• Smillas och Mauritz mamma

Scrapbooking!

Hej!
    Finns det fler "scrappare" därute? Jag har inte hållit på så länge, ca 6 mån, men jag tycker det är såååå kul! Håller på med "min första bok" till Smilla, fast i egen tappning...Blanka sidor så jag kan göra egna rubriker o layouter. Så ge er tillkänna nu så vi kan inspirera o tipsa varandra

//Maria

• Svar på tråden Scrapbooking!
  • Nannalie

jag började scrappa december 2000 men då visste jag inte att det hette så..det är skit kul..kram

• Sofie

Hallå alla scrappare!
    Sitter precis och fixar inbjudningskorten till lillens dop
    Tänkte dela med mig av länken till min favoritaffär: www.dreamcottage.nu

• Flamman

Har någon av er en sida där ni lägger upp era alster????

kram
    Flamman

• Mickiee

Hur gör ni?

Har ni en färdig bok, eller gör ni liksom sida för sida och sätter ihop?

OM ni gör det sistnämda, hur sätter ni ihop dem sen?

Mickie

• Flamman

Mickiee: Jag gör så att jag scrappar var sida för sig! använder mig av ett bakgrundspapper som oftast är enfärgat men kan oxå vara mönstrat! sedan lägger jag den färdiga layouten i en plastficka! sedan när jag fortsätter med det tema då lägger jag en annan layout i samma plastficka rygg i rygg utan att limma lr något liknande!

Man kan köpa olika album både som post-bound och som ringpärm! Jag har själv inget album för tillfället man ska göra ett själv!

På baksidan av mina layouts skriver jag det datum jag gjort dom på!
    Vissa skriver oxå detaljerad info om papperna och andra saker som används på layouten! man kan oxå skriva vem som tog bilderna och annan information som man själv vill!

det finns många sätt att förvara sina layouts man får själv känna efter vad som är rätt för just dig!

skrappa lungt
    Flamman

• LindaHelen

sofie jag fick inte den länken att funka

• Sofie

Fungerar det ifall du skriver in adressen istället? Min burk är bråkig för tillfället vad gäller att öppna fönster, får alltid kopiera genväg och klistra in. Vet inte om det kan ha någon betydelse även när jag skriver länkar? *kass på datorer*

• Flamman

LindaHelen: prova titta på denna sidan www.helenesfavoriter.com
    kolla på hennes länkar... där finns det många butiker både svenska och amerikanska!

kram
    flamman

• AnneMie

Hej!
    Funderade över en sak... S.k. fonter..hur fungerar de?
    Nån van scrappare som vet? Tacksam för svar?

Svar på tråden Scrapbooking!