• Smillas och Mauritz mamma

Scrapbooking!

Hej!
    Finns det fler "scrappare" därute? Jag har inte hållit på så länge, ca 6 mån, men jag tycker det är såååå kul! Håller på med "min första bok" till Smilla, fast i egen tappning...Blanka sidor så jag kan göra egna rubriker o layouter. Så ge er tillkänna nu så vi kan inspirera o tipsa varandra

//Maria

• Svar på tråden Scrapbooking!
  • Hannie

Vad kul att se att det är fler som ligger i startgroparna för att börja scrappa.

Jag är totalnovis på området, håller för tillfället på att samla ihop foton som jag ska använda samt kolla in och inspireras av alla ursnygga alster som ligger ute på olika sidor folk här på FL tipsat om.
    Oj, vad det kliar i fingrarna nu!! :)
    Och mitt månadspaket som jag beställde på PappRika skulle inte komma förrän i mitten av augusti... Suck!

• Bebis 2005

Vart kan man köpam saker om man inte vill beställa via internet? Finns det några bra butiker i Sthlm?

Ha det

Hej igen!
    Nu har denna glada amatörscrappare lagt några sidor av Smillas bok i mitt kryps-ins bildgalleri. Titta gärna in och tyck till!
    Som sagt, jag har aldrig scrappat förut, utan jag började när min dotter föddes. Jag har sökt mycket inspiration på nätet, men jag gillar inte riktigt HELA scrapkonceptet. Det ska användas sååå mycket mallar, bakgrundspapper, tags o öljetter...Lite FÖR amerikanskt för mig . Så jag är väl en scrappare light , men det tycker jag är snyggare - man måste ju sätta sin egen prägel på sina sidor!
    För er som inte börjat scrappa än kan jag skiva vilka sidor jag har gjort till Smilla (annars kan ni ju tjuvkika i mitt första år-bok i bokhandeln)
    * ultraljudsbilden + text om när jag fick veta att jag var gravid
    * tjock mage-kort + text om detta fenomen
    * kort från BB (flera sidor!)
    * urklipp ur några tidningar från Smillas födelse 3 sep
    * mormor o morfar håller
    * alla grattiskort man fick klippte jag till och klistrade in
    * alla presenter ritade jag av (mest käder så de fick hänga på ett klädstreck)
    * badtajm i badbaljan
    ...å så dop, jul, mm mm mm

• Mumu

Smillas mamma, jag har varit in och kikat hos dig. Tycker det var jättefina sidor du gjort, precis som du så tycker jag att det kan bli lite väl mycket med "riktig" scrapping.

Vi håller på med en bok till vår kommande bebis också. Än så länge har vi en sida om oss (mamma och pappa), två sidor om hur magen växer och när vi kände första sparken, smeknamn i magen m.m. och en sida om ultraljud. Det blir nog nån magsida till, för hu vad jag växer!

Det är ju så himla kul att hålla på, och det blir så fint med bara små medel!

• Mamsen Mia

Jättefint Smillas mamma
    Finns det inga fler här som kan visa upp sina scrappade sidor? Skulle va kul att se lite fler

//Mia

• millface

Smillas mamma: JÄTTEFINT!!!

Kul att få lite inspiration!

• Tin o Trolls mamma

Vad duktig du är Smillas mamma! *imponerad* Nån mer som vill lägga ut bild på sina alster?

Ekorren.

Tack så mycket för allt beröm !!!

//Maria

• millface

Så, nu har jag lagt in bilder på två av mina sidor som jag har gjort.

OBS!!! Jag är nybörjare så det är inget avancerat...

Ligger i mitt bildgalleri.

Svar på tråden Scrapbooking!