• Smillas och Mauritz mamma

Scrapbooking!

Hej!
    Finns det fler "scrappare" därute? Jag har inte hållit på så länge, ca 6 mån, men jag tycker det är såååå kul! Håller på med "min första bok" till Smilla, fast i egen tappning...Blanka sidor så jag kan göra egna rubriker o layouter. Så ge er tillkänna nu så vi kan inspirera o tipsa varandra

//Maria

• Svar på tråden Scrapbooking!
  • millface

Någon som har scanner hemma som kan lägga ut bilder på sitt verk??

• therreh

millface -> finns en yahoogrupp där folk lägger upp sina alster. scrappaenkelt heter den. annars finns det ju GRYMT snygga layouter på denna adress: www.twopeasinabucket.com/pg.asp

• Smillas och Mauritz mamma

*flyttar upp*

• Jennie Brunflo

Men vad mycket snyggt!!!!

Kul!!!!

Men vilket jobb!!!!!

Vad ni är duktiga!

• Mumu

Jag är imponerad! Jag letade inspiration till att göra ett eget bebisalbum, och så hamnade jag HÄR!

Nu vet jag vad jag ska handla när lönen kommer, och framför allt, vad jag ska ägna mig åt i sommar, när jag väntar på att bebisen ska titta ut! Tack för alla fina idéer! Det blir nog nån slags lightvariant av scrapbooking för min del, med lite mer av albumtillverkning. Kommer att titta in här då och då och kolla om ni skrivit mer, ni verkar så himla duktiga!

• Uma

Efter att h a läst hela tråden är jag fortfarande förvirrad när det gäller album! Vad använder ni för album? Om man köper plastfickor, är det då vanliga man ska köpa eller speciella för scrapbooking? Vanliga plastfickor är ju i A4-formatet så det är ju inte så kul. Är det någon som har en länk till någon sida där man kan köpa plastfickor i 12*12 tumsformat eller 6*6 tum? Passar vanliga fotopärmar till dessa fickor?

Många frågor på en gång, hoppas att jag kan få svar!

• garfield

12*12 fickor säljs bla på www.papprika.se som är bra och billiga. Tyvärr är det då oftast amerikansk hålstandard i dem så då måste man ju ha sådana album om man inte vill göra extrahål förstås....

• Uma

Men finns det inga plastfickor i den storleken som funkar med våra svenska pärmar? Nån som vet?

• Jossebell

jag har nog hållit på innan det ens var ett begrepp. I början av 80-talet började min egen bok. Här finns det bio-biljetter, medlemskort, restaurangnotor, bilder och texter som handlar om mitt liv just där och då. Det finns oxå uppskrivet varje julklapp jag fått sedan slutet av 70-talet, vilka jag fått julkort ifrån och vad jag gjort på olika bemärkelsedagar. En bok för att må bra helt enkelt.
    Men barnens böcker har jag inte satt ihop ännu. Jag har dock sparat inbjudningskort, födelsedagskort o biljetter även för dem att senare klistra in och skriva en rad om det som käns väsentligt då.
    Mina flickor som är 8år kommer att få en egen bok i julklapp eftersom de redan nu börjat spara och klistra sina egna "höjdpunkter"

• Flamman

en till scrappare här!
    har scrappat sedan september 2003 så jag är rätt "gammal"

kram
    Flamman

Svar på tråden Scrapbooking!