• Smillas och Mauritz mamma

Scrapbooking!

Hej!
    Finns det fler "scrappare" därute? Jag har inte hållit på så länge, ca 6 mån, men jag tycker det är såååå kul! Håller på med "min första bok" till Smilla, fast i egen tappning...Blanka sidor så jag kan göra egna rubriker o layouter. Så ge er tillkänna nu så vi kan inspirera o tipsa varandra

//Maria

• Svar på tråden Scrapbooking!
  • Uma

AnneMie: på www.fontgarden.com/ finns det MASSOR med gratis fonter (typsnitt) att ladda ner.

För er som funderar på det här med album vill jag tipsa om hur du gör dina egna: www.scrappa.nu/makePostbound.htm På denna sida finns också massor med tips och ideér.

Enligt mig den bästa svenska scrapbookbutiken: shop.papprika.se/

En bra amerikansk scrapbookbutik:
    store.scrapbook.com/ Härifrån har jag inte beställt ännu, men de har verkligen allt och det billigt! Men frakt kostar ju en del från USA och beställer man mycket kan tullen haffa ditt paket och så får du betala moms på kalaset. (Tror att detta gäller försändelser över ca 300 sek) Jag ska beställa papper och plastfickor härifrån har jag tänkt.

Bara lite tips från mig som precis har börjat med detta

• Mumu

Mer fontfrågor: Hur vet man vilka fonter som har å, ä och ö? Och hur gör ni om den font ni vill ha inte har de bokstäverna?

• garfield

Mumu

När man trycker på en font så kan man välja öppna istället för spara och då får man se text skriven med fonten. Finns å, ä, ö med så står det flygande bäckasiner eller nåt Annars brukar jag lägga till prickarna efteråt.
    Mer bra sidor för typsnitt:
    www.smackbomb.com/famousfonts/index.html
    simplythebest.net/fonts/index.html
    www.typenow.net/

Sedan några bra amerikanska affärer jag brukar handla från:
    www.twopeasinabucket.com/
    www.lifetimemoments.com/
    www.scrapsahoy.com/
    my-memories.safeshopper.com/

Dessa har relativt snabb leverans. Jag har beställt från USA massvis med gånger (har scrappat i snart 3 år) Har fastnat i tullen en gång... Det finns ett lite större utbud "over there". Papper är dyrt att skicka så där brukar frakten gå på typ 20 dollar. Two peas räknar ut frakten innan du har beställt.

• Hotten Totten

Hej!
    Här är ännu en som tror sig hittat en ny hobby. Jag har en fråga bara. Använda syrafria produkter har jag förstått att man ska göra. Om man använder syrafritt lim och papper men sedan klistrar in ett bokmärke eller ett klistermärke som inte är syrafritt, är allt bortkastat då? Tänkte också på sånt som biljetter och liknande som man kanske vill ha med, de är ju knappast syrafria. Kanske man inte behöver vara petnoga?

Hotten Totten

• Englamor

Har nu inte kollat igenom denna sida på ett tag och vet inte om svaret står här nånstans....Men vad jag undrar är ifall man kan köpa syrafritt papper via postorder från Sverige?

• SC o EP

Blev jättesugen på att börja med scrapbooking när jag läst om alla här på FL som håller på. Så nu har jag beställt lite grejor för att köra igång
    Får se hur det går men väntar med spänning på att få börja prova!!

• SC o EP

*flyttar upp*
    Undrar hur det går för alla scrappare...

Själv har jag börjat lite smått och det är ju jättekul!! Men känner mig verkligen som en nybörjare!

• Jozebelle

Är också sugen på att börja med scarpbooking nu...

• Jozebelle

Men var ska man börja??? Album och papper först, ja bilderna har vi alltså...

Svar på tråden Scrapbooking!