• Smillas och Mauritz mamma

Scrapbooking!

Hej!
    Finns det fler "scrappare" därute? Jag har inte hållit på så länge, ca 6 mån, men jag tycker det är såååå kul! Håller på med "min första bok" till Smilla, fast i egen tappning...Blanka sidor så jag kan göra egna rubriker o layouter. Så ge er tillkänna nu så vi kan inspirera o tipsa varandra

//Maria

• Svar på tråden Scrapbooking!
  • Tjej 1975

Jag är helt ny som scrappare, men redan helt frälst.

Har köpt saker från:

www.papprika.se
    www.dreamcottage.nu
    www.scrapbooklifestories.nu/catalog/
    shop.d-u.nu/

Det har fungerat suveränt med leverans från alla fyra butikerna. Haar några saker restnoterade från Dreamcottage, men de skulle dyka upp så fort de kom in i lager igen.

Väntar på att det ska bli lite svalare väder. Vi har så jättevarmt i lägenheten att man inte vill sitta inne och pyssla om kvällarna. Men snart så!!!

• Askungen

Vad har ni betalat i fraktavg. när ni beställt varor från scrappamera.nu?

Det står att man får ett mejl med summan. Men det vore bra om man fick veta i förhand vad fraktavg. ligger på. Det verkar vara ganska stor skillnad avgifterna på vart man beställer ifrån.

/Nina

• sambima

scrappamera.nu så får man ett mejl med frakten och den totala order summan innan du betalar. Jag är säker på att om du tycker det är för dyrt så kan du prata med henne och ev. annulera köpet. Men jag har inte uppfattat hennes frakt som dyrt alls - det är enligt postens avgifter så.

• sambima

Så könt! Det är lite regn och moln ute... då kan jag scrappa utan skuldkänslor för att jag borde vara ute och vara aktiv!

• Jozebelle

Jag har beställt en QK, nu bara väntar jag på att få den och ha råd och beställa shapes till den med! Kul att göra egna saker!

Också har jag beställt papper och ett album så nu är jag på god väg!

//Ann-Marie

• Morfen

Jozebelle: vad härligt med en scraptoka till. :)

Jag sitter och finular på om man inte kan förbereda lite roliga tags och sånt till barnalbumet... Haha, jag har nog för mycket tid nu i väntan på den lill*. Skulle kunna shoppa järnet nu, bara plånboken som skriker och inte vill vara med på shoppingrundan.

• sambima

Ann-Marie!

Beställde en QK förra veckan, rädd för att den fastnat i tullen :-/
    Håller tummarna för att den iaf anländer imorgon och att tullavgiften inte är alltför dyr!

Köpte 3 dies samtidigt... längtar till nästa månad då jag kan beställa fler. =)

Är du medlem i scrappaenkelt? Hi, hi... tror jag vet vem du e...!

• jannice

Hejsan
    Ny på området, ska göra en bok om min graviditet nu när den närmar sig slutet *ler*

Var ska jag börja? Några tips, har setat i 2 timmar och surfat på era bra länkar - TACK!

Men vilket material behöver jag som grund....några bra tips önskas!

// Jannice

• sambima

Hej Jannice!
    Titta på denna graviditetsalbum! En av de finaste jag sett!

miasscrapbooking.derenback.se/

I menyn hittar du albumet.

Mina tips:

Hitta bra cardstock (kartong) att ha som en grund - då blir layouterna stabilare. Därefter så funder noga på hur du vill att design och färg ska vara i ditt album. Antar att du vill hålla det enhetligt i graviditetsalbumet.

Lycka till!

Sambima *vill också scrappa graviditetsalbum snart

Svar på tråden Scrapbooking!