• Smillas och Mauritz mamma

Scrapbooking!

Hej!
    Finns det fler "scrappare" därute? Jag har inte hållit på så länge, ca 6 mån, men jag tycker det är såååå kul! Håller på med "min första bok" till Smilla, fast i egen tappning...Blanka sidor så jag kan göra egna rubriker o layouter. Så ge er tillkänna nu så vi kan inspirera o tipsa varandra

//Maria

• Svar på tråden Scrapbooking!
  • garfield

Jag tänkte också börja scrappa i 12*12. Har köpt en massa papper och så, men har inte kommit igång med det än.

• sambima

Kan säga att det tog mig LÅNG tid innan jag fick till en LO. Jag vet ju tema och allt... men det var så svårt... som första gången igen! Men det var hur kul som helst!

• AngelicaZ

Ännu en scrapfantast kommer här! Har bara hållt på i ca två veckor men oj va kul det är

• garfield

Hejsan Angelica!
    Visst är det skoj! Jag har hållt på i tre år nu och behöver snart ett eget pysselrum
    Fråga gärna om du undrar över något!

• Kajsan

Ok, nu är jag fast!!
    men, jag har en fråga som kanske är dum...
    Hur gör ni med skriften på sidorna?
    Inte kan alla ha så fin handstil?
    *Hajjar noll*

• garfield

Kajsan:
    Tricket är väl snarare dator och skrivare... Och tusenmiljarder fonter som går att hitta på internet...
    Det är en hobby man lätt fastnar i

• Kajsan

garfield

Aha! men ...otekniska jag...skriver ni ut orden då och klipper ut och klistrar på det ni håller på med?
    Eller ?
    *Kajsan stoppar in hela konstverket med tygbitar, foton och knappar i skrivaren*

Nä, nästa vecka ska jag åka till papprika affären! Såg att den ligger i Tallkrogen, nån som vet vart?

• AngelicaZ

garfiel: Man tackar! Sambon har redan tröttnat på mina grejer så helgen skall ägnas åt att fixa till en pysselhörna i vardagsrummet

• garfield

Kajsan:
    JAg brukar skriva ut på en matchande pappersbit och klistra in på layouten... KAnske samma färg som jag har på fotomattan bakom kortet.

Gör jag en rubrik kan det hända ibland att jag skriver ut spegelvänt och skär ut bokstäverna. Men det tar tid...

Kram

Svar på tråden Scrapbooking!