• Smillas och Mauritz mamma

Scrapbooking!

Hej!
    Finns det fler "scrappare" därute? Jag har inte hållit på så länge, ca 6 mån, men jag tycker det är såååå kul! Håller på med "min första bok" till Smilla, fast i egen tappning...Blanka sidor så jag kan göra egna rubriker o layouter. Så ge er tillkänna nu så vi kan inspirera o tipsa varandra

//Maria

• Svar på tråden Scrapbooking!
  • Morfen

Millface, superfina scrappade verk!!
    Vill ha ut "melonen" nu så att jag också kan scrappa om den lill*. :)

• Angelgirl13

En fråga från en dum... Vad är scrapbooking??

• millface

När man klipper och klistrar med kort och gör egna sidor till ett album.

Man använder sig av olika färger på papper och annat.

Det behövs speciellt material som är syrafritt dvs inte förstör korten med åren.

• sambima

OJ! Vad tråden förlängts! Har ju inte kollat på hela dagen så tjoff! hur lång som helst!

Kul att fler nya blivit intresserade av hobbyn - den är underbar!

Har idag haft en liten scrappträff här hemma med en annan scrappare. Supertrevligt och så lekte vi med varandras QK dies. Längtar till jul när jag "kanske" får ett alfabet till den. Denna vecka beställer jag fler dies... skoj, skoj!

Det finns fina alfabetsmallar - fast jkag avskyr klipp-pillret med dem så jag föredra som så många andra att skriva ut på papper och lägga in den i designen. Sen finns ju snygga alfabetsstickers. Och så min ultimata dröm: QK bokstävsdies...kan inte julen komma snart?!

• Morfen

Sambima: vad mysigt att ha scrapträff sådär. Då kan man ju ge varandra smakråd och låna varandras grejer. :)

• sambima

Morfen:

Jo, det är härligt! Det finns ju större scrapträffar som anordnas... Papprika har ju sina privata. Sen den 30 oktober så ska jag på en träff i Örebro som en tjej ordnar. den träffen är redan jätte stor och det ska komma affärer dit för att sälja varor också. =)

Gå med i olika diskussionsforum - kanske finns det fler scrappare i din närhet?! Det är toppen tt låna varandras saker, stämplar, punchar osv... så slipper man dubbelköp och kan lägga pengarna på andra scrapsaker!

• AngelicaZ

Angående bokstavsmallar och sånt.....finns här fler som i stort sätt bara använder linjal, penna och sax? Jag äger en alfabetsschablon med mest ritar jag på frihand och klipper ut till tex rubriker. Det blir ett väldans mätande för att få till ovaler och sånt, men hittills har det funkat bra

• sambima

Angelica - om du orkar med det så tycker jag att det är underbart! Det blir mycket personligare och defenitivt mer orginell. Jag känner en tjej som ofta gör på fri hand hon med och de blir så tuffa!

Sen avundas jag dem som har fin handstil och som kan variera den från LO till LO! En annan är ju beroende av datorn... har ingen skrivare hemma och det är så jobbigt att behöva vänta med en LO-tanke eller vänta med att avsluta den pga att jag måste till jobbet och skriva.

• AngelicaZ

sambima: Förstår dig vad gäller skrivare, har inte heller någon fungerande hemma. Text till rubriker kommer jag nog fortsätta göra för hand, men när man skall skriva mycket så tycker jag att det blir finare med datorskrivet, dessutom är det svårt att skriva smått för hand.

Om jag har förstått det rätt så fungerar det att använda Vellum i skrivaren...hur är det med mullberry?

Svar på tråden Scrapbooking!