• Smillas och Mauritz mamma

Scrapbooking!

Hej!
    Finns det fler "scrappare" därute? Jag har inte hållit på så länge, ca 6 mån, men jag tycker det är såååå kul! Håller på med "min första bok" till Smilla, fast i egen tappning...Blanka sidor så jag kan göra egna rubriker o layouter. Så ge er tillkänna nu så vi kan inspirera o tipsa varandra

//Maria

• Svar på tråden Scrapbooking!
  • sambima

Ja, ja... Garfield när jag luskat ut bem du är kanske jag kan övertyga dig om att köpa åt mig och skicka till mig och jag sätter in pengar...

men det blir när jag vet säkert vem du e...he, he... =)

• Kardemumman

Förlåt, men vad är en scrapbook egentligen? Ett collage?
    Hälsningar Fröken Nyfiken

• sambima

Jaha!!! Ge-Kås! Ullared! Ja, så heter det för oss okunniga uppåt landet

Ja, ja! Då vet jag... om jag har en bekant som åker dit då ska den få köpa 10-pack fotolappar!

• sambima

Kardemumman!
    Scrapbooking är som dekorerade fotoalbum, man dekorerar med alltmöjligt syrafritt och får fina scrapbooks/album. Att man sparade "scraps" och gjorde minnesalbum förr i tiden. Nu är scrapsen man använder oftast köpta och helst syrafritt.

Kolla gärna in dessa duktiga scrappare!

privata sighter
    www.elisabeths-scrapbook.se
    www.alladessadagar.nu
    miasscrapbooking.derenback.se/

kommersiella med fina gallerier:

www.scrappychick.com (ny!)
    www.scrapjazz.com (lite krånglig att navigera i men fina layouter (LO) )
    www.scrappingarts.com/

Och så finns det Yahoogrupper med svenska scrappare:

groups.yahoo.com/group/scrappaenkel t
    groups.yahoo.com/group/swescrap
    groups.yahoo.com/group/Scrapoholic_ Sverige

• ÄngelBängel

Jag använder oftast Rollfix (tror jag att det heter) En röd förpackning med lim som man lixom rullar fast på papperet. Jättebra, jag scrappar ännu inte men jag gör mycket kort och då är rollfix jättebra.

• sambima

Har lagt in två LO:s i galleriet!

• garfield

Sambima:
    Jag kallar det också Ullared... Men tänkte kanske att G-kås var mer gångbart *skratt*

• sambima

Ullared ja... måste nog ta en tur dit nån gång i mitt liv...

• Tin o Trolls mamma

De som bor I själva Ullared blir riktigt braksura om man säger Ullared och menar Ge-Kås! Bättre att säga Ge-Kås om det är själva varuhuset man menar mao!

Ekorren.

• Morfen

Kardemumma: lite ordförklaring bara som kan ge en bra bild av vad vi håller på med är att det engelska ordet 'scrapbook' betyder 'klippbok'. Alltså ett sätt att med foton och extra detaljer och text göra minnesalbum.

Svar på tråden Scrapbooking!