• Smillas och Mauritz mamma

Scrapbooking!

Hej!
    Finns det fler "scrappare" därute? Jag har inte hållit på så länge, ca 6 mån, men jag tycker det är såååå kul! Håller på med "min första bok" till Smilla, fast i egen tappning...Blanka sidor så jag kan göra egna rubriker o layouter. Så ge er tillkänna nu så vi kan inspirera o tipsa varandra

//Maria

• Svar på tråden Scrapbooking!
  • garfield

Jo, Hon blev nöjd... Men kanske inte med alla korten jag rotat fram

• sambima

Garfield : Då var det lyckat! he, he (Är man kompis med en scrappare så är man!

• sambima

Bambigirl:

Om du ska handlar från ställen där du är osäker på syrahalten rekommenderar jag dig att köpa en syrapenna som kollar halten.

Pandura har lite saker, men de är VÄLDIGT dyra och ofta kan man hitta snyggare saker i riktiga scrapbutiker. Kan du tänka dig köpa från USA så rekomenderar jag det starkt. Det blir billigare.

Surfa runt, kanske hittar du ett papperstema du gillar - det är ju trots allt bröllopsbilder det handlar om.

• Mirris

Angelica Z
    Har du provat att försöka skära bort bilderna med ett rakblad.. eller en tapetkniv..?
    Jag har inte provat, men tyckte att det lät bra när jag tänkte det *haha*
    Ta det bara försiktigt

Sanna

• Tin o Trolls mamma

Vad är en syrapenna och hur funkar den?

• sambima

Du testar med pennan på pappret, lim, snören etc för att testa och se om sakerna är scrapvänligt/syrafria. Det ska helst bli grönt, men det finns ju en nyansskala som säger om det är bra eller inte för foton.
    Sambima

• sambima

Ti & Trolls mamma: Jätte bra, men dyrt! 75 kr i sverige tror jag... hutlöst!

• bambigirl

Om man har pH papper borde man kunna kolla med den om man fuktar papperet man vill kolla eller?

• sambima

Hrm, jag vet faktiskt inte... men låter logiskt sett bra.

Svar på tråden Scrapbooking!