• Smillas och Mauritz mamma

Scrapbooking!

Hej!
    Finns det fler "scrappare" därute? Jag har inte hållit på så länge, ca 6 mån, men jag tycker det är såååå kul! Håller på med "min första bok" till Smilla, fast i egen tappning...Blanka sidor så jag kan göra egna rubriker o layouter. Så ge er tillkänna nu så vi kan inspirera o tipsa varandra

//Maria

• Svar på tråden Scrapbooking!
  • Tjej 1975

Hej på er!

Jag satte igång med mitt scrappande i helgen. Var själv hemma lördag kväll och blev nog sittande i 5-6 timmar. Så roligt!

Håller mig på en rätt basic nivå så här i början känner jag. Provar mig fram lite försiktigt

En fråga, om man ska skriva ut på Vellum. Klarar skrivaren att mata fram ett sånt papper, eller måste man tejpa fast det på ett vanligt papper?

• garfield

Det går att skriva ut på vellum. Skrivaren klarar det. På de flesta skrivare kan man ändra inställningen på pappret....

• sambima

På vissa vellum kan bäcket smeta men om du låter det vara och torka några minuter så funkar det!

Ett tips: Precis när vellumet kommit ut på skrivaren: häll på embossingspulver på texten och skaka av, sen embossa - det blir jätte tuft att ha embossad text!

• sambima

ÄngelBängel: Jag använder dem jag med =) bra pris tycker jag.

Om du anv. mycket som ska "grovlimmas" så kan deras lim rekommenderas också.

• Morfen

ÄngelBängel: haha, ja man vet ju aldrig.. ;) Är de gjorda av ngn form av stärkelse så är de nog dessvärre inte det. :D

• garfield

Har ni nära att G-kås? DÄr säljs fotolappar 500 för 8.95!!! Jag brukar bunkra när jag är där. Man kan säga att jag är beroende av fotofix

• Tin o Trolls mamma

garfield:

Har de andra bra scraptillbehör på Ge-Kås? Maken och jag ska dit nästnästa helg så jag vill gärna ha lite tips på vad som är bra att köpa på sig!

Kram, Ekorren.

• sambima

Åh, Har Ge-KÅs internetbutik? Jag skulle spara multum med pengar!

• garfield

Tin och Trolls mamma:
    Nja, inte direkt... Man kan ju hitta lite klistermärken och kanske någon mönstersax ibland. Det är så olika vad de fått in för några grejor. en gång hittade jag fiskars mönstersaxar för 8.95 styck... Men man hittar massor med andra roliga saker där. Åker ni förbi Svenljunga? I Sevnljunga finns www.dreamcottage.nu och där finns massa saker. Öppettider står på deras hemsida...

Sambima: Nej det tror jag inte att de har.

Svar på tråden Scrapbooking!