• Smillas och Mauritz mamma

Scrapbooking!

Hej!
    Finns det fler "scrappare" därute? Jag har inte hållit på så länge, ca 6 mån, men jag tycker det är såååå kul! Håller på med "min första bok" till Smilla, fast i egen tappning...Blanka sidor så jag kan göra egna rubriker o layouter. Så ge er tillkänna nu så vi kan inspirera o tipsa varandra

//Maria

• Svar på tråden Scrapbooking!
  • Tuva

Hej alla scrappisar!
    Jag brukar också scrappa och stämpla men just nu har jag noll inspiration! *sucka*
    Ska göra en dörrskylt tänkte jag men kan inte komma på nått kul.. Nån som har förslag?

Kan rekommendera twopeasinabucket.com om ni inte redan kikat där, finns massor med inspiration.
    Sedan så när jag satt och pyssla smycken med min systerdotter så hittade jag määääängder med bokstavspärlor och små charms som hon hade! Köpt i leksaksaffärn...mycket billigare än på diverse scrappaffärer!

• Tjockepoffa

Kan någon visa i sitt bildgalleri hur en sida i er bok ser ut?
    Jag tänkte oxå börja med en!

• jannice

Papprika butiken ligger i Tallkrogen som sagt, jag åker från örbyleden och svänger in vid gubbängsfältet. Sen tar man vänster in på herrhagsvägen och sen ligger butiken på vänster sida vid rondellen. Ganska dyr, men det är iof alla butiker i Sverige!

Har kolla på aliveandscrapping och Two Peas nu, och Alive är billigare än Two Peas, ngn som handlat på Alive och rekommenderar dem. Tycker det är lite *läskigt* att handla från USA....

• Tjockepoffa

Vad använder ni för lim?
    Vad kan jag i så fall köpa det utan att beställa från internet?
    Någon affär i Stockholm?

• AngelicaZ

Jag använder fotofix till det mesta (små fyrkantiga bitar dubbelhäftad tejp), det brukar finnas i de flesta fotoaffärer tex. Till smådetaljer har jag en limpenna som är superbra.

• garfield

JAnnice:
    Jag har beställt från alive and scrapping. Snabbt, säkert och billigt. Beställer i stort sett allt mitt scrapbookingmaterial från USA. Jag har handlat från two peas också.

Jag använder också fotofix till allt! OCh så en liten limpenna. Pritt lim är syrafritt och går också att använda. Det kan man köpa i all bokhandlar. Men jag rekommenderar varmt fotofix!

• Morfen

Jag använder också fotofix, såna små rutor dubbelhäftande. Jättesmidigt när man håller på. 3L har även transparenta lite mindre strips i lika smidig förpackning. Jag har köpt mina på Ica (!) och det är syrafria varianter. :) Alldeles perfekt!

• millface

Tjockepoffa: Har lagt upp några sidor i ,itt galleri...

• millface

Nu har jag lagt upp mer scrapsidor i mitt galleri!

Svar på tråden Scrapbooking!