• Smillas och Mauritz mamma

Scrapbooking!

Hej!
    Finns det fler "scrappare" därute? Jag har inte hållit på så länge, ca 6 mån, men jag tycker det är såååå kul! Håller på med "min första bok" till Smilla, fast i egen tappning...Blanka sidor så jag kan göra egna rubriker o layouter. Så ge er tillkänna nu så vi kan inspirera o tipsa varandra

//Maria

• Svar på tråden Scrapbooking!
  • Kardemumman

Aha, då förstår jag! Åh vad roligt det verkar! Jag som älskar att pyssla, skriva och göra fina saker med bilder och kort - att jag inte upptäckt denna företeelse tidigare?! Ser ett litet dilemma dock, och det är att vi bara använder digitalkamera numera. Men å andra sidan kan man ju skriva ut bilderna och göra ett album med de bästa bilderna. Hur gör ni rutinerade scrapbookare, fotar ni med digital- eller "vanlig" kamera?

• sambima

Kardemumma:

Jag har helt gått över till digital. Billigare och bättre - jag skickar in och framkallar för det har visat sig att det man skriver ut själv hemma har inte lika lång hållbarhetstid. Såg det på TV typ K-special (och jag som i en annan tråd säger att man ska vara mediekritisk...)

Så jag kan bara se fördelar med det Kardemumma!

• sambima

Tindrande! Det finns massor! Eller jag känner 3st iaf och en i Linköping, en i motala...

Om du blir medlem i yahoogruppen scrapoholic, swescrap så irrar de runt där...!

• Tindrande

Tack sambima! Det ska jag göra, är ny på detta, så det är bra att få tips av andra

• Morfen

Ngn som har tips på var man kan skicka sina digitala bilder på nätet och få dem framkallade?

• sambima

Vassegod! Jag älskar att göra folk beroende av denna hobby! Den vållar så smärtsmt mycket LYCKA! otäckt va?!

• bambigirl

Ni har i varje fall lyckats göra mig beroende, har klippt och klistrat två kvällar i rad nu... Kan inte slita mig.

• sambima

Bambigirl! Hoppas få se kanske?

• bambigirl

Kanske... Blir lite nervös för ni gör så fina sidor, jag har inga bakgrunder utan mer lite smådekorationer, som ett lite mer arbetat fotoalbum kanske? Har inte så mycket att arbeta med än heller... Ska nog samla lite mod först

Svar på tråden Scrapbooking!