• Smillas och Mauritz mamma

Scrapbooking!

Hej!
    Finns det fler "scrappare" därute? Jag har inte hållit på så länge, ca 6 mån, men jag tycker det är såååå kul! Håller på med "min första bok" till Smilla, fast i egen tappning...Blanka sidor så jag kan göra egna rubriker o layouter. Så ge er tillkänna nu så vi kan inspirera o tipsa varandra

//Maria

• Svar på tråden Scrapbooking!
  • sambima

Det är ju scrapbooking!

• bambigirl

Hur stor är chansen att man får syrafritt papper om man köper papper på t.ex lösvikt, dvs hur mycket papper är inte syrafritt?

• sambima

Oj, canson märket på lösvikt (ibland om de säljs så) är syrafria... likaså vissa ark från panduro.

Annars kan du köpa fr USA, blir billiagre i slutändan, men jag förstår att du vill prova lite först innan du gör stor köp?

• Tin o Trolls mamma

Morfen:

Jag skickar dem till Expert digicenter. Vet inte om de är så billiga, men jag tycker att de är bra och det går hyfsat snabbt!

Ekorren.

• garfield

Morfen...

Jag tycker att colormailer är bra och har hyfsade prsier. Proprint har suverän kvalite på sina bilder, men är lite dyrare. Båda firmorna har väldans snabb leverens!

• bambigirl

Får ingen mer lön förrän i slutet av september, så... Men jag ska nog handla lite nånstans, bara lite Men först ska jag ta ed mig det jag har till jobbet imorgon och kolla pht... Vart går gränsen? 7 är neutralt, hur surt kan det vara innan det blir farligt?

• sambima

Oj, det vågar jag inte svara på. Scrapsaker ska vara neutrala - det är ph:n som gör att korten gulnar med tiden nämligen...

• garfield

pH ska helst inte vara under 7... Över är OK...

Svar på tråden Scrapbooking!