• Mysgos

Mirakeltråden - del 9

Mirakeltråden - del 9

Dags igen för en ny tråd!
    Tiden bara springe iväg och så gör även sommaren.
    Men ännu kan vi njuta lite till av varma sommardagar och härliga bad med våra sköna 2 åringar!
    Och denna tråd kommer även räcka in till hösten, så vi får väl se hur många trotsiga 2 åringar vi har då i tråden.

Här är listtråden där vi skriver in vad våra 2 åringar väger, men även vad ny tillskotten väger!
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44774246.html
  • Svar på tråden Mirakeltråden - del 9
  • Horribly

Haha, skadeglädjen är den bästa glädjen... Jag gråter av skratt:

">

• Singha01
    Horribly skrev 2009-08-11 21:13:02 följande:
    Haha, skadeglädjen är den bästa glädjen... Jag gråter av skratt:
    ">

" target="_blank">

Var hittar du allt.....{#lang_emotions_undecided}...*fniss*
    Postis skrev 2009-08-11 18:17:18 följande:
    SysterAnna: Jag är jätteintresserad av en träff, men känner att jag inte orkar ta tag i att ordna en. Någon annan med överskottsenergi kanske gör det...?
    Jag är också sugen på en träff. Vi pratade ju om Arboga förra gången vi sågs. Skulle det kunna vara nåt??
    Jonathan & Samuel två verkliga mirakel.
  • JsN

JAg har ju egen bil numera så jag är på om jag bara kan.

• Horribly
    Singha01 skrev 2009-08-11 21:53:19 följande:
    Var hittar du allt........*fniss*
    Det är Tomas och hans (i det här fallet också min) humor.
  • Baggy

Nu hittade jag hit... såg inte först att Mysgos skickat länken i gb.

A började dagis igen igår och han vinkade bara hejdå till pappa, jätteskönt. Vi har passat på och flytta honom till vanlig säng (madrass på golvet) i eget rum bredvid oss och det går också bra. Första natten sov han 21-06 men inatt ville han ha välling 02.30. Måste bara hitta en fin nattlampa.

Godnatt

• MallaMojs

Hejhopp i nya tråden

Här kör vi också dagis, mjukstart den här veckan... Igår gick det super, men idag var det gråt och kläng...som såklart gick över när jag försvunnit genom grinden...men jobbigt är det. Imorrn ska M hämta och så ska de vara hos honom... Det känns skönt, men jobbigt också samtidigt...

...jag funderar på att ta kontakt med bvc...för visst finns det kurator där? Vet någon hur det funkar? Jag tycker allt är skiiitjobbigt, såklart hela situationen, men speciellt de två trotsiga tvååringarna... Jag blir nästan lite rädd för mig själv emellanåt, och så får jag så dåligt samvete gentemot barnen, och så maler dålig-mamma-tankarna nätterna igenom.

Men...de har varsin egen säng i deras rum numera, där de somnar duktigt efter lite sagoläsning och sånger. Izabella kommer själv över mitt i natten någongång till min säng, och Cornelia ropar att jag ska komma å hämta henne...men det känns som om att det är på rätt väg iaf!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • JsN

Malla, det finns kuratorer på BVC, som är vana att prata med föräldrar som tycker precis det du tycker är jobbigt. (Och du, man är inte en dålig förälder för att man inte orkar allt alltid)

Vi började dagis igen igår efter sex veckors sommarlov. Maken och pytte var förbi i måndags för att säga hej. Jag hade beräknat extra tid för lämningen... Ungen rusade in och vinkade lite förstrött till mig och hade en superdag! (Även om det blev blöja på)

• syster anna

Singha01 skrev 2009-08-11 21:53:19 följande:
     Jag är också sugen på en träff. Vi pratade ju om Arboga förra gången vi sågs. Skulle det kunna vara nåt??
  • syster anna

Glömde visst att skriva en kommentar till citatet;
    Ja, gärna. Arboga känns bra, lagom avstånd, iaf för oss .
    Är du sugen på att fixa till nåt?

• Singha01
    syster anna skrev 2009-08-12 08:45:51 följande:
    Glömde visst att skriva en kommentar till citatet; Ja, gärna. Arboga känns bra, lagom avstånd, iaf för oss .Är du sugen på att fixa till nåt?
    Det är möjligt att Horribly och jag kan göra nåt ihop. Vi döper Samuel den 5/9 så innan dess är det inte aktuellt. Kan ni komma med datumförslag??
    Jonathan & Samuel två verkliga mirakel.
Svar på tråden Mirakeltråden - del 9