• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • RosaNapp

syrra: vad tråkigt om det blir mf igen.

cii: renoverade inte ni för fullt när ni fick Theo också? (fast då var det väl lägenhet?).
    Här får V snart sitt andra småsykon. Eller snart och snart, till våren är det tänkt. Inte planerat alls och mottogs inte så bra av maken.

mumia: GeKås på hösten/jultider är väl inte bästa tiden att besöka heller . Jag ska dit om 3 veckor. Fasar redan för köer och trängsel, men tänkte köpa julklaparna där i år. Gott att få allt gjort på en gång och till billigare peng än i vanliga affärer.

Idag drog jag med barnen till Torp (köpcentrum) och fick för mig att handla en del mat. Visst, syskonvagn, V (ca 12 kg), A (ca 11 kg), 10-kg potatis och annat smått och gott kändes när jag skulle ta hem på buss och med bussbyten. Fogarna har strejkat och händerna gör ont.

• 2Fina

Hej, Blindness här, tänkte det var dags att byta nick då jag faktiskt plussat idag Snacka om att vi måste vara väldigt fertil, bara sex en gång runt äl och prickar in?? Första försöket med Leya och första försöket nu... ska väl inte ropa hej än, vet ju vad som kan hända {#lang_emotions_undecided}

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • SeriousGangBang
    2Fina skrev 2009-11-08 09:47:29 följande:
    Hej, Blindness här, tänkte det var dags att byta nick då jag faktiskt plussat idag Snacka om att vi måste vara väldigt fertil, bara sex en gång runt äl och prickar in?? Första försöket med Leya och första försöket nu... ska väl inte ropa hej än, vet ju vad som kan hända
    grattis håller tummarna

syrra va tråkigt. är du helt säker, man kan ju blöda ändå?!

Paraflaxdrinken här, (eller intravenösfylletös, eller lickmeup.. kärt barn har många namn )
    tredje gången gilt så blev det en tös hon är 8 veckor idag faktiskt.
    Eddie är mer vild än tam och lyssnar inte öht. Han är otroligt svartsjuk på lillasyster, men inte elak. men så fort jag ska sätta mig och amma så hittar han på nåt... det har ändå gått 8 veckor som sagt och jag hoppas det ska ge med sig snart.
    Kasper har fått växa till sig, trots att han bara är 4,5 så får han göra mycket och åfr ut för mycket, bara för att han är störts. det är väl hans lott i livet
  • 2små2stora
    Hej, Blindness här, tänkte det var dags att byta nick då jag faktiskt plussat idag Snacka om att vi måste vara väldigt fertil, bara sex en gång runt äl och prickar in?? Första försöket med Leya och första försöket nu... ska väl inte ropa hej än, vet ju vad som kan hända
    Grattis

Här är hoppet ute efter vad som kommit idag. Ska se om jag faktiskt kan få med maken på ett planerat försök.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Tess82
    Grattis vad kul att det blev ett plus direkt, håller tummarna för att allt går bra.

3bus, vad tråkigt med ett mf till, hoppas att det kan bli ett nytt planerat försök snart, mannen din måste ju ha blivit lite inställd på att bli 4-barns pappa nu iaf.
  • 2Fina

Tack för grattis

Syrra, jobbigt har du ont också? Som sagt ovan, han borde inte vara så svårövertalad ändå eftersom han t o m berättat för killarna Lycka till!

• RosaNapp

DarlingPink: grattis! Vi sa ju att hoppet inte var ute
    Perfekt att det lyckades nu då. Hur tog sambon det?

syrra: vad tråkigt. Hoppas han går med på det, han har ju inte blivit alltför ledsen dom andra gångerna, trots att han inte vill, verkar det som.

• 2Fina
    RosaNapp skrev 2009-11-08 11:40:50 följande:
    DarlingPink: grattis! Vi sa ju att hoppet inte var ute Perfekt att det lyckades nu då. Hur tog sambon det?syrra: vad tråkigt. Hoppas han går med på det, han har ju inte blivit alltför ledsen dom andra gångerna, trots att han inte vill, verkar det som.
    Han är glad, lite förvånad för hur sjukt är det inte att lyckas på första försöket? Men vi är tacksamma och han har pratat och planerat lite inför framtiden. Enda skuggan är väl hur det blir med ombyggnationen och om vi har råd, jag hoppas det för jag vill verkligen ha ett nytt badrum!
  • RosaNapp

DArling Pink: vad kul. Ja det är sjukt hur snabbt det kan ta sig. Ena gången kämpar man länge, en annan gång blir det på EN gång .
    Hoppas det går väl nu. Vad blir det, juni/juli?

• 2Fina
    RosaNapp skrev 2009-11-08 11:49:53 följande:
    DArling Pink: vad kul. Ja det är sjukt hur snabbt det kan ta sig. Ena gången kämpar man länge, en annan gång blir det på EN gång .Hoppas det går väl nu. Vad blir det, juni/juli?
    22 juli enligt FL. Så nervös att det ska bli som förra gången med massa blödningar men tror att det hade att göra med att jag precis slutat med piller och dom inte hade hunnit ut ur kroppen. Känner ju redan av att jag är fruktansvärt känslig och tårarna rinner för ingenting (jo, så klart för nånting men...) och något sådant kände jag inte av alls förra gången.
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13