Inlägg från: Blindness |Visa alla inlägg
  • Blindness

Majmammor 2007 del 13

Mumia, vad kul att hon sa till Vi har en softshelljacka åt Leya, super på höst och vår (köpt på Gekås).
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Blindness

Mumia, on-the-peak-jacka då?

Denna jacka använder hon fortfarande (strl 80) men nu har vi köpt en till strl 92 men den är alldeles för stor fortfarande.

• Blindness

Här uppe i norrland blir det nog lite kallare men Leya klarar sig länge med den jackan och kanske en kofta under.

Ikväll är vi hemma själv jag och Leya, ska äta lite gott och mysa lite tänkte jag, hoppas man orkar bara. Sambon ska på fest så han blir nog borta ett tag...

• Blindness
    Mumia, fy vad hemskt, tänk om hon hade vaknat när dom var där inne då? Så jävla skrämmande att folk gör inbrott fast dom vet att dom är hemma! Usch, tur att hon sov iallafall!
  • Blindness
    Ninnie, vid 2 år vägde Leya 10,5 kg, nu väger hon 12,3 eller nått liknande, fast hon har varit liten hela tiden, har Melwins kurva gått nedåt så är det väl därför dom vill hålla koll på honom Leya var 87 cm när vi mätte henne nu sist (hemma på golvet). Verkar som Melwin och Leya är rätt lika i storleken
  • Blindness
    Kavat, vad duktig han är!! Man får ju så klart räkna med några olyckor, dom måste väl också lära sig knipa (killar också väl? )

Melva, du är så duktig som orkar med så många barn, jag blir rätt slut på ett Du måste va väldigt organisatorisk av dig
  • Blindness
    Tess, den som Leya använder är ju fortfarande strl 80 så den vi köpte nu strl 92 (lila) får nog vara tills våren iallafall Stora i storlekarna tycker jag nog.

Vi har också lämnat in kläder idag, jag och Leya tog en promenad men får jag sålt på allt (vilket jag inte tror) så får jag 560 kr, kostar 60 kr att lämna in också. Men såg något jag skulle vilja ha fast för tillfället är det rätt onödigt. Leya hade en gåstol med en aktivitetsgrej som sambon råkade tappa en tung skrivare på så den gick sönder, nu säljs en sådan gåstol (vill ju bara ha kotnrollpanelen egentligen) så jag funderar på att köpa den, får väl sälja gåstolen utan den sen.

Jag sitter och äter ostkrokar och tar en cider, nyttigt och bra {#lang_emotions_wink}
  • Blindness
    Mumia, ja, nog kan dom reta gallfeber på en, jag brukar komma på mig när jag skriker till Leya att inte skrika {#lang_emotions_sealed} Lite svårt att komma ihåg det själv

Leya sov iallafallt ill 7:20 idag, sambon sover vidare. Jag hostar och hostar när jag ska sova men sen så har jag iallafall sovit. Blev lite nervös igår för jag tog cocillana och precis när jag svalde det kom jag på att man inte ska ta det med alkohol och jag hade druckit en cider, men det var nog inga problem
  • Blindness
    Ninnie, vi vägde för Leya hade varit dålig i magen så länge just den tiden

Syrra, jag brukar gå efter intermåttet och finns inget sådant så köper jag inte där...

Varit på klädbytardag och hittade några fynd + att vi köpte gåstolen jag såg igår, känns dumt när man inte har någon så liten (eller väntar en sådan) men vi gillade verkligen den aktivitetsgrejen så nu har vi till nästa, om det blir fler

Nu ska vi äta nachosgratäng med Leyas mormor, jätteskönt väder ute så sen blir det nog lite utelek!
  • Blindness

Vi hade också tänkt köpa en cykelstol men vi cyklar nästan aldrig så det är nog ingen idé Hur länge kan dom åka i cykelstolarna?

Jag har lidit av laktosmage sen middagen, ont och uppblåst och fått springa på toa flera gånger, nu är det helt laktosfritt som gäller när det gäller creme fraiche och grädde. Var mamma som skulle bjuda på mat så hon hade köpt med sig så jag tänkte att jag testar men nu är det slut med det!

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13