Inlägg från: Blindness |Visa alla inlägg
  • Blindness

Majmammor 2007 del 13

Syrra, hoppas hon kryar på sig!

Puzz, ja, minns ju att man lätt blir bortskämd med sköna nätter

Tess, jo, det är ju saker som läggs på och läggs på, någon gång är det ju droppen... Hoppas iallafall ni ordnar upp det

Här har dom fortfarande inte ringt från familjerådgivningen, är fruktansvärt besviken på det.... tar ju lite krafter att gå och vänta och har man som sagt tagit steget att ringa så vill man ju att något ska hända...
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Blindness
    2små2stora skrev 2009-09-09 19:15:18 följande:
    För er som undrar så kommer vi att bli 6 st i familjen i slutet på maj
    Grattis Syrra, {#lang_emotions_flower} tur att maken också ändrade sig ändå Som sagt, hur känns det?
  • Blindness
    Josse, bulle i ugnen ju, hon ska ha i februari

Jag är också avis och trots våra problem så kom just sambon och frågade om det där med försäkringskassan och att man måste ha barn inom 1 år och 9 mån igen.. men det har ju ingen betydelse nu när jag jobbar heltid ju....
  • Blindness

Meh, mitt inlägg försvann

Heoo, jag mailade dom igår men har fortfarande inte hört något. Hör jag inget idag så ska jag faktiskt skriva en insändare i lokala tidningen om våran kommun

Para, låter jobbigt med blåsorna. Låt dom gå på dagis, dom har säkert jätteroligt där

Jo, vad jag skrev var att jag och sambon hade en liten diskussion när vi skulle sova igår. Jag sa, åh vad gullig Leya är, tänk att du inte vill ha fler. Då säger sambon att han kanske vill ha nån mer men att vi inte hinner med oss som det är. Jag försöker prata att man kanske inte hinner allt lika fort som man gjorde förut och kanske bara får ta det viktigaste när man har barn. Barnen kommer ju alltid först. Men han blir så stressad och ser bara allt som måste göras, inte vad som man kan dra ut lite på, vad kan Leya vara med på osv. Hur gör ni andra för att "hinna" med??

• Blindness
    Syrra, så gör ju vi också man sambon tycker inte att han hinner något ändå, eller så är han sur för att jag vill bytas av ibland också och inte bara vara med Leya hela tiden....
  • Blindness
    Mel, i vårt fall tror jag att sambon hade räknat med att hinna med lika mycket som innan vi fick Leya, och ja, vi är lite lata också, vi varvar ner när Leya går och lägger sig, den tiden hade vi faktiskt kunnat använda till något av våra göromål (fast vi har blivit bättre på att göra lite mer nu när Leya har somnat).

Kavat, tack för att du skriver hur ni har gjort. Man kan ju kanske få lite idéer osv, kanske man måste till att börja med göra upp schema när sambon ska vara ute och dona och när jag ska göra det... fast det låter iofs lite krystat... måste fundera lite på det
  • Blindness

Leya har vaknat en gång i halvtimmen hela natten och varit jättetäppt i näsan Hon har en bästa kompis på dagis som snoret rinner på och dom ska alltid pussas... Jag ska iväg till sthlm med mina arbetskamrater ikväll och har sovit så dåligt, sista timmen sov jag i Leyas säng, fast sov var nog en överdrift...

Sötboll, hoppas också allting går bra nu! Fick ni några restriktioner eller funkar det som vanligt på en gång?

Syrra, jobbigt med sjuka, hoppas det inte är svininfluensa iallafall!

• Blindness
    2små2stora skrev 2009-09-11 07:51:19 följande:
    Blind: tror inte att det är ngn influensa för febern är borta men hon hostar massor.
    Skönt febern är borta iallafall!! Nog så jobbigt med hosta, Leya hostade också lite grann på morgontimmarna men hon är inte speciellt "sjuk" på dagarna.
  • Blindness
    Syrra, har hon blivit nå bättre än?

Jag är såå supertrött så jag vet inte hur jag ska orka med en Stockholmsresa.... *jäsp*
  • Blindness

Jag sitter och kollar hotell och resor, enda som fattas är barnvakt Hittade billiga tågbiljetter i december, helst hade jag velat åka nu snart men det är nog stört omöjligt med barnvakt.... Skulle vara skönt att komma iväg lite bara jag och sambon.

fick ett sms av sambon förut som bara innehöll: Jag älskar dig! Puss! {#lang_emotions_heart}

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13