Inlägg från: Blindness |Visa alla inlägg
  • Blindness

Majmammor 2007 del 13

Hej hej, lugnt som bara den idag verkar som dom flesta har annat för sig nu, lite tråkigt samtidigt som man förstår att man inte alltid kan sitta vid datorn

Leya är en helt annan person nu när hon får sova en kvart längre på dagis, har varit glad och go på kvällen men somnar ändå när hon ska (före 19:30 idag).

Idag har vi kollat lite på badrumsmattor/kakel, pga priset så blir det nog matta men vi tar en lite dyrare matta (tror vi), en svart/granit- golvmatta, vet inte riktigt va vi ska ha till väggar än.... ingen brådska men nu vet man iallafall vad som finns.

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Blindness

FK är en klass för sig, jag mailade dom anonymt från hemsidan för över tre veckor sen men har inte fått något svar än. Frågade en fråga om min arbetskamrat och flex så det skulle väl egentligen inte vara så svårt att svara på.

Idag har vi barnvakt så det blir att åka hem och laga mat och sen äntligen börja tapetseringen Längtar tills rummen är klara men tyvärr har vi inga sittmöbler dit än, bara en tv-möbel och en tv.

• Blindness
    2små2stora skrev 2009-10-08 12:26:58 följande:
    Hejsan Några syskon har det blivit i tråden 4-5 st tror jag det har kommit och några är på väg.
    och några vill ha

Kandidaten, kul att du hittar tillbaka! Synd att Joel är sjuk men lite skönt att få tid att chatta?
  • Blindness
    Kandidaten, jag har en sambo som inte riktigt känner sig redo för en till så jag får bara önska än så länge... hoppas att han vill snart så vi kan få en 2010-bebbe
  • Blindness
    Heoo, låter som en fasch, är du säker på att du inte somnat på soffan framför en film? hehe, skojade bara! Vilken dag! Du får slänga dig på soffan och somna framför en film istället

Vi har nattningshjälp idag, kusinen har haft Leya hela eftermiddag/kvällen och fått ge välling (Leya ville inte ha) och nu ska hon få henne att somna. Känns lite mysko att sitta här nere båda två
  • Blindness
    Melva, låter som sagt lite jobbigt utan körkort Jag tog körkort för att sambon ville det, detta för 9 år sedan, sen körde jag nästan ingenting på 7 av dom åren men sen Leya föddes har jag börjat köra mer och mer (för hennes skull) och nu går det faktiskt riktigt bra. Förut måsta jag planera allt i minsta detalj (körväg, parkeringar osv) men nu kan jag faktiskt göra spontana saker med bilen också

Barnvakten stannade och fixade välling och la Leya igår, vällingen gick väl sisådär, hade glömt att tala om att man måste skruva upp korken lite så att det kan komma luft emellan så Leya ville bara ha 20 ml och sen vägrade hon nå mer men läggningen gick fint! Så nu kan jag iallafall kryssa i fler kryss på hennes recommendation letter
  • Blindness
    Syrra, visst är det jobbigt när dom är på det viset, kanske har hon sovit för lite eller på väg att bli sjuk? Leya är på mycket bättre humör på eftermiddagarna/kvällarna sen vi sa till att hon fick sova en kvart längre varje dag (sover nu 1 timme och en kvart), det var nog för lite med en timme.
  • Blindness

Vi har tapetserat klart ett rum och gud så bra det blev!!! Leya sitter just nu och äter lördagsgodis bestående av några dumlesnacks, russin, några tabletter ur en tablettask och mandelbiskvier Inte alltid hon får lördagsgodis men ibland vill vi att det ska vara lite speciellt

• Blindness

Nu har vi taptsera klart det ena rummet, vad det blev för fond ser ni i bloggen Jag är nöjd!

Leya har myst färdigt och sover sött i sin säng nu, skönt att hon kan sova på kvällarna och det är inga problem att få henne att somna, dock vaknade hon 6:30 imorse men jag hoppas på lite längre sovmorgon imorrn när det är min tur att kliva upp

Nu är det House och vin som gäller

• Blindness
    Mumia, låter jobbigt Hoppas ni kan ordna upp det på något vis och att det inte är helt kört, är väl som för oss kanske, vi har bara varit föräldrar sen Leya föddes och inte ett par men vi jobbar på det Stackars jolina inte kul med fläskläpp och bula! Tur det inte blev nått värre iallafall.

Syrra, hoppas hon sover gott inatt nu då
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13