Inlägg från: Blindness |Visa alla inlägg
  • Blindness

Majmammor 2007 del 13

RosaNapp skrev 2009-09-22 10:51:22 följande:
    Så, nu är det över här. Nu är man ensamstående med tre må och en på väg. Huga!Men det ska gå bra. Det tror jag alldeles säkert. En stor sten har fallit från mitt bröst. Finns ingen anledning att kämpa längre, han kör oss hellre i botten än har oss kvar. Jag låter inte mig eller barnen stå ut med det längre.Nu hoppas jag bara, förmodligen förgäves, att svärfamiljen kan bete sig vuxet och inte mata ungarna med skit, men det tror jag inte på. Inte heller deras far, han kommer köra över mig så gott han kan, men jag ska kämpa på ändå. Det är hans förlust.
    Jobbigt men du klarar det! Förstår att det är skönt att fått ett beslut till sist. Trodde ju ett tag att det var på bättringsvägen för er men är det redan skavt så är det.

Syrra, och vi har bokat hotell till den 11/11 då vi ska vara helt barnlediga i två dagar o två nätter
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Blindness
    Ninnie, välkommen tillbaka och söta barn du har Nej, inte bara din som är trotsig, det märks verkligen att dom har en egen vilja nu och den ska följas till punkt och pricka helst.

Leya är så bekväm, hon vill att vi ska hämta allt åt henne likaså när hon ligger i sin säng så kan hon börja ropa efter "den andra nallen" mitt i natten istället för att leta själv, visserligen har den legat på golvet ett par gånger men ofta är det för att hon är så bekväm. Lika med täcket, vill ha hjälp att ta av det (eller måste iallafall skrika lite medan hon sparkar av sig det) eller om hon vill ha på det så vill hon absolut inte prova själv utan ligger och ropar....

Pratade precis med sambon i telefon, talade om att våra kompisar försöker bli med barn igen, då svarar han -jaha, och då blir du avundsjuk? Lite svarade jag och då säger han att det är då inget som stör han att andra skaffar fler barn... stör ju inte mig heller men jag blir bara mer sugen... han lät lite sur så vi får väl se....
  • Blindness
    Kavat, Josse, ja sen är det sanning att man känner sig mer sugen/stressad för hur det än är så är det kul att vara mammaledig samtidigt som någon kompis. Blir det barn snart för oss så blir det ingen föräldragrupp heller (känns inte som någon idé när man "nyss" varit) och då träffar man väl inga föräldrar med ungefär samma bf.
  • Blindness

Leya har åkt buss idag med sin kusin, hon hämtade henne på dagis och tog bussen in till stan och dom hade matat fåglar och åkt karusell (sån där som kostar en tia och går runt runt runt) + en helikopter. Sen kom dom hem lagomt till maten var klar och sen gick dom ut och lekte lite och jag och sambon donade lite med alla våra projekt

Leya var pigg hela tiden tills hon vid 19 fick napp o nalle och kom ihåg att hon var egentligen rätt trött så då började hon tjata om att åka på dagis.... {#lang_emotions_surprised}

• Blindness

Gomorron!
    Leya har sovit som en stock hela natten, tar på krafterna att vara ute och åka med kusinen

Idag ska jag iväg och göra cellprov, usch och fy... sist jag gjorde det var jag gravid och det var såååå obehagligt! tror det var för att det var en läkare på gyn som gjorde det då och inte var van att göra det.

• Blindness
    Zas, grattis igen, skönt att det inte drog ut på tiden allt för länge Jättesöt kille!!
  • Blindness
    Melva, jag ska vaccinera mig har jag bestämt, tycker det är lite synd att Leya inte får men kanske jag kan hejda smittan med mig vaccinerad. Vet inte riktigt hur sambon tänker göra.
  • Blindness

Nu har jag skaffat recept på minipiller, tänkte kanske sambon känner att det är dags då men tji fick jag, vi satt här och pratade lite och då säger han att kanske det är lika bra jag börjar med piller ändå... hmmmdidum...  Han har ju rätt i det att vi måste hitta tillbaka helt till varandra men vi har ju minst 9 månader på oss tycker jag {#lang_emotions_tongue_out} och ingen av oss har ju siktet inställt på att vi inte ska klara oss... Dom flesta har rätt, för mycket kontroll är bara jobbigt och man hinner inte njuta av livet....

• Blindness
    Syrra, kavat, det är ju det där med sexlivet, så länge sambon är rädd för att bli med barn och vi tycker det är såååå skitjobbigt med kådisar så blir det inget alls, iofs var det ytterst sällan med piller också men nu känns det ändå som det är ett stopp (då det kan gå nästan 2 månader mellan).
    Vi pratade ju riktigt om det igår och jag sa min syn på det hela, hade en massa bra argument (tycker jag då), förutom att jag är hemskt sugen på en till så vill jag inte ha för långt mellan Leya och eventuellt syskon, sen sånt man inte får säga men hur det än är, eftersom sambon (och jag själv till viss del) är rätt bekväma av oss så måste det vara skönt att ha småbarnsåren gjorde och inte dra ut på det med långt mellan syskon? Sen har jag ju kommit på det där med föräldradagar, vi har ju fortfarande cirka 70 dagar kvar för Leya så vi kan ju vara ledig en stund hela familjen egentligen. Sen skulle jag aldrig kunna ha samvete att "glömma" ett piller {#lang_emotions_foot_in_mouth}

För övrigt har jag hostat 1½ timme inatt på morgonsidan så jag är dödligt trött nu {#lang_emotions_cat}
  • Blindness

Oj vad lugnt det var här idag!

Leya blir helt tokig när hon ser den här sidan och növit, gick så långt att jag måsta gå ut på youtube så hon fick titta på snövit

Hur går det med potträning för alla? Här är det helt slut förutom att vi sätter henne på pottan dom gånger vi byter blöja (vilket bara är morgon och kväll nu för tiden (vardagar alltså)).

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13