Inlägg från: Blindness |Visa alla inlägg
  • Blindness

Majmammor 2007 del 13

Mumia, du kan ju annars ställa ett ultimatum, om han inte går med på familjerådgivning att det inte känns som att han vill att ni ska få det bra igen, eller nått sånt? Sambon var väldigt glatt positiv till familjerådgivning och det kändes bra att få lite feedback på sånt man har problem med. Sen var det ju viktigast att få partid tillsammans och framför allt sex.
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Blindness
    Mumia, ja, karlarna kanske inte reflekterar över hur läget är utan bara svävar på men är han verkligen nöjd med sex varannan månad? Jag och sambon har samma känslor angående sex, ingen av oss tar något initiativ utan bara beklagar och pratar om att vi aldrig har sex, båda är liksom lika där, vi vill ha mer men ingen har orkat ta tag i det.

Melva, skönt att blygheten släpper, ju tidigare desto bättre, jag var ungefär 25 år när min släppte mer och mer

Jag är så sjukt sugen på en liten bebis (fortfarande), Leyas kusin ska bli storebror i november, då är Leya och kusinen födda samma år (fem veckor mellan). Lite avis och lite stressad, vilken kombo...

Igår tapetserade vi klart!! Yeah!!! Ända till 23 höll vi på så idag är jag lagomt trött. Sen tror jag att jag är överkänslig på tapetklister för jag får alltid ont i halsen när vi tapetserar....
  • Blindness
    Sötboll skrev 2009-10-12 10:16:47 följande:
    Vi har haft lite samma problem som en del av er andra, tar oss sällan tid för sex! Men vi har blivit bättre på det senaste månaderna, tror att det har lite att göra med att Pontus har börjat leka lite mer och längre tid själv utan att behöva vår uppmärksamhet och då har vi haft tid till att prata och umgås lite "själva" fast vi är hemma. Så vi kommunicerar nog mer och bättre och tror det gett resultat på fler plan Vi bestämde gemensamt i förra veckan att vi ska försöka få ett syskon till Pontus! Känns jätteroligt, hoppas att vi ska bli 4 om sisådär ett år
    Åh vad roligt, jag blir lite avundsjuk (alltså om syskon hihi). Jag har sagt till sambon att han måste vara säker så han inte kan skylla på mig om det blir extra jobbigt med ett till barn
  • Blindness
    Sötboll, det hoppas jag med

Melva, nä det är inte lätt att vara blyg när dom tvingar fram en framför klassen i skolan, usch och fy vad jag hatade det, kunde sjukanmäla mig för att slippa ha framträdande. Men nu går det faktiskt rätt bra, kan fortfarande bli blossande röd i ansiktet men det känns ändå bättre på nått vis
  • Blindness

Vi har möblerat i "nya" rummet, oj vad mysigt det blev!!

Ska snart gå och lägga mig för jag är så trött...  har pepprat sambon med lite bilder på Leya som bebis, över msn Hjälper nog inte...

• Blindness
    Tess, hoppas jag med Leya sover fortfarande ett par timmar på helgerna och en timme och en kvart på vardagarna. I söndags tänkte hon hoppa över sovningen men blev hemskt grinig framåt 15 så då fick hon sova 20 minuter i mitt knä, det räckte och sen var hon solsken

I helgen kommer nog pappa och hälsar på, han har sin sambo med så det blir nog bara en kort visit. Tänkte bjuda min faster och min kusin på middag också, träffar ju dom aldrig så det blir kul tänkte jag
  • Blindness
    Tess, kul med ny bil Jag skulle vilja ha en lite nyare saab men det känns för dyrt. Har ju en -00 så den är ju inte lastgammal iallafall Leya kallar sambons gamla saab för skruttbilen

Ni som är inredningsintresserade, vad tror ni om tavlor med en guldram på en silver/blå vägg? Tänkte antingen skär det sig eller också blir det en bra kontrast...

I förrigår vid matbordet när vi satt och åt så började Leya sjunga: bällerklang, bällerklan, tykla bakåfam, i ett hön dä tod en börn å måla umpan gööööön. Tror dom har börjat träna inför lucia faktiskt hihi.
  • Blindness

Kul att ni träffats Synd att det inte blev nån träff med oss allihopa, inte för sent än kanske

Leya ritar huvudet men streckben och streckarmar, kanske tidigt att kalla dom huvudfotingar men det är nog en förlaga iallafall Idag ritade hon en och sa att det var mig hon ritat Gullplutt.

• Blindness

Vad irriterad jag är, vi ska till att ta in anbud på badrumsbygget och idag var det dags för första företaget att komma och kolla på plats hur det ser ut och vad som ska ändras. Sambon har fixat så att dom kommer på förmiddagar eller eftermiddagar och idag skulle dom komma kl 7. Jag hastade iväg och lämnade Leya på dagis och hem igen, ingen snickare där... 7:10 ringer sambon till han som skulle komma och då hade han "glömt" bort det, fy vad arg jag blir. Samma människa som "glömde" bort det förut när vi ville ha anbud på en mindre ombyggnation.... Han skulle iallafall komma ikväll kl 17, jag vill ju vara med men vill inte åka från jobbet bara för dom nu när jag kom för sent imorse pga av dom....

Melva, Leya älskar att rita och måla

Igår var Leya så go när vi kom hem, hon roade sig själv ett bra tag före maten, känns så himla bra det. Häromdagen sa hon sje-ljudet också, hon sa sjunga istället för punga som hon alltid säger annars, men sen försökte jag flera gånger men då blev det bara punga.

• Blindness
    Syrra, här har vi inte fått nån information alls om vaccination (förutom jag på jobbet då och vi får vaccinera oss nästa vecka, tors-fre). Men det kanske kommer kallelse direkt till dom som är riskpatienter?
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13