Inlägg från: Blindness |Visa alla inlägg
  • Blindness

Majmammor 2007 del 13

Heoo, ååh vad kul att ni får komma hem och vad bra att magen växer som den ska

Melva, jo, vi har ju lagt ner det men har ändå satt henne på pottan morgon och kväll (alltså vid blöjbyte). Kanske ska låta det vara helt.... Vad stor A har blivit, tiden går såååå fort!!
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Blindness

Idag har Leya varit jättego, hon har börjat fråga istället för bara göra som t ex "få jag gå fån bodet?" eller sen när vi bakade "få jag maka?", känns mycke lättare att låta henne göra saker när hon frågat först. Vid matbordet så frågade hon om hon fick gå, då sa vi att hon fick vänta en stund och då svarade hon "okej", sen frågade jag efter en stund om hon ville äta mer men hon svarade nej, så då sa jag att hon fick gå från bordet och hon blev glad Sen talade jag om för henne att jag tyckte om när hon frågar mig och när hon lyssnar på mig.

• Blindness
    Syrra, hehe, vi köper aldrig satsumas, blir väl clementiner runt jul antar jag Tror alltid att dom inte är så god just nu även om jag blir överbevisad då och då.

Heoo, men det är väl rätt gott det med, Leya har ännu inte sagt det (förutom en gång när hon svarade mig) men det var väldigt härligt när hon en morgon sa spontant "jag tycke om dig", inte ord som vi brukar använda så det var kul! Hur är det med magbild förresten?
  • Blindness

Lugna puckar idag med ser jag.... boring då jag har lite tid över på jobbet nu. Har jobbat undan så bra så jag har lite slötid...

• Blindness
    Mel, gulligt ju! Jag tycker det är roligt att prata med Leya i telefon nu för nu låter hon som ett barn och svarar när man pratar
  • Blindness

Vi var ut och promenerade förut, var förbi sambons jobb där dom hade värsta toastoppet så han ville kolla till. Medan vi var där kom en kvinna från Erytrea som är mamma till en på Leyas avdelning. hon såg så seg ut och gick väldigt sakta, jag frågade hur det var och hon svarade lite dröjande att hon var trött, hade praktik nu på ett dagis, sen pekade hon på läppen och sa på knagglig svenska att hon gjort illa sig, -jasså, du har spräckt läppen. Sen pekade hon på jackluvan som hon hade dragit över huvudet och sa -den här också. Fattade inte riktigt vad hon menade. Sen sa hon att hon skulle gå och handla men hon gick bara en bit bort och pratade sen i mobilen när vi gick förbi, då ställe hon sig med ryggen mot oss och sen när vi hade gått förbi såg jag att hon höll sig för kinden medan hon pratade.... Fick liksom för mig att hon hade blivit misshandlad, troligen av sin make? Är det för snabbt att dra den slutsatsen? hennes äldsta dotter är inte heller snäll mot henne (6 år) utan slår gärna henne och är den som bestämmer i familjen. Känns lite jobbigt nu tycker jag, vad gör man? Känner henne liksom inte så väl att jag vill "lägga" mig i.....

• Blindness

Idag var jag på möte på eftermiddagen och sen tog jag ledigt resten av dagen och sambon likaså, Leya är kvar på dagis men vi tänker hämta henne lite tidigare men tänkte att det är lika bra hon får sova där. Passar på att måla och dona så vi får lite gjort!

Syrra, jag träffar inte mamman så ofta, mest pappan som lämnar, men ska hålla utkik.

• Blindness

Hejsvejs!
    Haft fullt upp hela helgen men har varit in och läst men inte haft tid att skriva. På lördag var vi på familjemiddag och fick ugnstekt kyckling och sen stekta bananer till efterrätt. Vi höll på att dö när vi faktiskt såg att brodern och hans tjej var där, jag pratade bara lite med brodern och frågade vart Y (Leys kusin) var men hon hade åkt till mamman. Sambon drog sig länge innan han pratade med dom men då frågade han t o m J hur det var med henne... jaja, vi får väl se vad som händer.

Sen har jag hållt på målat och donat, började i fredags och målade fönstret i rummet jag håller på med, på lördagen var den färgen alldeles krackelerad Bara att slipa och skrapa igen och sen åkte vi och köpte annan färg. Den var jättebra så nu igår målade jag alla dörrfoder (3 st) och trösklar men behövs målas en gång till. Men nu närmar det sig iallafall tapetsering

Leya fick en tv-dag igår då vi fick besök av en kompis som vi bara träffar en gång om år. Där kom hon med magen i vädret och ska ha barn 5 dec, så kul! Synd att dom bor så långt borta bara (Motala). På kvällen drog jag iallafall ut tv-kontakten för jag tycker det blir en hel del för mycket tv-tittande, tror jag ska sätta en gräns på max en timme /dag eller nått.

Oj, nu blev det långt!

• Blindness
    Tess, var glad för det (fast antar att det hade kunnat underlätta vissa situationer? ), Leya är helt besatt av tv/dator, vill gärna kolla youtube där det finns ett stort utbud och hon har lärt sig att klicka vidare sig själv men man måste ju ändå vara i närheten för att alla klipp är ju faktiskt inte rumsrena, tråkigt nog...

Syrra, hoppas det går bra hos läkaren och att ni blir lite klokare
  • Blindness
    Syrra, får hoppas hon blir bättre då, jobbigt att hon ska ha problem med astma Har ni varit till dietist också?
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13