Inlägg från: Blindness |Visa alla inlägg
  • Blindness

Majmammor 2007 del 13

Här vaknade Leya före 6 imorse, men låg kvar och tjattrade till 6:35 då hon fick komma till min säng och där lät hon mig ligga och småsova lite till 7:20, då hade hon legat och sparkat på mig flera gånger men skönt att få ligga en stund till iallafall.

Hon har fått små röda prickar runt munnen, någon som vet vad det kan vara? Bild finns i bloggen.

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Blindness
    Tess, det låter ju finemang det!! Håller tummarna hårt

Idag har Leya bara haft 37,8 och varit rätt så pigg. Vet inte riktigt om jag ska räkna det som feber och vara hemma en dag till eller om man ska räkna henne som feberfri idag.

Just nu sover hon i kojan, dags att väcka henne snart men det är lite svårt det där, är hon fortsatt sjuk vill jag att hon ska sova klart och är hon frisk så får hon inte sova längre.... GAH!
  • Blindness

Jag är bara så matt..... strul med sambons bror igen och den här gången så har det gått för långt!! Se blogg för uppdatering {#lang_emotions_yell}

Idag är Leya pigg och alert så imorrn blir det dagis! Vi ahr varit på affärn istan och bytt välling, köpte storpack och 5 av 6 paket var mjuka (alltså inget vaccum) och ska då vällingen hålla så måste ju vaccumet finnas där. Inga problem att byta iallafall. Sen åkte vi på mitt jobb och kopierade lite papper. Leya har skött sig jättebra, det är så skönt. En på jobbet var alldeles hänförd hur bra Leya pratar och långa meningar, hennes barnbarn som är ett par månader yngre pratar inte alls så bra sa hon.

• Blindness
    RosaNapp, konstigt att dom är tveksamma till remisser, är dom rädd att dom får skäll? Har han kräkts mer nu då? Skicka mig din mailadress så får du tillträde till bloggen
  • Blindness

Nu har sambon åkt till sin bror för att hämta spelen... han tog med sig en arbetskamrat. T o m jag är nervös nu.... usch!

Leya ville sitta på toa framför tv:n nu, sen satt hon och pillade lite på sig själv och vill inte gå från pottan, då sa jag att hon fick vara utan blöja om hon ville så då gick hon av pottan. Lite tråkigt nu, dom gånger hon sitter på pottan så kommer ingenting, förut kom det alltid nån liten skvätt.... Tror hon blir lite frustrerad själv också när det inte kommer nått...

• Blindness
    RosaNapp, nä, det är ju samma där, brodern har ju varit väldigt taskig mot sambon också... men nu så, nu har jag mina spel och kommer aldrig mer att höra av mig till honom igen.....

Tess, Leya äter cirka 120 ml välling på kvällen, svårt att få i henne något annat. Just nu är hon jättedålig överhuvudtaget på att äta alls... får hoppas dagis råder bot på det

Idag när jag nattade Leya så satte hon sig upp (försöker så klart förhala sovandet), hängde över kanten och såg väldigt gullig ut och säger: -mamma, vet du att... -Nä, vadå Leya? svarar jag. Då funderar hon en kort stund och säger -jag äckar dig mamma. {#lang_emotions_heart}
  • Blindness
    RosaNapp, Leya pratar och fnittrar i sömnen ibland, rätt gulligt Någon mardröm har hon haft men ingen som återkommer (vad vi vet) och inget som hon har berättat om. Ofta somnar hon om på en gång bara man lägger ner henne och bäddar om, är liksom inte vaken riktigt.
    Och nej, han var inte så innan, innan var han en kille som åtminstone försökte göra rätt för sig, detta är ju helt utsuddat nu så som sagt, det är hans förlust.
  • Blindness

Fan, ett helt inlägg som försvann... Kanske inte bara mitt då det är dött här idag?

Leya var rolig nu när sambon skulle somna henne, vi brukar ju sitta kvar en stund i fåtöljen inne hos henne men idag körde hon ut honom -Pappa, du ka tåva i din täng! (du ska sova i din säng)

• Blindness
    Mel, vad sött, fast blir väl en tidig morgon då kanske? Kul när dom faktiskt "bestämmer" lite själv också
  • Blindness
    Mel, jätteduktig tjej {#lang_emotions_cheers} Leya gör ju huvudfotingar och små krumelurer men som sagt, bokstäver är hon inte intresserad av
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13