Inlägg från: Blindness |Visa alla inlägg
  • Blindness

Majmammor 2007 del 13

Tess, skönt med jobb Som sagt, bra att veta när du ska jobba och sen tar du det andra om det passar.

Äntligen fredag!! Imorrn blir det en tur till systemet, är lite sugen på vin
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Blindness
    Para, haha, kul med samma kläder Söttroll!! Hur mår du annars nu då?

Leya sov ända till över 7 idag så jag hann vakna före henne och spelade lite tv-spel i väntan på att hon skulle vakna, hann dock bara en kvart men sen så satt hon i mitt knä så spelade jag en kvart till. Nu var hon redan trött, varit till stan och handlat lite färg och sånt och sen när vi kom hem försökte hon peta in massa grejer i ett eluttag så sambon röt till åt henne, då ville hon gå och lägga sig så nu ligger hon i kojan och sover utan lunch, åt dock en kaka och en banan i stan så hon klarar sig nog.
  • Blindness

Det är så kul nu faktiskt, sambon kollar en extra gång när det kommer någon med bebis på affären, sen pratar han om sånt vi behöver köpa om det blir nått nu då, så kul att han är villig Vårat förhållande är 500 gånger bättre nu och man känner sig nästan nykär igen kanske var det det som behövdes, ett gemensamt beslut om barn ifråga...

• Blindness

Hej hej, haft fullt upp och efter vad jag skrev igår vågar jag knappt skriva vad osams vi var idag, känns dock inte lika som förut utan det är borta igen Vi skulle på kalas idag och Leya vägrade vara ute, gick in med henne och hon vägrade sova, hade tänkt åka på kalaset efter att hon sov men då hon inte ville sova sa jag att vi åker före då, men då hasplar sambon ur sig att han inte är upplagd för kalas... så det blev lite surt där ett tag och vi åkte inte förrän Leya hade sovit ändå...

Leya somnade strax efter 20 idag, vaknade vid 7:30 imorse (vintertid) så hon verkar ha ställt om sig av sig själv.

Tess, hoppas du trivs med det nya jobbet, var det nått projektarbete? Får hoppas Linnea kryar på sig

Mumia, skönt att ni också har det bättre, antar att din väg kanske är lite längre till ett syskon då jag minns att han inte var så förtjust i tanken på barn överhuvudtaget förut. Håller tummarna att han vill nån gång

• Blindness
    Syrra, ja lite knepigt om det inte är samma varje månad och samtidigt så har ju karln din gått med på att ha "säkra perioder" och ska man vara riktigt säker så ska man ju bara ha sex under mens då och det är väl kanske inte så kul.

Jag tror jag har har ägglossing nu i veckan så detta blir vårt första försök känns lite knepigt för förra gången körde vi bara på, hade ingen aning om när äl eller inte var, ska försöka att inte sambon tänker på det iallafall för han tycker att räkna och hålla på är trams utan blir det så blir det, dock vet han att jag vet ungefär när jag har äl... så vi får se Dock så hade jag en massa finnar runt ons-tors den här veckan och jag tror att det är pga av äl, fick lika förra månaden men då höll jag inte koll på äl... någon som har erfarenhet av finnar inför äl??
  • Blindness
    RosaNapp, ja, jag gissar på äl i dagarna Vad roligt det är när dom börjar prata riktigt och veta hur man ska manipulera, Leya har börjat säga: Bara liiiiiite mamma (om hon vill ha godis eller nån mer kaka eller nått sånt sliskigt).

Mumia, ja det är som sagt jobbigt när man inte vill samma sak, vi kommer ju bara försöka ett par månader och blir det inget då så blir det piller igen, vill inte ha ett vinterbarn så då väntar vi i så fall till nästa höst och försöker igen, helst vill jag ju så klart att det tar sig nu så det blir ett sommarbarn

Syrra, kanske han också har i bakhuvudet att det kanske blir en till men att "det tar vi då", karlar kan ju ha en sån tendens (förutom min då som ska kontrollera allt som händer i livet)
  • Blindness
    Syrra, antar att det kanske är så poppis hos grabbarna?
  • Blindness

Leya var trött redan 18:30 så sambon är uppe och nattar henne nu... hon var så gullig förut, pratade med våran katt ruben och så sa hon i förbigående "ja älkar dig juben"

• Blindness

God morgon!

Leya har sovit bra inatt, själv vaknade jag 5:30 och låg och killade sambon i håret tills klockan ringde, jobbigt när man inte kan somna om... Idag ska vi överraska min kollega, hon tror att jag ska dit och kolla hennes dator men vi kommer hela högen från jobbet (12 pers), tar med oss smörgåstårta och dricka, hon går i pension på torsdag

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13