Inlägg från: Blindness |Visa alla inlägg
  • Blindness

Majmammor 2007 del 13

Mumia, jättetråkigt Synd att ni inte kom på det tidigare, ingen av dom andra grannarna som hade nån liggande? Fast nu är det ju ändå för sent {#lang_emotions_undecided}
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Blindness
    Syrra, jag är imponerad av Johanna, vad skönt att det går så bra!! Skjuter man gäss?

Jag som tänke ha blöja på Leya i helgen, nu vägrar hon ha blöja, vill inte ens ha trosor, bara nakenfis. Så nu får jag passa henne på pottan ändå hela tiden Gått bra hittills iallafall
  • Blindness
    Syrra, det var så sant {#lang_emotions_laughing}

Leya springer omkring och säger "gö som täsket, jöj på äsket"
  • Blindness
    Tess, man vet ju själv vilket dåligt humör man blir när man inte ätit

Leya sitter och äter bulle och russin, det får bli hennes lördagsgodis, tror inte ens vi har några popcorn den här lördagen.

Jag frågade Leya förut om hon var kissnödig, NEJ, sa hon och satte sig på golvet och då kom kissset... har svårt att inte bli arg så nu får det faktiskt bli blöja resten av helgen så både hon och jag får en liten tidsfrist innan vi tar i med nya tag

Jag har haft besök av en kompis som vi inte har träffat sen januari, oj vad stor deras tjej hade blivit som är 5 månader yngre än Leya men 5 cm längre och mycket grövre Sen åkte jag och Leya med sambon som har lite helgjobb den hr helgen (skulle klippa gräs på en idrottsanläggning), så jag och Leya gick på elljusspåret en bit, skönt att röra på sig.
  • Blindness
    Mel, usch, vet hur du känner dig, så är Leya titt som tätt tycker jag.... alla som jag har träffat kommenterar det med "det är bra att hon vet vad hon vill och inte går med på allt", vet inte om jag håller med eller om det är nån tröst....

Mumia, kul med hästridning
  • Blindness
    2små2stora skrev 2009-08-15 21:53:14 följande:
    Sådana kommentarer är hopplösa att få. Hur kul är det att bära ut en hysterisk unge från affären och så kommer det någon med en sån kommentar.
    Fast jag har mött ett barn som inte är så, det är Leyas 4-åriga kusin som har varit lugn och gått med på allt (förutom höga ljud då hon har blivit livrädd och sprungit så långt benen burit). Nu börjar hon få lite 4-års-ljug
  • Blindness
    Mel, stackarn   Jobbigt att mörkrädsla börjar redan, Leya har varit rädd nån natt men inte speciellt ofta. Skönt att hon kom på att hon var trött själv iallafall

Idag regnar det så det får bli städ- och bakdag.
  • Blindness
    Mumia, vad påhittig hon är Gulligt!

1638, stackare, hoppas morgondagen blir bättre!

Heoo, låter härligt att ta en var ¨måste ju bli mycket lugnare Hoppas det går bra på dagis att dom är på olika avdelningar.

Syrra, bådar ju gott inför eventuell 4:a

Leya vägrade sova middag idag men vid 16:30-tiden var hon outhärdligt tjurig och bara skrek och grinade så hon fick somna i min famn 20 min men när jag väckte henne så fortsatte samma visa tills hon fick en kall pannkaka Alltså var det en blandning mellan trötthet och hunger, tycker hon borde kunna säga till att hon är hungrig men inte då... inte ens när hon ammade sa hon till (skrek väldigt sällan av den anledningen, sällan överhuvudtaget..). Nu somnade hon ändå 20:30 så det var ju helt okej.

Har sytt köksgardiner till lägenheten, eller, har klippt av dom på längden och fållat bara + sytt omtag till dom. Så nu ser det inte lika ödsligt ut där.
  • Blindness

Morning!
    Idag ska vi uträttalite ärenden i stan, köpa lite tapeter och färg till lägenheten, kläder till mig för vi ska ju vara bröllopsvittnen på lördag innan vi åker till gbg Vill ju vara lite finklädd

IDag har inte Leya nån blöja på sig men tror det kommer att bli samma sak nu också, har ingen tilltrö just nu till potträning Våran unge bryr sig inte om potträningsblöjorna, igår var den full med kiss men inte bryr hon sig, hon tittade sig mellan benen för hon kände sig nog blöt men då hon inte såg något så struntade hon i det

• Blindness
    Mumia, skönt att hon somnade i tid och kul med bra shopping

Tess, tråkigt att vara utan jobb igen Hoppas du hittar något!! Leya var ju likadan, hon sa till bra i början (första 4 veckorna) om att hon var nödig, eller hon visade i allafall med kroppspråket men nu låter hon det bara rinna... fast får försöka köra hårt igen nu och sätta henne på pottan med jämna mellanrum, det dumma är att hon kniper efter en skvätt och sen säger att hon är klar och sen 5 min senare kissar på sig...

Idag har vi varit borta nästan hela dagen, vi åkte iväg vid 10:30, letade kläder åt mig att ha på bröllopet på lördag, hittade tunika och tights för 300 (100 kr rabatt på lindex) men fy i helvete hur jag ser ut!! Hatar provrum med speglar så man ser hur man ser ut bakifrån, usch och fy!!! Sen var vi på bolaget, dom som gifter sig ska ju slå följe med oss ner till gbg (eller halvvägs iallafall) så det blir ju ingen firning precis efteråt men vi har köpt en korg som vi ska fylla med lite gott som dom kan ha på hotellet med lite mys

Sen åkte vi och köpte tapeter, klister, spackel, spackelspade så nu ska det bli ordning på torpet!! Sen vidare och köpte lite grejer till korgen och sen hem och Leya somnade i bilen. Sen lunch, inte förrän 14:30 åt vi lunchen och sen åkte vi till mamma och hjälpte henne. Middagen blev McDonalds kl 18:45 men Leya har ätit som en häst
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13