Inlägg från: Blindness |Visa alla inlägg
  • Blindness

Majmammor 2007 del 13

Nu är det supervarmt ute men det har börjat blåsa, skönt det iofs annars hade det blivit för varmt tror jag.

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Blindness

Sambons bror bad om ursäkt men kom inte med några sensatoriska grejer, eller, han skyller det mesta på flickvännen och hennes mamma... Jag tycker ändå att han ska kunna säga ifrån också.... men men... vi är fortfarande inte välkomna till deras hus och vill inte heller ha något att göra med huset.

Leya fick åtminstone leka ett par timmar med kusinen och oj vad roligt dom haft

Här försvann solen för en stund tror jag men 23,5 grader ute iallafall

• Blindness
    Mumia, vad duktig hon är! Nä, skulle Leya vilja kissa mitt inatten skulle jag nog inte neka heller

Leya har varit helt speedad idag, smällde i sig en hel dammsugare så sen var hon trotsig-pratig-skrikig-bråkig-grinig. Sen har hon börjat bli lite mörkrädd nu sen vi kom hem, det är mycket mörkare här i hennes rum än där vi har sovit förut så nu vill hon ha lampan tänd lite grann. Skönt det är när dom kan säga till
  • Blindness
    Melva, syrra,  ja nog är han vek, han ville bara be om ursäkt, flickvännen visste inte ens att han var här. Antar att han fick massa skäll när han kom hem. Jag gissar på att förhållandet inte kommer att hålla speciellt länge men hit får han inte flytta igen...

Leya har sovit bra hela natten. Skönt! Har dock svårt att dra på sig täcket mitt i natten men på dagen går det bra....
  • Blindness
    Tess, vad duktig hon är som kan gå upp själv, ja vågar fortfarande inte låta Leya gå i trappen själv, tycker hon känns så busig i trappen

Syrra, skönt att hon gått upp Leya ligger fortfarande på 12 kg på våran våg.
  • Blindness
    Syrra, oj vad hon växer Leya var 87 sist vi mätte henne (själv på golvet mot en tumstock ).

Åh vad jag är förbannad!!!! Jag och Leya gick ut och gick en kort (lång med Leyas mått mätt) promenad med hennes dockvagn. när vi kom tillbaka på vår gata började det droppa lite, sen började det mer och mer och till slut kom det jättestora droppar, jag tog Leya under armen och sprang hem. Där hemma står Leyas vagn fortfarande ute, slänger av Leya på bron och springer in med vagnen. Då regnar det rejält. Kollar tvätten men Nä, sambon har inte tagit in den. Jag knackar på huvudet (för han är ju ute) och springer och börjar ta ner den. Då skäller jag och frågar varför han inte kan tänka själv nån gång och ta in tvätten när det regnar så där. Då svarar han: -varför ska alltid mina saker komma sist?? Då blev jag så fly förbannad för det är alltid hans saker som går först. Så nu har vi haft ett rejält gräl för jag är rejält irriterad på att han helt och hållet har slutat tänka!! Så nu är jag förbannad på mig själv att jag skrek och gormade när Leya hörde. När sambon försvann så konstaterade Leya, -nu är du arg mamma. Till historien hör att han egentligen skulle ha klippt gräset när jag och Leya var ute och gick men den var trasig så "hans saker" var att laga den (det som gick före att ta in tvätt och vagn när det spöregnar).

Så, nu har jag skrivit av mig lite iallafall....
  • Blindness
    Melva skrev 2009-09-02 19:09:39 följande:
    syrra: skönt att det går framåt med vikten.Blindness: ja, det är ju verkligen viktigt att fixa gräsklipparen när det regnar! Klipper han gräset nu då?
    Nä, den är ju fortfarande inte lagad + att det regnar ju
  • Blindness
    Melva, vilken stor kille! 1 år redan!! Grattis till A!

Är det helt fel att bli arg och när dom medvetet vägrar gå på pottan och i samma stund sätter sig ner och kissar på golvet fast trosor och byxor är på? Jag skulle sätta mig med Leya en stund i knät idag när hon inte hade sovit nån middag men ville att hon skulle kissa först, det ville inte hon så jag skulle skynda mig på toa själv och då gjorde hon just det; satte sig på golvet bredvid pottan och kissade.... GRRRRR
  • Blindness

Hejsvejs! Lugna puckar idag

Idag regnade det ute så vi har börjat rensa ett av rummen uppe så nu ska det bli målning och tapetsering av Ja, inte allt idag men det ska börjas iallafall Leya har precis lagt sig i sin koja för att sova, hon gillar att sova där tror jag för hon har gjort det flera dagar nu

Bäst att sätta igång om vi ska hinna något, Leya får nog bara sova en timme nu!!

• Blindness
    Mel, vad tråkigt att hitta något som passar er och ni vet att ni inte får några lån en av nackdelarna att gå på visningar om man inte kan få köpa Finns det ingen chans alls att ni kan få låna?

Heoo, tänk att det aldrig får vara bra!! Hoppas du kryar på dig, ja tjejerna också. Fira maken kan ni alltid göra i efterskott

Syrra, jobbigt {#lang_emotions_undecided} Jag trodde jag skulle få mens nu så nu körde vi oskyddat men den har ännu inte kommit men kan ju fasiken inte ha 50-dagars cykel tycker jag...
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13