Inlägg från: Blindness |Visa alla inlägg
  • Blindness

Majmammor 2007 del 13

Hej hej, nu testar jag det mobila bredbandet, verkar funka iallafall! Skönt, då är jag inte helt borta iallafall

Så nu har man varit bröllopsvittnen för första gången, var ju ungefär som vanligt, bara sitta i bänken och titta förutom att det bara var vi där + vaktmästaren

Har bara åkt 40 min och Leya börjar redan spänna sig i stolen   hon har börjat få eksem i ljumskarna vilket jag tror beror på att hon sitter och spänner sig så hemskt, hon trycker sig mot bältet mellan benen och blir så svettig{#lang_emotions_yell}

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Blindness

Ingen som vet om det finns någon annan bälteskonstruktion på bilstolarna? Någon stol som inte har bältet mitt mellan benen?

Här har vi sovit på golvet allihopa inatt, mysigt att ligga med Leya mellan oss men aj så ont i ryggen. Leya somnade 21:15 men 6:45 var det färdigsovet tyckte hon....

• Blindness
    Kopia, välkommen!! Glömde säga det Här tjattras det mer och ibland mindre
  • Blindness
    Para, jo, kunde ju ana det men hon sitter och trycker sig mot mittenbältet i flera timmar när vi åker bil så hon är dyblöt av svett

Syrra, vi har testat både med och utan blöja,  hon spänner sig ändå...

Idag blir det ullared!! Leya ska vara med farmor och farfar och farmor har lovat att hon ska bada i havet, synd att man inte ska vara hemma och se det
  • Blindness
    Mumia, kul att sängen fungerat idag, hoppas det håller i sig

Sitter här och söver Leya, gick bättre idag än igår då hon blev lite småtokig när jag skulle söva henne. Idag fick jag läsa fyra sagor och sen ville hon ligga sängen och jag måste bredvid innan hon somnade. Inte bara att vara borta på annat ställe. Nu ska jag in och dricka lite vin tror jag (i "storstugan"). Ullared var trevligt, bara 5000 fattigare men då blev det skor till sambon fr 850 kr också (inräknat) men nu har vi overall, skidset, extra täckbyxor och höstjacka + lite diverse annat till Leya och sen lite diverse annat till mig och sambon.

Imorrn skulle det bli 25 grader här så då stannar vi vid havet och "leker" lite
  • Blindness
    2små2stora skrev 2009-08-25 12:12:30 följande:
    Nu har J passerat 12kg 12.4kg vägde hon idag, frågan är om hon går upp något om jag tar bort vällingen på kvällen som ger henne 420kcal och istället ger henne den välling vi gjorde tidigare som ger henne 120kcal.
    Oj, nu har hon kilat om Leya Leya väger nog bra precis 12 kg Hon går sakta upp men det är iallafall 2 kg sen april.
  • Blindness
    Syrra, hon är jätteduktig ju!! Här kissas det i tid och otid i byxorna mest hela tiden. Igår var det bara ett byte men då hade vi blöja på henne när vi åkte bil och där hade det också kommit lite. Fattar inte varför det gick så bra förut och nu är det bara att släppa på. Sen kissar hon aldrig så jättemycket på pottan, max 1 dl men oftast kanske bara en halv.

Idag ska vi kolla in Tjolöholms slott tänkte vi, imorrn drar vi kosan hemåt med avbrott på vägen hos syrran där vi stannar en extra dag. Ska bli skönt att komma hem till vardagen igen faktiskt. Räknar med att vara hemma på måndag kväll. Får se hur det går med Leya, i förrigår satt hon och spände sig så mycket så det rann svett i pannan på henne Igår mutade vi henne och sa att om hon inte spänner sig får hon karameller och då lydde hon faktiskt....

Cii, grattis till tjejen!!

Melva, vågar man säga halvt grattis då jag vet att du vill ha fler barn? Vet ju att din man inte vill men jag hoppas det ordnar sig!
  • Blindness

Nu sitter jag i en bil på E18 och skriver....

Tess, låter jobbigt med knät, kanske måste knaka till innan det släpper?

EoD, vi vill också bygga till våran altan, får bli nästa år eller ännu nästa. Har lärkträd på gården som vi ska ta ner och göra altan av

Mel, kul med husvisning!! Spännande också kanske?

Ska bli skönt att komma hem idag, beräknas vara hemma runt 16. Lite jobbigt då Leya redan har börjat spänna sig fast vi tog en lång paus nyss och lekte på en lekplats och åt lite kalla plättar. Försökte maila till Fråga Malin på Vi föräldrar men får bara tillbaka att det inte går att skicka. Störigt!!

• Blindness
    Cand, grattis!! Något kul jobb? Välbetalt?

Mumia, kanske hon inte behöver någon middagsvila vissa dagar, bara svårt att veta vilka som är dom dagarna.

Leya vaknar stadigt 7-7:30 nu när vi är lediga och somnar inte förrän 20-21, kanske skulle hon klara sig utan middagsvilan men då blir hon lätt lite grinig på kvällen och man måste aktivera henne ännu mer än vanligt.

Vad skönt det är att vara hemma igen
  • Blindness

Morning!
    Har varit vaken en stund men jag och Leya har suttit och myst framför barnprogrammen. Dom lovade fint väder idag men det ser dystert ut. Jag gruvar mig lite då sambons bror ska komma hit och prata om en halvtimme.... usch!

Nu är det dags att klippa lite gräs som är högt som bara den.

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13