Inlägg från: Blindness |Visa alla inlägg
  • Blindness

Majmammor 2007 del 13

Morning!
    Nu har vi varit på promenad till affären för att köpa lite bröd, smaskigt, sambon sover än så han måste nog sova hårt. Leya är jättesnäll idag och har varit på pottan två gånger och både kissat och bajsat och sen fick hon en massa klistermärken, haha, får se om det hjälper att få många istället för bara en för kiss och två för bajs

Mel, jobbigt med folk som inte avbeställer tiden men av egen erfarenhet vet jag att man inte ofta har något telefonnummer att ringa

Melva, jag funderar på samma, ska ju på Gekås nästa måndag så tänkte inhandla lite vinterkläder. Förra året var det ett skidset, ett par extra täckbyxor och en overall som räckte gott och väl, borde väl göra i år också?

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Blindness

Syrra, vad är en funktionsoverall? En olycka hände sen sambon kom upp, funkar mycket bättre när inte han är med mysko va?

• Blindness
    Puzz, har du inte en bild på underverket? Låter bra att bm ringer hem, skulle man ha behövt då man inte kommer på allting på en gång, sen är ju journalkopior alltid bra tycker jag! Fick läsa mycket jag intehade en aning om...

Syrra, en sån overall låter ju bra, trodde jag alla var Hoppas resan går bra imorrn nu då Blir det en övernattning?
  • Blindness
    Heoo, får dom stänga av vägen så då? Våran granne vid stugan har gjort så, så det känns som man går in på deras gård när man bara ska gå förbi, skittråkigt

Mel, oss varnade dom ju att potträningen ofta går ner när dom börjar dagis igen... märktes väldigt tydligt på Leya

Hur ska man egentligen bete sig när det gäller potträningen? På en hel månad bajsade inte Leya "på sig/i blöja" överhuvudtaget, en olycka innan dagis började och sen dagis började så trycker hon bara  på och visar/talar inte om alls att hon är bajsnödig på något vis utan bajsar bara i trosorna/blöjan utan att bry sig. Kisseriet samma sak. Ska man fortsätta tjata på henne och springa med henne på pottan titt som tätt eller ska man helt strunta i det? Jag tror ju att hon är så bekväm så hon vill nog helst ha blöja och strunta i hela träningen... Vi kommer väl troligtvis att fortsätta fråga om hon är nödig och sätta henne där med jämna mellanrum... Frågan är hur vi gör nu när vi åker till gbg, vi var ju säker på att hon skulle kunna åka utan blöja men nu känns det inte som någon idé eftersom hon bara släpper på... hur skulle ni ha gjort?
  • Blindness
    Mel, jag tycker åtminstone det ska testas i några dagar att inte sova, går det absolut inte kanske man kan komma överens om hur länge osv, på vårat dagis är det vi som bestämmer. Kan inte Leya somna på kvällen då säger vi bara till så bestämmer vi hur länge hon får sova på dagis och utvärdera hemma sen på kvällen. Måste ju vara upp till er??
  • Blindness

Leya har börjat vakna 6:30 fast hon inte somnar förrän 20:30, urjobbigt, jäsp

Snart bär det av till Göteborg, gruvar mig lite för resan för Leya sitter och spänner sig som bara den Igår åkte vi några ärenden och hon satt och spände sig hela tiden och när vi skulle gå ur på ett ställe så ville hon absolut inte....

Leya sitter och mumsar på en halv macka nu, måste ju få något i sig innan frukost då sambon sover så länge (hehe, jag själv sov till 9:30 igår).

Loggade in på mig jobbmail, nu har dom ändrat texten på mailen så jag hör numera till IT-supporten och inte läkarsekreterarna Fast enligt alla mail jag fått så ska jag fortsätta jobba som sekreterare ett tag till...

• Blindness

Leya är så gullig, har ju börjat säga "mamma, jag tycker om dig", helst på morgnarna men nu har hon börjat säga: "jag tycker inte om dig" och så pekar hon på mig. Aldrig sambon, fast han får sällan hör att hon tycker om honom heller En dag sa hon: "mamma, jag äckar dig"

• Blindness
    Tess, vart ska du? Kanske skönt att komma bort lite då som sagt Vi tar ju vårat monster med oss, åker till gbg imorrn! Låååång resa...

Vi väntar på att morfar ska komma, hade velat att hn kom igår kväl istället för idag men nä, så nu kommer han väl till lunch och sen åker vi ju imorrn så då åker han samma tid som oss så klart. Får väl se när han dyker upp...
  • Blindness
    Melva, vart ska ni kolla hörseln nånstans då? Vi har inte fått nån kallelse men är det på bvc så dröjer det nog nått år med våran virriga bvc-sköterska

Tess, låter som en bra helg, hoppas ni får det trevligt! Skönt med jobbet också ju!!
  • Blindness
    Puzz, härligt med lugna nätter Blir det nån bild på underverket?

Själv har jag lite resfeber och vaknade 6:20 men låg till 7 då jag gick upp, mår lite illa och känner mig konstig men som sagt, är nog resfeber!!

Leya sitter just nu hos morfar och han läser saga, hehe, spännande!
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13