Inlägg från: Blindness |Visa alla inlägg
  • Blindness

Majmammor 2007 del 13

Tess, Leya pratar rätt mycket... babblar och babblar, sen lyssnar hon "i smyg" också, man kan sitta och prata om något och sen helt plötsligt kan hon komma efter fem minuter och säga något om det man pratade om.

Leya har varit rätt jobbig hela dagen faktiskt, glad imorse men sen har vi inte riktigt gått ihop hon och jag. Vid lunch så började hon bråka och skulle inte äta, klättrade ner och tänkte leka men vi tyckte att hon åtminstone skulle sitta kvar vid bordet men det tyckte inte hon. Då försökte hon bita mig i benet och höll fast som bara den så då fick det bli närmsta till hands: ett glas vatten, hällde lite på Leya då hon vägrade släppa (som tur var bet hon bara i byxan) och oj så hon brjade grina och sen skällde hon på mig och sa: Du får inte hälla vatten på mig!!! Så då sa jag att jag får inte hälla vatten och du får inte bitas, så nu säger jag förlåt. Då sa hon faktiskt förlåt också. Någonting bra av det dåliga iallafall...
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Blindness
    Tess, jobbigt Hoppas det ordnar upp sig när han tänkt lite på saken...

Mel, men... så är det väl? Min sexdrift var något större när vi träffades för 17 år sedan än vad den är nu Men så var sambons också även om den aldrig var lika hög som min .

Mumia, fast stanna bara för barnen och man bråkar hela tiden skulle jag nog inte, okej då om man är sams men inte har några känslor för varandra men bråkar man är det bättre för barnen att separera, tycker jag alltså Men som sagt, jag söker hellre hjälp än flyttar direkt, även om detta nu inte är aktuellt (att flytta alltså).
  • Blindness
    Melisabeth skrev 2009-09-07 08:31:36 följande:
    Blind - ja alltså, sånt är ju naturligt, men det klart att det är "synd om honom" eller vad man ska säga det om min drift var på topp när jag var 20 - eftersom jag träffade honom när jag var 22 Så har inte så mycket med nykärperiod eller i början av förhållandet att göra, utan mer allmänt liksom MEn han har inga problem med det, han bara tycker det är synd - typ
    Haha, stackars honom {#lang_emotions_tongue_out}
  • Blindness

Nu har jag ringt till familjerådgivningen här, dom skulle ringa upp om en tid... konstigt dom inte kunde ta det på en gång... Lite gruvigt faktiskt och jag och sambon är ofta utåt sammansvetsade, så när det verkligen gäller så håller vi ihop (bra va? ) Men det är väl bra att testa, kan något bli bättre av detta så är det ju bara bra!!

• Blindness
    Syrra, vad skönt

Mumia, jo, han t o m föreslog det för ett tag sen (när det gällde att vi aldrig har någon sexlust (någon av oss!) ) men han är med på noterna och är villig att testa en gång. Jag vet hur det har blivit i andra förhållanden och när killen till slut har gått med på familjerådgivning, då har det varit för sent, därför känner jag att det är bättre att göra det nu även om man itne tycker att det är "sååå" dåligt förhållande, tror sambon tycker detsamma.

Tess, hur skulle du ha reagerat av det du berättade för sambon om det hade varit han som hade berättat det? Kanske lättare att förstå hur han tänker då. Kanske familjerådgivning är något för er också? Jag lovar att tala om om det är bra Hoppas det ordnar sig snart för dig iallafall! Har du Linnea med dig?
  • Blindness
    Tess, skönt att det förhoppningsvis ordnar upp sig

Heoo, nä, ingen tid än men dom skulle ringa senast idag så jag sitter här med telefonen.... Man är ju så inställd på att inte prata högt om sina problem så jag hoppas att det funkar ändå med familjerådgivning och att både jag och sambon tycker det är bra.
    Skönt med ett lyckat ul Antar att pyret mår bra och växer som h*n ska. Skönt att maken donar och står i och gör lite extra Det har inte hänt här på länge att sambon gjort något extra, jo, förutom morsdag, då fick jag frukost på sängen.
  • Blindness

Inte ringde dom från familjerådgivningen och gav oss en tid idag... nu är jag riktigt besviken på dom, det tar faktiskt emot att ringa dit och sen hör dom inte av sig? Jag tippar på att det inte är superenkelt för någon överhuvudtaget att ringa på familjerådgivning, det är ju liksom lite tabubelagt och något man pratar tyst om...

Jag har rivit bort lite lister sen jag kom hem, Leya tittade på. Tänkte jag skulle gå på promenad när sambon lägger Leya men vet inte om jag orkar faktiskt.... blevså trött när jag satte mig...

• Blindness
    Tess, jag kan inte förstå vad som kan vara så hemskt som hände innan ni träffades att det går käpprätt nedåt men prata ska ju vara bra, om man kan, jag och sambon blir ofta sura när vi pratar om något eller också pratar vi inte klart.... därför tänkte jag det vore bra med hjälp utifrån...
  • Blindness
    Mel,

Mumia, trevlig resa

Natten har varit superduper, inte en enda uppvakning förutom jag själv då som behöver upp på toa vid 3 som vanligt... Fick t o m väcka Leya för hon sov så hårt imorse men så fort hon vaknade så var hon pigg som en lärka

Imorgon ska jag på arbetsplatsträff på mitt nya jobb, sen till en osteopat och på fredag åker hela läkarsekreterargänget till Stockholm för en liten avskedsresa, vi kommer ju att splittras bara det blir klart med organisationen. Kommer hem på lördagkväll igen men hinner inte träffa Leya den dagen. Ska faktiskt bli skönt att komma iväg lite.
  • Blindness

Haha! Jag ringde just till mitt försäkringsbolag och frågade om bidrag till mina osteopatbesök och det var inga problem, dom skulle sätta in % av ett basbelopp så jag får 1070 kr i bidrag och det tackar jag inte nej till när det kostar 600 kr varje gång man går dit! Åh vad skönt!!

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13