• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Candelavern

Tess- Så himla tråkigt att höra. Va skönt att du kunde åka hem igen, hoppas ni reder ut det! Oavsett vad det handlar om så är det ju himla trist om ngt gammalt som hände flera år innan ni blev ett par ska ställa till det. Det är lätt att vara efterklok och tänka att man skulle gjort annorlunda, men det blir ju inte alltid så. All lycka till er!

• FruHeo

Tess: trist att gamla saker ska ställa till det för er. Håller med cand, lätt att vara efterklok. Hoppas att det ordnar sig för er.

Blind: fick du nån tid sen? Familjerådgivning är bra kan jag säga av egen erfarenhet.

3bus: heja TH! underbart bolag eller hur! hihi

Visst ska man kanske stanna för barnen. Men själv har jag lite svårt att tänka så eftersom min mamma alltid sa så till min pappa när de bråkade och han som vanligt hotade med att ta ungarna med sig och dra. Tänk på barnen. Hade han tänkt på barnen hade han dragit.........
    Så jag tror att det i bland faktiskt är bättre att gå skilda vägar än att leva kvvar med varandra när man inte vill.

Här firar vi 10år som par idag efter ett lyckat ul på förmiddagen så kraschade jag i soffan, sov hela em. Maken pysslade och donade i köket ihop med Mellis. Så det blev soppa, laxtoast och chokladmouss! Mumsigt värre!

• Blindness
    Tess, skönt att det förhoppningsvis ordnar upp sig

Heoo, nä, ingen tid än men dom skulle ringa senast idag så jag sitter här med telefonen.... Man är ju så inställd på att inte prata högt om sina problem så jag hoppas att det funkar ändå med familjerådgivning och att både jag och sambon tycker det är bra.
    Skönt med ett lyckat ul Antar att pyret mår bra och växer som h*n ska. Skönt att maken donar och står i och gör lite extra Det har inte hänt här på länge att sambon gjort något extra, jo, förutom morsdag, då fick jag frukost på sängen.
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Evsi

hej på er!
    sitte rpå jobbet och läser igenom tråden...ser att dte är fler som har dte lite jobbigt i forhållandet nu.
    Samma här.... vet inte om jag vill längre.
    vi bråkar sällan....nästan aldrig...men det känns mer som 2 främlingar som bor ihop.
    får nog bli familjeterapi här oxå eftersom vi haft det dåligt ett tag.
    vi hade bestämt oss för att skaffa en bebis till...men efetrsom vårt sexliv inte existerar och vi har det som vi har dte så kanske det inte är så smart *suck*
    å andra sidan blir det ju ingen bebis så länge vi inte har sex så det løser ju sig av sig själv

Mamma till Lucas 050823 & Simon 070526
  • mumia

Fick nobben av min dotter idag. Jag körde över henne till mormor i morse då jag hade ett möte på arbetsförmedlingen. Passa på att hälsa på min mormor o morfar och farmor när jag ändå var i grannkommunen. När vi skulle åka hem blev Ina jättesur, hon ville inte. Hon ville stanna hos mormor så det fick hon. Hon vinka så glatt åt mig när jag åkte
    Så nu har jag varit själv hemma i några timmar. Tvättat, dammsugit, handlat och pysslat lite. Nu är det snart dags att åka tillbaka. Ina ska ju på gympa ikväll

I morgon drar jag iväg på kryssning. Ska till Helsingfors med min mamma. Gu va mysigt vi ska ha, har faktiskt inte nån som hellst ågren över att lämna gubbe o barn de får det bra. Sambon jobbar eftermiddag denna vecka så för att slippa ha Ina på dagis till 18.30 ska grannen och hennes dotter (som är Inas stora favorit) hämta på dagis resten av veckan. Härligt med goda grannar!

För övrigt så har jag kommit på lite bättre tankar ang. gubben. "gosa" och prara lite igår och vi var överens om att vi behövde ta oss tid att göra något tillsammans. Så det löser sig nog...

Jolina är helt underbar!
  • Evsi
    mumia skrev 2009-09-08 14:56:55 följande:
    Fick nobben av min dotter idag. Jag körde över henne till mormor i morse då jag hade ett möte på arbetsförmedlingen. Passa på att hälsa på min mormor o morfar och farmor när jag ändå var i grannkommunen. När vi skulle åka hem blev Ina jättesur, hon ville inte. Hon ville stanna hos mormor så det fick hon. Hon vinka så glatt åt mig när jag åkte Så nu har jag varit själv hemma i några timmar. Tvättat, dammsugit, handlat och pysslat lite. Nu är det snart dags att åka tillbaka. Ina ska ju på gympa ikväll I morgon drar jag iväg på kryssning. Ska till Helsingfors med min mamma. Gu va mysigt vi ska ha, har faktiskt inte nån som hellst ågren över att lämna gubbe o barn de får det bra. Sambon jobbar eftermiddag denna vecka så för att slippa ha Ina på dagis till 18.30 ska grannen och hennes dotter (som är Inas stora favorit) hämta på dagis resten av veckan. Härligt med goda grannar!För övrigt så har jag kommit på lite bättre tankar ang. gubben. "gosa" och prara lite igår och vi var överens om att vi behövde ta oss tid att göra något tillsammans. Så det löser sig nog...
    skönt att ni fick pratat ut, hoppas det löser sig! och ha det så kul på kryssningen!!
    Mamma till Lucas 050823 & Simon 070526
  • 2små2stora
    Tess: vad skönt att ni rett ut endel nu.

Vi har det faktiskt riktigt bra här när vi väl är hemma båda två
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Blindness

Inte ringde dom från familjerådgivningen och gav oss en tid idag... nu är jag riktigt besviken på dom, det tar faktiskt emot att ringa dit och sen hör dom inte av sig? Jag tippar på att det inte är superenkelt för någon överhuvudtaget att ringa på familjerådgivning, det är ju liksom lite tabubelagt och något man pratar tyst om...

Jag har rivit bort lite lister sen jag kom hem, Leya tittade på. Tänkte jag skulle gå på promenad när sambon lägger Leya men vet inte om jag orkar faktiskt.... blevså trött när jag satte mig...

• Tess82

Här är det tungt. Är ju inte bara det gamla som spökar utan massa annat också. Hela sommaren har det ju varit på nedåtgående så nu kommer det bara upp mer och mer när vi pratar. Undrar om vi kan ta oss igenom detta ändå. I huvudet planerar jag redan flytt även om jag absolut inte vill, måste nog göra mig beredd på det värsta trots allt.

• Blindness
    Tess, jag kan inte förstå vad som kan vara så hemskt som hände innan ni träffades att det går käpprätt nedåt men prata ska ju vara bra, om man kan, jag och sambon blir ofta sura när vi pratar om något eller också pratar vi inte klart.... därför tänkte jag det vore bra med hjälp utifrån...
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13