• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Blindness
    Heoo, duktig du är, sy en klänning... jag kan på min höjd lägga på ben osv

Jag har sovit som en stock inatt, Leya med förutom lite grin vid 5:50, tror hon vaknade till för att jag var på toa. Nu sitterhon på pottan framför favoriten Pingu. Ska försöka utnjyttja syrran lite idag så hon får passa Leya så vi hinner med lite annat vi har att stå med
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora

Godmorgon. J vaknade vid 5 och var kissnödig så efter en kiss på pottan somnade hon om igen.

Nu har maken åkt i väg för att hjälpa min bror att flytta. Lika bra det för han är på rätt dåligt humör. Talade om för honom i morse att vi inte vet något förrän på torsdag. Han satt och kollade på sterilisering i går.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Blindness
    Syrra, jobbigt att han blev så illa berörd av det. Borde ju liksom ha fattat att det kan hända om man kör säkert (!).

Här var sambon sugen igår igen och sa, skitsamma, det är ju redan kört ändå om det hänt redan.
  • 2små2stora
    Blindness skrev 2009-09-05 08:39:51 följande:
    Syrra, jobbigt att han blev så illa berörd av det. Borde ju liksom ha fattat att det kan hända om man kör säkert (!). Här var sambon sugen igår igen och sa, skitsamma, det är ju redan kört ändå om det hänt redan.
    Din sambo kanske börjar bli sugen på en till

Min man vänjer sig nog om jag nu skulle vara gravid. Jag tyckte att det var bättre att vi testade med hormonspiral först innan några drastiska åtgärder.
  • Blindness
    Syrra, jo, han är väl inte helt främmande för det men jag vill inte pressa. Har du testat hormonspiral förut?
  • 2små2stora
    Blindness skrev 2009-09-05 08:46:44 följande:
    Syrra, jo, han är väl inte helt främmande för det men jag vill inte pressa. Har du testat hormonspiral förut?
    Nej har inte hade en kopparspiral i flera år men tog ut den pga kraftiga blödningar.
  • 2små2stora

Nu verkar maken på lite bättre humör Kan bero på att jag har hittat en del av hans saknade grejer i källaren

• Tess82

Jag funderar också på att testa hormonspiral, är inte riktigt nöjd med min p-piller och jobbigt att hålla på och testa andra sorter. Har man tur så kan man ju bli helt blödningsfri med hormonspiral och det vore ju rena drömmen men det kan ju tvärtom bli massa amåblödningar också men kanske värt att testa.

Idag skickade jag ut sambon och Linnea i regnet en stund så att jag fick städa ifred så nu är det rent och fint en stund igen. Det ska hängas lite tvätt och bäddas i rena lakan i sängen sen tror jag det får duga för idag.

Linnea var jätteduktig idag och gick och la sig själv efter maten. Sambon lovade kexchoklad efter att hon sovit så hon tog kaninen, gick upp och stängde dörren och la sig och somnade. Nu har hon nog sovit ca en timme men jag tyckte att jag hörde henne precis så hon kanske smygande snart.

• 2små2stora
    Tess: sådana mutor funkar inte på J.

Nu har jag tömt det jag kan själv från 1 rum i källaren, maken måste hjälpa till att flytta bort garderoberna som står där. Sedan ska avloppsrören isoleras och efter det så kan pojkarna utnyttja det till lego och TV-spelande
  • Melisabeth
    2små2stora skrev 2009-09-04 20:28:40 följande:
    Mel: hyr ni nu eller är det en bostadsrätt?
    Det är bostadsrätt. Så vi kan ju lungt punga ut 10% handpenning eller så
    MEn nej det är ju bättre att inse sina begränsningar. Det var ju inte så att vi blev TOKKÄRA i det, utan att det helt enkelt var väldans bra och praktiskt och lagom

Jag drömde om husen inatt till och med.

Vi var ju på 2 visningar, och det andra huset var mer utställning än ett hus/hem.
    Jag vet att man ska ta bort personliga saker, men man kan styla sönder ett hem också tycker jag. På köksbordet stod världens fat med massa frukt, minimorötter, SPARRIS och grejer... Alltså, förlåt vem vem fan har sparris på köksbordet?!

Det var jättetjusigt såklart, men det gick fan inte att föreställa sig att bo där
    Och lika bra det med tanke på att 2 timmar efter första visningen hade priset gått från 1,7 till 2,2 mille... Galet med tanke på rutten panel, trasiga fönster och grejer
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13