• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Blindness

Usch, här har ni en svettig, solkig, ledsen, arg, less mamma... Leya vägrar sova idag, fine, gör väl inte så mycket, lite mer aktivitet behövs bara. Kom på att hon kunde ju få duscha då vi ska ha middagsgäster sen så ikväll blir det nog för sent (och för trött). Klär av Leya alla kläder, inkl blöjan som hon haft på sig sista timmen, torr blöja. vänder mig om och känner så att värmen är bra i duschen, då springer Leya bort. har ingen aning vart hon tagit vägen så jag går in i två rum innan jag kommer in i tv-rummet där Leya sitter i soffan, gnagande på ett äpple och kissandes... Fy vad arg jag blev!!! Blev så arg så jag grinade en skvätt och skällde på Leya och sa att varför kunde hon inte gå på pottan istället när det blev så. Gissa vem som sprang iväg till pottan och satte sig och ropar: Kom mamma, nu vill jag kjama, kom. Sen kommer jag och sätter mig och ttårarna rinner och hon kramar mig och säger; dä gick bja mamma, de va inte meningen, dä gjode ingenting och klappade mig på huvudet... Så då torkar jag tårarna och Leya frågar vad jag gör om jag Tojkar tåjaj? Hon är så söt och ändå så gräslig!!

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora
    Blind: sicken unge du har.

Nu har jag fyllt 5 sopsäckar med gamla kläder från pojkarna som ska till soptippen, sparar lite långbyxor och ngr tröjor i 92 till J men annars så åker allt.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Tess82

Alla förhållanden går väl lite upp och ner, här har vi haft det lite tufft ett tag också men nu verkar det gå åt rätt håll. Vi gör saker tillsammans igen, var ju till och med ut och åt i fredags och igår bjöd vi ett par kompisar på mat hemma och satt och slappade och drack lite öl/vin. Att vi dessutom hunnit ha sex 4 ggr på 3 dagar hör ju inte till det normala annars, måste ju vara mer än vi annars haft i månaden den senaste tiden. Hoppas att det vänder för er andra som har det lite trassligt också.

Idag sov Linnea till 9 så hon ville inte sova efter maten och sen blev det lite för sent så hon får vara vaken och somna i tid ikväll istället. Hon höll på att somna en sväng i bilen men vi skulle stanna och handla så vi höll henne vaken. Har haft fint väder idag så vi har varit ute en hel del också, skönt.

• Tess82

Är det fler än Linnea som pratar konstant hela dagarna? Hon kan säga samma sak 10 ggr och förväntar sig ett svar varje gång också även om man redan svarat en gång. Tror inte hon är tyst många minuter på en dag så det blir skönt att få vila huvet en stund om hon somnar tidigat idag.

• 2små2stora
    Tess82 skrev 2009-09-06 15:23:19 följande:
    Är det fler än Linnea som pratar konstant hela dagarna? Hon kan säga samma sak 10 ggr och förväntar sig ett svar varje gång också även om man redan svarat en gång. Tror inte hon är tyst många minuter på en dag så det blir skönt att få vila huvet en stund om hon somnar tidigat idag.
    J pratar oavbrutet så även hennes bröder. Det är så skönt när de gått till skolan
  • Blindness
    Tess, Leya pratar rätt mycket... babblar och babblar, sen lyssnar hon "i smyg" också, man kan sitta och prata om något och sen helt plötsligt kan hon komma efter fem minuter och säga något om det man pratade om.

Leya har varit rätt jobbig hela dagen faktiskt, glad imorse men sen har vi inte riktigt gått ihop hon och jag. Vid lunch så började hon bråka och skulle inte äta, klättrade ner och tänkte leka men vi tyckte att hon åtminstone skulle sitta kvar vid bordet men det tyckte inte hon. Då försökte hon bita mig i benet och höll fast som bara den så då fick det bli närmsta till hands: ett glas vatten, hällde lite på Leya då hon vägrade släppa (som tur var bet hon bara i byxan) och oj så hon brjade grina och sen skällde hon på mig och sa: Du får inte hälla vatten på mig!!! Så då sa jag att jag får inte hälla vatten och du får inte bitas, så nu säger jag förlåt. Då sa hon faktiskt förlåt också. Någonting bra av det dåliga iallafall...
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora

Johanna har varit på rätt bra humör utom när hon vaknade och jag inte var hemma då var hon ledsen och ropade mamma komma nu, men när jag kom tillbaka från affären gick det bra att sitta hos pappa

• Tess82

Här har det också varit en jobbig dag, Linnea vill inte lyssna alls på vad vi säger och mig bara skrattar hon åt när jag blir arg. Vi tog bort hennes kanin en stund och det blev vilda protester, hade dessutom lagt undan hennes nappar hon hade i sängen så hon inte kunde ta dem heller. Efter många tårar så somnade hon tillslut men fick bara sova 10 min för klockan var 17 då. Nu har vi ätit och humöret är lite bättre men hoppas fortfarande på en tidig kväll.

• 2små2stora

Johanna kommer aldrig mer att få CocaCola till middagen hon är fortfarande vaken.

• josse83

Blind: Vi har det också lite jobbigt just nu med potträningen. Ellie har gått lite upp och ner i detta.. men just nu är hon för konstig. Kissade typ under loppet av 1 h kanske 3 gg på golvet samt kiss+bajs på pottan så märligt!

Annars är hon ganska go just nu. Säger "Vet du mamma" och sedan pratar hon något sjörövarspråk i typ 10 min och tycker sedan själv att hon är skitrolig

Mammigt värre är det med.. men det har det varit mer eller mindre hela sommaren!

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13