• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Blindness
    2små2stora skrev 2009-09-05 19:39:16 följande:
    Blind: kanske är lugnast så, det kanske räcker med 1 mån för att hon ska komma på bättre tankar.
    Ja, kanske det är det... så tråkigt när hon var så duktig från början men så kanske det är för dom flesta.... duktig först och sen tillbakagång (rejält i detta fall)
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora
    Blind: Ofta så går det upp och ned. J har fortfarande inte förstått att hon ska bajsa på pottan utan hon gör det konsekvent i byxorna.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Melisabeth
    Blindness skrev 2009-09-05 19:41:09 följande:
    Ja, kanske det är det... så tråkigt när hon var så duktig från början men så kanske det är för dom flesta.... duktig först och sen tillbakagång (rejält i detta fall)
    Ellan har läckt i soffan 2 gånger idag - apropå typ ingenting. Hon brukar ju hålla isg, och säga till. Men verkar vara lite som man vill med det där (läs: som hon vill)
  • Sötboll

Låter som att vi måste köpa skinnsoffa tills Pontus ska börja potträna. Än så länge finns inget intresse från honom att kissa på potta.

• mumia

Go kväll!
    Oj vad ni alla verkar flitiga! Städas, river ur rum för renovering, bakar, syr och allt vad det var. Fan man får ju prestationsångest här

Här hemma händer inte ett dugg. Försöker väl hålla hemmet beboligt men annars är jag åter rätt nere Grubblar mycket på det faktum att jag å gubben gått i den traditionella småbarnsfällan där tid, ork och lust för varandra slutat existera. Vardagen lunkar på för att den "måste", men jag känner fan ingenting Sex?? minns inte ens! Kärleksord- och handlingar? nej minns inte det heller! Vill jag?? vet inte det heller
    Vad gör jag nu? sitter som vanligt i min ensamhet och slösurfar innan man intar bingen bredvid tösen. (och sippar på en kall öl iaf...lite tröst )

Jolina är helt underbar!
  • 2små2stora
    Mumia: vi har varit där vi med. Det löser sig så småningom. Maken och jag sitter i varsitt hörn av soffan just nu med varsin dator i knäet
  • mumia

3bus - jo jag misstänker att det är bara att "hang in there" så kommer väl en vändning så småningom.

Jolina är helt underbar!
  • Blindness
    Mumia, vi har ju också hamnat där och här blir det sex nu ungefär varannan månad, sen har vi inte lika syn på saker och ting och det blir ofta missförstånd och surhet i onödan, funderar skarp på familjerådgivning då jag faktiskt har känt att "nu orkar jag inte leva ihop mer", ska nog beställa tid till veckan men det känns som ett stort och jobbigt steg, lättare att "låtsats som ingenting.."
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora

Nu har vi varit iväg med ett lass till soptippen Maken är ute och tar ut sina aggressioner på vedhögen med motorsågen. Grabbarma är i väg och säljer jultidningar och J sover . Själv ska jag ge mig ikast med köket.

• Melisabeth

Jag övervägen "terapi" var och varannan dag.. Är galet less på alla jobbiga saker som min karl envisas med att ha för sig. (Fast jag vet att jag har lika många, men de stör ju inte MIG lika mycket )

MEn hur kommer det sig att man kan missa tvättkorgen med 1 dm liksom??? Alltså, lägga kläderna på golvet brevid tvättkorgen, istället för i? Kan OMÖJLIGT vara jobbigare eller mer tidskrävande... *surar en aning*

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13