Blindness skrev 2009-09-10 12:15:23 följande:
Mel, i vårt fall tror jag att sambon hade räknat med att hinna med lika mycket som innan vi fick Leya, och ja, vi är lite lata också, vi varvar ner när Leya går och lägger sig, den tiden hade vi faktiskt kunnat använda till något av våra göromål (fast vi har blivit bättre på att göra lite mer nu när Leya har somnat). Kavat, tack för att du skriver hur ni har gjort. Man kan ju kanske få lite idéer osv, kanske man måste till att börja med göra upp schema när sambon ska vara ute och dona och när jag ska göra det... fast det låter iofs lite krystat... måste fundera lite på det
Det kan ju räcka att ni bestämmer vissa dagar. T.ex på måndagar och onsdagar så gör du vad du vill för då har han ansvar för Leya och på tisdagar och torsdagar gör han vad han vill. Eller börja med bara en dag i veckan som är vikt åt er själva kanske och se hur det går.
Sen är det väl svårare att hålla på det om båda är på hemmaplan. Jag har i alla fall oerhört lätt att lasta över barnen på maken.

Och de tycker det är spännande att vara med honom så ja, då går ju allt i snigelfart.
Däremot så tar jag ibland båda på helgen och säger nu åker vi iväg till växthuset eller affären eller ja, var som helst, så får han ett par timmar som han vet att han är själv och det inte kommer någon som stör så att han kan klippa gräsmattan eller vad han nu vill hitta på.