• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Blindness

Nu har jag ringt till familjerådgivningen här, dom skulle ringa upp om en tid... konstigt dom inte kunde ta det på en gång... Lite gruvigt faktiskt och jag och sambon är ofta utåt sammansvetsade, så när det verkligen gäller så håller vi ihop (bra va? ) Men det är väl bra att testa, kan något bli bättre av detta så är det ju bara bra!!

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • mumia

Blind - självklart värt att försöka. Är din gubbe med på noterna? Här har jag inte ens berättat hur jag känner {#lang_emotions_undecided}
    nej jag skulle naturligtvis inte heller stanna om vi bråka, men det gör vi inte, hinner väl liksom knappt tala med varandra över huvudtaget, det är väl där skon klämmer.

3bus - när får du veta  om du är gravid då?

Jolina är helt underbar!
  • Tess82

Imorse blev jag utslängd, eller rättare sagt han ville ha lite tid att tänka ifred så jag åkte hem till mamma och grät massor igen. Vet inte alls hur det här kommer att sluta. Nyss skrev han att vi borde prata och självklart bör vi det men jag är livrädd för vad det samtalet ska leda till. Vet inte om jag ska åka hem idag eller när vi ska ta det, måste ju till Gävle imorgon till högskolan och imorgon kommer de andra barnen hem så det vore ju bra att prata ut före det. Det är nog mycket mer än bara det som hände igår som ligger bakom efetrsom hela sommaren varit trasslig. Dålig ekonomi är ett stort bekymmer då jag inte har jobb osv.

• 2små2stora
    Tess: vad tråkigt att det blivit på det sättet. Hoppas att det löser sig till det bästa för er.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Melisabeth

Tess - men jisses.
    Får verkligen hoppas han tar sitt förnuft till fånga så ni iaf får möjligheter att reda ut de andra sakerna. verkar ju jättemärkligt (och skrämmande) att nått från förr ska få ställa till så mycket

• 2små2stora

Jag fick just veta att TH betalar för J's hjärtproblem

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Blindness
    Syrra, vad skönt

Mumia, jo, han t o m föreslog det för ett tag sen (när det gällde att vi aldrig har någon sexlust (någon av oss!) ) men han är med på noterna och är villig att testa en gång. Jag vet hur det har blivit i andra förhållanden och när killen till slut har gått med på familjerådgivning, då har det varit för sent, därför känner jag att det är bättre att göra det nu även om man itne tycker att det är "sååå" dåligt förhållande, tror sambon tycker detsamma.

Tess, hur skulle du ha reagerat av det du berättade för sambon om det hade varit han som hade berättat det? Kanske lättare att förstå hur han tänker då. Kanske familjerådgivning är något för er också? Jag lovar att tala om om det är bra Hoppas det ordnar sig snart för dig iallafall! Har du Linnea med dig?
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Tess82

Tack för ert stöd allihopa, lättare att skriva av sig bland "främlingar" ibland. Jag åkte själv till mamma vilket nog var bra för Linnea ska inte behöva se mig så ledsen. Jag åkte hem igen nu på kvällen för att vi skulle få en chans att prata ut innan de andra barnen kommer imorgon, sambon ville det. Vi har bestämt oss förr att kämpa vidare då vi älskar varandra men det är väl lite att bygga upp igen. På sätt och vis skönt att det kom fram nu och inte ännu längre fram även om det ställde till saker rejält. Vet faktist inte hur jag skulle ha reagerat på samma sak, troligtvis inte så bra och självklart skulle jag ha berättat för längesedan då vi alltid varit öppna om allt (nästan allt får väl jag säga då). Jag hoppas att vi kan ta oss igenom detta och jag ska jobba hårt för det.

• Tess82

Syrra, vad skönt att det ordnade sig med försäkringen.

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13