• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • 2små2stora

Trötta och/eller hungriga 2 åringar är inte att leka med inte ens J är hanterbar då.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Blindness
    Mel, stackarn   Jobbigt att mörkrädsla börjar redan, Leya har varit rädd nån natt men inte speciellt ofta. Skönt att hon kom på att hon var trött själv iallafall

Idag regnar det så det får bli städ- och bakdag.
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Tess82

Linnea brukar protestera när jag släcker lampan på kvällarna men jag tror inte hon är direkt rädd.

Inatt hade hon ont i munnen igen, inte lika illa som sist men jag gav en alvedon. Vaknade väl en 3-4 ggr inatt och var ledsen men vi har sovit skapligt i alla fall. Nu var det bättre med munnen igen men hon har blivit snorig under natten. Är väl den vanliga höst snuvan som är nästan obligatorisk vid dagis/skolstart. Har satt upp henne på dagis må-tis för mån jobbar jag och tis måste jag till arbetsförmedlingen. Sen kan hon få vara ledig ons-tors, är hon sjuk på fredag så får sambon vabba för då sticker jag till sthlm och blir borta till söndag kväll.  

Linnea -07
  • FruHeo

Hej!

3bus: men oj vilket bra dagis!

Känner igen mig i trotsen, tårarna, inget är bra, gnäll, skrik, matvägra osv. Saga och Melina är dessutom jävliga mot varandra. Har aldrig varit det innan, men nu slåss de, bits, rivs, kastar grejer och förstör för den andra. Det blir mer och mer uppenbart att vi gör rätt som separerar på dem och låter de gå på olika avdelningar på dagis i höst.
    Bara för att de ska få lite lugn och ro har jag tagit med mig Melina till västkusten, bara hon och jag. Ujuj så mysigt och lätt allt blev. Hon är så mycket mindre gnällig och det känns verkligen som om behöver den totala uppmärksamheten. Saga, maken och L.et är kvar hemma.

Nu ska vi ge oss ut i ett blåsten, bada lite kanske och framförallt fiska krabbor.

• mumia

Åh Heoo - det låter så härligt när du pratar om det där smultronstället vid havet *avis* Ha det så mysigt nu du o Melina

När jag fråga Jolina i morse vad hon ville göra idag så svara hon: "cykla titta syrkklockan.....säger ding dong ding dong" Så det var väl bara att på med kläder och cykelhjälp och cykla ner till kyrkan då

Jolina är helt underbar!
  • 1638

Ursäkta ett gnäll inlägg men idag skulle jag kunna skänka bort barnen....
    De har hittat provväskan från Oriflame o numera har vi fina målade väggar... läppstift.... kul kul....
    sen har de lyckats dra bort en sladd från väggen, fäst med sånna dära kabelklämmor ni vet, så nu har tapet o list färg lossnat...
    alltså 2 rum som behöver fixas iordning... som om det inte vore nog så harde slitit bort hälften av alla bottenribbor i milos säng så nu får pappa tafram hammaren o rädda det som kan räddas....
    Och detta bara idag..... en dag som började med att någon roat sig med att kasta ägg på vårt vardagssrums fönster.......ruttna ägg som stinker..... o som är skit svårt att tvätta bort....

*någon som vill ha en 3 åring o en 2 åring?*

• Tess82
    1638, låter inte som nån skojjig dag.

Här hade jag nyss en tjej som var jättetjurig för att hon fick lov att bada i badkaret, hon ville ju bada ute. Visst ca 20 grader varmt men blåsigt och inte alls skönt. Trodde ju att det var badkaret hon menade när hon sa att hon ville bada och jag svarade att hon skulle få göra det... Blev iaf bra tillslut så nu är hon ren och fin en stund igen.
    Linnea -07
  • 2små2stora

Hejsan.

Heoo: låter som en bra idé om de är sådana mot varandra, de blir ju dessutom sedda om M och S och inte som tvillingarna.

Just nu försöker jag rädda min dator från att formateras den kraschade i natt när den skulle installera uppdateringar

• 2små2stora

Nu fungerar datorn igen

1638: vilka påhittiga barn du har. De verkar sysselsätta sig bra själva.

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13