• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Blindness
    Kavat, vad duktig han är!! Man får ju så klart räkna med några olyckor, dom måste väl också lära sig knipa (killar också väl? )

Melva, du är så duktig som orkar med så många barn, jag blir rätt slut på ett Du måste va väldigt organisatorisk av dig
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora

Idag har J lyckats bajsa på pottan Hon satt på pottan sedan ropar hon mamma komma, Nanna dutti bassa pottan

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Melisabeth
    Ninnie81 skrev 2009-09-25 12:55:26 följande:
    en liten fråga. hur mycket vägde era små vid 18 mån kontrollen? var iväg idag till bvc för ja hade fått en extra kontroll med Melwin. han väger nu 12,7 kg och är 87,5 cm lång. ligger under sin kurva ganska mycket så vi ska väga han igen i slutet av dec. han har blivit så tanig och smal.
    Oj, 18 månader.... minns inte, men gissningsvis runt 12?!. 13,5 ungefär nu. Längd nu någonstans strax under 90 cm skulle jag tro. Hon låg iaf väldigt rakt på (precis i underkant av normallinjen) vid 2 år.
  • Tess82

Blind, Linnea har en precis likadan jacka som Leya. Tror att den hon har är stl 92, lite stor men funkar att använda. Köpte den på Tradera (helt ny med lappar kvar) för 59 kr eller nåt sånt och den är ju jättebra.

Idag har jag jobbat 7-16 sen hem och heja på familjen en stund och sen iväg och lämna kläder och leksaker till bytardagar. Hoppas på att få in några hundralappar extra, får väl se imorgon efter jobbet om jag fått nånting sålt. Tur att gubben lagade mat medan jag var iväg så slapp jag då tänka på det, gjorde en sallad för att bidra lite. Han bjöd på bakadpotatis och fläskfilé och massa gott till.

Linnea sover sen ca en timme sen och själv ska jag nog också sova tidigt idag, drygt att jobba helg och nu hoppar jag mellan olika avdelningar varje dag så det blir extra mycket att hålla reda på. Fick ingen förlägning på vikariatet heller så snart är jag utan jobb igen .

• Blindness
    Tess, den som Leya använder är ju fortfarande strl 80 så den vi köpte nu strl 92 (lila) får nog vara tills våren iallafall Stora i storlekarna tycker jag nog.

Vi har också lämnat in kläder idag, jag och Leya tog en promenad men får jag sålt på allt (vilket jag inte tror) så får jag 560 kr, kostar 60 kr att lämna in också. Men såg något jag skulle vilja ha fast för tillfället är det rätt onödigt. Leya hade en gåstol med en aktivitetsgrej som sambon råkade tappa en tung skrivare på så den gick sönder, nu säljs en sådan gåstol (vill ju bara ha kotnrollpanelen egentligen) så jag funderar på att köpa den, får väl sälja gåstolen utan den sen.

Jag sitter och äter ostkrokar och tar en cider, nyttigt och bra {#lang_emotions_wink}
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora
    Blind: jag sitter med cider och chips

Tess: vad tråkigt att det inte blev någon förlängning.
  • RosaNapp

Blindness: tack . Jo, det krävs tålamod, lugn och organiserat kaos

Tess: vad tråkigt att det inte blev förlängt.

• 2små2stora

Mina svärföräldrar skulle ha kommit i helgen men då de har varit utsatta för influensa smitta hela veckan så ställde vi in det. J har äntligen blivit frisk och behöver inte utsättas för mer än nödvändigt innan vi varit till Gbg igen.

• mumia

RosaNapp - Då skulle jag behöva gå på kurs hos dig. För nu är det riktigt illa här, har nå så vansinnigt dåligt samvete så jag vet inte var jag ska ta vägen. Har sagt förlåt tusen gånger om och en gosig nattning men jag mår fortfarande dåligt Seriöst, vet ni om det finns nån form av "anger management" kurs i verkligheten?
    När hon är go, glad och allmänt charmig kan jag inte för denna värld begripa hur man någonsin ens kan bli arg på en så underbar varelse. Men när hon väl retar upp mig så blir jag så jävla arg och det fort, jag har så kort stubin så det är skrämmande. Observera viktig detalj nu att det är BARA verbalt!! Jag höjer rösten och säger dumma saker, jag har ALDRIG varit fysisk! Måste verkligen ta tag i det där problemet med min korta stubin....

• josse83

Mumia: Det låter ju jättejobbigt det där!! Jag har några saker som jag brukar tänka på.. inte bara just i stundens hetta utan över lag. Det har hjälpt mig att förstå E lite bättre. 1. Jag är vuxen, hon är barn. 2. De försöker inte reta upp oss, de behöver kolla av världen. Detta gör de genom dem de älskar och litar på mest. Står världen (mamma) kvar om jag gör såhär? Om man är stabil så vet de att det inte är så hemskt.. den stora vida världen typ
    Däremot tycker jag att det är bra att man visar dem att vissa saker inte är ok. Och arg blir ju alla ibland. Jag brukar vara noggrann med att inte säga ordet nej för ofta.
    Detta var menat som lite pepp från mig hur jag tänker.
    Läs Jesper Juul "Ditt kompetenta barn". Läste det för länge sedan och jag kör inte så mycket av hans metoder men på något vis sitter hans "tänk" kvar vilket är en bra grund eftersom man ser mycket mer ur barnets perspektiv

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13