• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • RosaNapp

mumia: förstår att det är jobbigt. Även jag vill tipsa om Jesper Juul. Han har inga metoder, men förklarar från barnets perspektiv mycket lättfattligt. Klart att även jag blir arg ibland också. Så ni inte tror något annat menar jag.

• 2små2stora
    Mumia: det finns inga som kan reta gallfeber på en så mycket som en 2 åring, det skulle vara blivande tonåringar i så fall.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Blindness
    Mumia, ja, nog kan dom reta gallfeber på en, jag brukar komma på mig när jag skriker till Leya att inte skrika {#lang_emotions_sealed} Lite svårt att komma ihåg det själv

Leya sov iallafallt ill 7:20 idag, sambon sover vidare. Jag hostar och hostar när jag ska sova men sen så har jag iallafall sovit. Blev lite nervös igår för jag tog cocillana och precis när jag svalde det kom jag på att man inte ska ta det med alkohol och jag hade druckit en cider, men det var nog inga problem
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora

Nu har maken och pojkarna åkt i väg för att slakta lamm så J och jag tar frukosten framför TV'n

• mumia

Tack alla. Ja nu är det ju inte så illa att jag går omkring och är ständigt arg utan det är ju som ni säger vid tillfällen då de konstrar och gör allt tvärt emot vad man säger som de, som 3bus sa, retar gallfeber på en.
    Jag vill ge några exempel: Dags att klä på sig kläder, hon springer iväg och lyssnar inte, när jag har fångat henne blir hon en geleklump och vägrar stå på fötterna. Ber henne ställa ställa sig på föttern... Det kan sluta med STÅ UUUUPPPPP!!!!!! från min sida.
    Eller... vi använder fortfarande skötbordet när hon har bajsat, enklast så, men hon har en förmåga att vrida o vända på sig, lyfta på rumpan, plocka med allt, jag göra allt annat än ligga still och underlätta rengöringen. Det slutar oftast i LIIIGGGGG STIIIILLLLL!!!! från min sida
    Det är ju min korta stubin och förmåga att hålla mig lugn i sådana här situationer som jag vill få bukt med.

• 2små2stora
    mumia skrev 2009-09-26 09:30:05 följande:
    Tack alla. Ja nu är det ju inte så illa att jag går omkring och är ständigt arg utan det är ju som ni säger vid tillfällen då de konstrar och gör allt tvärt emot vad man säger som de, som 3bus sa, retar gallfeber på en. Jag vill ge några exempel: Dags att klä på sig kläder, hon springer iväg och lyssnar inte, när jag har fångat henne blir hon en geleklump och vägrar stå på fötterna. Ber henne ställa ställa sig på föttern... Det kan sluta med STÅ UUUUPPPPP!!!!!! från min sida. Eller... vi använder fortfarande skötbordet när hon har bajsat, enklast så, men hon har en förmåga att vrida o vända på sig, lyfta på rumpan, plocka med allt, jag göra allt annat än ligga still och underlätta rengöringen. Det slutar oftast i LIIIGGGGG STIIIILLLLL!!!! från min sida Det är ju min korta stubin och förmåga att hålla mig lugn i sådana här situationer som jag vill få bukt med.
    Vi sätter J på handfatskanten när hon har bajsat eftersom hon inte låg still vid byten.
  • Ninnie81
    Blindness: Ja när Melwin föddes låg han under kurvan sen så har han legat över kurvan ordentligt. Men han har bara gått upp ca 2- 2,5 kg sen han var 10 mån. börja gå när han var 9,5 mån.

3Busfrön: Va duktig hon är som har bajsat på pottan. de blir alltid lika glada när de har lyckats med de. Melwin har varit utan blöja på dagarna sen han var 2 mån. Har blöja än på natten för vissa nätter är han torr och vissa inte. ska sluta med välling nu och börja med gröt och då ska vi nog sluta med blöja med.
    ok hoppas har har gått upp nå tills nästa. Förresten har ni kontroller vid 2 oxå? vi har vid 1 år 18 mån och 3 år, sen är de en gång varje år.

RosaNapp: Hoppas du får göra en utredning. Ja har länge tänkt göra en allergikontroll på Melwin för jag är luftvägsallergiker och sambon har pollen och nickelallergi. Melwin är för de mesta täppt i näsan. varje gång ja har bett om de har han lyckats bli sjuk så då måste vi skjuta upp det.
  • SeriousGangBang
    2små2stora skrev 2009-09-26 09:36:50 följande:
    Vi sätter J på handfatskanten när hon har bajsat eftersom hon inte låg still vid byten.
    Eddie ligger iofs still (helt otroligt ) men vi ställer han i badkaret, torkar det som går och sen duschar av honom... smidigt och det blir inte så mycket sopor
  • 2små2stora

Ninnie: Vi har normalt inte kontroller vid 2 år men J kontrollerades vid 2 år då hon stått still i vikt och dessutom tappade 1kg i vikt när hon var sjuk i mars, sedan har det varit extra kontroller efter hjärtoperationen.

• 2små2stora

Det är inte lätt att köpa barnskor när 15cm är stl 22 i ett märke och stl 24 i ett annat. Sitter och försöker hitta några bra höstskor till J. Hon har bara ett par tygbasketkängor just nu.

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13