• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Blindness

Oj vad lugnt det var här idag!

Leya blir helt tokig när hon ser den här sidan och növit, gick så långt att jag måsta gå ut på youtube så hon fick titta på snövit

Hur går det med potträning för alla? Här är det helt slut förutom att vi sätter henne på pottan dom gånger vi byter blöja (vilket bara är morgon och kväll nu för tiden (vardagar alltså)).

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • mumia

Blind - tänkte precis skriva att Jolina har ett bakslag med potträningen. Vi kör med blöja ett tag nu för jag orkar inte med alla nerkissade kläder. men så idag var hon jätteduktig på coop. Plötsligt började hon skruva på sig och gnälla "jag behöver gå o kissa". Jösses tänkte jag, var finns det toa här? (vi var i Avesta o där handlar vi inte så ofta)hinner vi dit? ne kissa i blöja tänkte jag. men hon fortsatte så jag släppte korgen och sprang ut med henne. Blöjan var torr och hon kissa massor på toaletten

Letar jacka till tösen. Vad ska man ha nu på hösten? Nå bra tips?

Jolina är helt underbar!
  • Blindness
    Mumia, vad kul att hon sa till Vi har en softshelljacka åt Leya, super på höst och vår (köpt på Gekås).
  • mumia

softshell ???? vad är det?

ja problemet är ju nu att jag alltid är ute i sista stund, finns ju bara vinterkläder ute i affärerna nu och det har hon (tror jag, har inte provat den än ) hon har en vår/höst jacka som är bra med typ tröja under när det är ruggigt men den börjar bli kort i rocken. Funderar på att härda ut, är nog inte långt kvar till man kan ta fram den tjockare jackan...

Jolina är helt underbar!
  • Blindness

Mumia, on-the-peak-jacka då?

Denna jacka använder hon fortfarande (strl 80) men nu har vi köpt en till strl 92 men den är alldeles för stor fortfarande.

• mumia

Ja en sån såg bra ut. men som sagt, hittar mest vinterkläder i affärerna nu. Får väl kolla på gekås nu när jag ska ner i början av november så jag har till i vår iaf

Jolina är helt underbar!
  • mumia

förresten...sitter här hemma o småskrattar för nu blev jag mobbad av gubben. T.o.m han visste vad softshell jacka var men själv har jag aldrig hört talas om det begreppet

Jolina är helt underbar!
  • Melisabeth

Vi hittade en jättebra (tror jag, inte testat ännu) typ skaljacka med urtagbart foder i på Gekås.
    Tror det var det märket som Blind nämnde just. Men känns smart att ha en jacka som kan vara både tunnare och tjockare.
    Iaf här "nere" blir det ju inte så jävla kallt alls på vinter, förutom någon kortare tur i februari typ, så man behöver sällan mosterjacka, utan tjockare höstjacka räcker långt

• Blindness

Här uppe i norrland blir det nog lite kallare men Leya klarar sig länge med den jackan och kanske en kofta under.

Ikväll är vi hemma själv jag och Leya, ska äta lite gott och mysa lite tänkte jag, hoppas man orkar bara. Sambon ska på fest så han blir nog borta ett tag...

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13