• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Melisabeth
    2små2stora skrev 2009-09-23 09:23:01 följande:
    Mel: det har hållit på sedan hon började efter sommaren. Hon hinner inte komma in i det förrän hon är sjuk eller jag långledig. Hon knallar så glatt dit och pratar om att mamma bobba, pappa bobba, mite kola, botim kola och Nanna gasis osv genom hela släkten men när vi kommer in tar det stopp.
    Ahh, men då beror det ju säkert på orytmen då. Stackarn inte lätt ju. Och inte lätt att lämna så heller förresten.
    Jag är fortfarande överlyckligt över att Ellan bara varit lite svårlämnat ett par fåtal gånger, är ju skitjobbigt när de är ledsna ju
  • zasata
    2små2stora skrev 2009-09-18 07:42:13 följande:
    Blind: när hon väl somnade så sov hon hela natten i sin säng Just nu sitter hon och tittar på Charlie och Lola och äter glass
    carlie o lola e bra :p
  • 2små2stora
    Mel: antagligen är det så har bokat in en massa extra pass för att hon ska får vara mer på dagis. Nästa vecka ska hon vara där 5dagar. men sedan är det 3 veckor med 2 dagars vecka och sedan är hon ledig i 2 veckor.
    15 timmars barnen har mer regelbundenhet än vad hon har det går 3 dagar ena veckan och 2 dagar den andra.
    Hon har 4 dagar vecka 1 ledig vecka 2 och 3 dagar vecka 3.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Blindness
    Zas, grattis igen, skönt att det inte drog ut på tiden allt för länge Jättesöt kille!!
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • RosaNapp

zasata: grattis igen.

Angående vaccinet för influensan. Kommer ni ta det? Jag är mycket tveksam, både för mig och äldsta (dom andra får inte ta det ändå).

• Tess82
    zasata skrev 2009-09-23 09:59:19 följande:
    I lördags morse klockan 05.00 kom ebbas lillebror Leo. 36+5. 3545gr 48cmförlossningsberättelse finnsi bloggen
    Vi har redan hört skvaller här. Grattis igen!
  • Blindness
    Melva, jag ska vaccinera mig har jag bestämt, tycker det är lite synd att Leya inte får men kanske jag kan hejda smittan med mig vaccinerad. Vet inte riktigt hur sambon tänker göra.
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • zasata

ja de var det...

Kavat skrev 2009-09-19 22:09:19 följande:
    Heo, ååå, vad skönt att hon äter! Hejja S!!! Rosa Napp, skoj, stort grattis! Härligt att ni bestämt er. Sen måste jag även berätta att Zasata fick en söt liten kille i natt! Relativt tidigt, men 3545 gram och var 48 cm, så det var kanske tur att hon inte gick längre.
    grattis
    RosaNapp skrev 2009-09-19 11:18:50 följande:
    Heoo: vad skönt att hon mår bättre. Så, nu är det konstaterat. Det blir ingen abort, det är försent att ens tänka på det längre. Maken konstaterade rätt lugnt "jaha, då ska man bli pappa igen". Så nu är det väl officiellt då . Om en vecka ungefär är det dags för vul/ul. Beställde det för flera veckor sen, känner mig inte så gravid. Har inte ens ont av foglossning. Trodde den var på väg för någon vecka sen, men nope. Känner inget nu. Har inte ens gått upp så mycket i ivkt som jag brukar vid den här tiden. Men jag har fått en hemsk klåda! Hade jag på slutet med A också, men det togs inga prover. Nu har jag dock fått tips om att det kan vara hepatos så jag ska försöka få tag på mvc på måndag. Ska ju ändå beställa tid för inskrivning nu . A har väckt V rätt tidigt nu ett par mornar så han är helt slut på förmiddagarna. Kan sova ett par timmar och ändå vara trött när han vaknar. Hoppas As andra kindtand kommer igenom snart så det blir lite ändring på det.
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13