• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • mumia

FY FAN säger jag bara! Det finns bra jävliga människor! Min stackars halvdöva farmor har haft inbrott inatt. De bröt upp ett fönster och rumsterade om, hela stugan upponervänd Hittade lite smycken som de tog med sig. Farmor uppdagade eländet när hon blev väckt av katten och klev upp, ringde ner till mor o far (de bor grannar) så de kom upp och larmade polisen, sen fick farmor följa med hem till dom o sova.
    Hon mår bra iaf.

Gubben min han lyckades få tag på jättebra jacka o byxa idag på en outlet med sportkläder. Bagheera, vindtäta o vattenavvisande.

• Blindness
    Mumia, fy vad hemskt, tänk om hon hade vaknat när dom var där inne då? Så jävla skrämmande att folk gör inbrott fast dom vet att dom är hemma! Usch, tur att hon sov iallafall!
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Ninnie81

en liten fråga. hur mycket vägde era små vid 18 mån kontrollen?

var iväg idag till bvc för ja hade fått en extra kontroll med Melwin. han väger nu 12,7 kg och är 87,5 cm lång. ligger under sin kurva ganska mycket så vi ska väga han igen i slutet av dec. han har blivit så tanig och smal.

• Blindness
    Ninnie, vid 2 år vägde Leya 10,5 kg, nu väger hon 12,3 eller nått liknande, fast hon har varit liten hela tiden, har Melwins kurva gått nedåt så är det väl därför dom vill hålla koll på honom Leya var 87 cm när vi mätte henne nu sist (hemma på golvet). Verkar som Melwin och Leya är rätt lika i storleken
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • mumia

Blind - Ja det är tur i oturen att hon inget hör och inte vaknade. Vem vet vad kan ha gjort med henne om hon vaknade när dom var kvar.

• Sötboll

Ninnie: vid 18 mån vet jag inte riktigt vad Pontus vägde, men vid 2 år vägde han drygt 14 kg och var 92 cm lång. För 2 v sedan vägde han 16 kg och var 96 cm lång. Lång och bastant

• RosaNapp

Ninnie: V ligger också under kurvan. Han väger ungefär 12,5kg och är 84 lång. Jag vill ha utredning på honom (han har eksem också), men det vill inte bvc. Vi fick dock remiss till sjukhuset och ska dit nu igen till hösten om vi anser att eksemen fortfarande är till besvär.
    Jag vill se så att han inte är allergisk eller överkänslig mot något.

Har jag sagt att jag varit på inskrivning? På måndag ska jag på vul och L vill följa med. Får se om det går att ordna. Jag vet inte vad jag orkar nu, han vill ju gärna se att det går att få att fungera...

• 2små2stora
    RosaNapp: kan kanske inte helt har bestämt sig för vad han vill, vara ensam eller tillsammans.

Ninnie: J vägde 10.9 kg på 18mån kontrollen. Vagde 10.1 vid 1 år jag vägde henne regelbundet under det halvåret men fick bara höra att det är normalt att de planar mellan 12-18 mån när de börjar gå. Men de ska inte fortsätta sedan utan då ha hittat sin kurva. J väger nu 12kg var uppe på 12.8 för 1 månad sedan så då slutade vi med en del förstärkningar i maten med resultatet att vikten planar igen.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • RosaNapp

syrra: nä, det är nog så. Jag har dock gjort klart för honom att jag inte längre står ut med hans krigande. Vill han inte lära sig av mig får han lära sig av någon annan, men jag vill inte ha det längre.

Har haft ont i huvudet hela dagen, men nu verkar det som alvedon hjälper iallafall. Undrar om det är vädret. Hoppas inte på att jag ska ha så ont i huvudet som när jag väntade A nämligen.

Ska vara barnvakt åt grannens tös ikväll, 8 månader. Det blir fullt hus, L är och tränar som vanligt.

Till helgen ska jag shoppa dator . Nästan det roligaste med studierna just nu (jag har inte alls kommit igång så som jag hoppats, men det kommer väl. Speciellt när jag får en chans att kolla lite mer i lugn och ro. Trodde det skulle gå bra med barnen rännandes, men ibland går det inte.

• Kavat
    Blindness skrev 2009-09-24 20:04:46 följande:
    Oj vad lugnt det var här idag! Leya blir helt tokig när hon ser den här sidan och növit, gick så långt att jag måsta gå ut på youtube så hon fick titta på snövit Hur går det med potträning för alla? Här är det helt slut förutom att vi sätter henne på pottan dom gånger vi byter blöja (vilket bara är morgon och kväll nu för tiden (vardagar alltså)).
    Min lille är helt blöjfri både natt och dag och händer väldigt sällan någon olycka.
    Däremot så kan han gå upp ett par gånger på natten och gapa och väcka alla för att han måste kissa.
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13