• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Kavat
    zasata skrev 2009-09-23 10:24:33 följande:
    ja de var det...
    Klart jag inte kunde hålla mig!

Supergrattis igen, han är jätte söt!
  • SeriousGangBang
    zasata skrev 2009-09-23 09:59:19 följande:
    I lördags morse klockan 05.00 kom ebbas lillebror Leo. 36+5. 3545gr 48cmförlossningsberättelse finnsi bloggen
    grattis
    stor kille
  • Tess82
    RosaNapp skrev 2009-09-23 10:07:20 följande:
    zasata: grattis igen.Angående vaccinet för influensan. Kommer ni ta det? Jag är mycket tveksam, både för mig och äldsta (dom andra får inte ta det ändå).
    Jag är mycket tveksam till vaccinet. Har aldrig vaccinerat mig mot influensa tidigare och denna ska ju inte vara värre än andra om man är frisk i övrigt. Jobbar iofs i vården så lite utsatt men tror jag hoppar över. Vet ju inget om biverkningar eller nåt sånt heller eftersom det inte hunnit testats riktigt.
  • josse83

tess: Nä den är ju inte värre men den är ju desto mer smittsam!

Jag tänker såhär kring vaccinet. Jag ska absolut vaccinera mig. Men inte så mycket för min egen skulle utan för mina nära och kära runt omkring mig. Ellie som dessutom inte kan få vaccinet, hemska tanke om jag skulle strunta i vaccinet och hon skulle blir dålig pga mig... så som man inte ska tänka.
    Men sen tänker jag dessutom att ett nationellt (internationellt) vaccin skulle väl aldrig släppas till befolkningen om det inte var säkert?! De ska ju dessutom börja med riskgrupperna, hade det vart osäkert borde väl vi som inte tillhör någon riskgrupp få det först
    Jag ska praktisera på vårdcentral i höst så jag har nog egentligen inget val iaf.

• mumia

Här blir det inget vaccinerande för nån i familjen. Jobbar visserligen inom vården men jag har aldrig vaccinerat mig och önskar så aldrig göra.
    Jag är inte rädd....överlever nog en flunsa så att säga

Jolina är helt underbar!
  • 2små2stora

Vi kommer att vaccinera oss J är i prioritetsgrupp 1 och jag får det via jobbet. Vet hur dålig J blev av den vanliga influensan så hon behöver inte den nya.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • SeriousGangBang
    2små2stora skrev 2009-09-23 15:54:54 följande:
    Vi kommer att vaccinera oss J är i prioritetsgrupp 1 och jag får det via jobbet. Vet hur dålig J blev av den vanliga influensan så hon behöver inte den nya.
    ja hon mår väl inte så gott av en vanlig förkylning liksom, så det är väl dumt att chansa.

vet ju inte om Hilma är extra känslig iom hjärtat, men det känns som att det inte gör nåt om vi vaccinerar oss för hennes skull.
  • FruHeo

Här blir det vaccin för alla vare sig de vill eller inte. Jag har personligen lite svårt att hantera att folk tackar nej ur ett rent egoistiskt perspektiv (no hard feelings mot er.... ) för jag vet hur illa S och M blir av en vanlig jävla bonnförkylning så ju fler som inte vaccinerar sig ju större blir risken att vi smittas. För vaccinet har ju inte 100% skydd precis.

zas: söt kille!!

SGB: oooh ska läsa sen!

Här gåre frammåt, ingen feber idag, glad, pigg, skrattar och skämtar med alla så i morgon får vi åka tillbaka. Trevligt värre kan jag säga!

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13