• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • SeriousGangBang
    FruHeo skrev 2009-09-23 16:52:15 följande:
    Här blir det vaccin för alla vare sig de vill eller inte. Jag har personligen lite svårt att hantera att folk tackar nej ur ett rent egoistiskt perspektiv (no hard feelings mot er.... ) för jag vet hur illa S och M blir av en vanlig jävla bonnförkylning så ju fler som inte vaccinerar sig ju större blir risken att vi smittas. För vaccinet har ju inte 100% skydd precis. zas: söt kille!!SGB: oooh ska läsa sen!Här gåre frammåt, ingen feber idag, glad, pigg, skrattar och skämtar med alla så i morgon får vi åka tillbaka. Trevligt värre kan jag säga!
    barna går dessutom på en allergiavdelning med infektionskänsliga barn... så av samma anledning som du säger att tänka på andra...
    fast eddie får ju inte vaccineras
  • 2små2stora
    Heoo: vad härligt

Idag hade hon varit mer som vanligt på dagis och ätit jättemycket 3 st fiskpanetter (ev utan paneringen) 2 potatisar och sås I gengäld så hoppade hon över middagen.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Blindness

Nu har jag skaffat recept på minipiller, tänkte kanske sambon känner att det är dags då men tji fick jag, vi satt här och pratade lite och då säger han att kanske det är lika bra jag börjar med piller ändå... hmmmdidum...  Han har ju rätt i det att vi måste hitta tillbaka helt till varandra men vi har ju minst 9 månader på oss tycker jag {#lang_emotions_tongue_out} och ingen av oss har ju siktet inställt på att vi inte ska klara oss... Dom flesta har rätt, för mycket kontroll är bara jobbigt och man hinner inte njuta av livet....

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora
    Blind: Du kan ju börja med piller och sedan missa något piller {#lang_emotions_tongue_out}
  • 2små2stora
    Heoo: har dagen varit fortsatt bra??

Själv sitter jag nu på jobbet för första gången på drygt 2 veckor.
  • Kavat
    Blindness skrev 2009-09-23 20:16:59 följande:
    Nu har jag skaffat recept på minipiller, tänkte kanske sambon känner att det är dags då men tji fick jag, vi satt här och pratade lite och då säger han att kanske det är lika bra jag börjar med piller ändå... hmmmdidum...  Han har ju rätt i det att vi måste hitta tillbaka helt till varandra men vi har ju minst 9 månader på oss tycker jag  och ingen av oss har ju siktet inställt på att vi inte ska klara oss... Dom flesta har rätt, för mycket kontroll är bara jobbigt och man hinner inte njuta av livet....
    Typiskt karlar. Han tror förmodligen att du inte vill då och vill ju hålla med dig för att inte påtvinga ett barn som du egentligen inte vill ha, tror han, eftersom du skaffade minipiller.
    Ta ett riktigt snack med honom om vad han egentligen tycker och säg typ att du tvekar nu när du väl skaffade piller, vad tycker du?
  • Kavat
    SeriousGangBang skrev 2009-09-23 15:46:47 följande:
    förlossningsberättelse med Hilma paraflaxdrinken.blogg.se/2009/september/forlo...
    Grinar..
    Härligt och fantastiskt kul att det blev en tjej!

Alltså sån här var jag inte innan jag fick mitt första barn. Jag tyckte bara min mamma och alla andra som grinade på filmer och så var löjliga. Sen blev jag gravid och grinade åt allt och sen har det inte försvunnit...?
  • Blindness
    Syrra, kavat, det är ju det där med sexlivet, så länge sambon är rädd för att bli med barn och vi tycker det är såååå skitjobbigt med kådisar så blir det inget alls, iofs var det ytterst sällan med piller också men nu känns det ändå som det är ett stopp (då det kan gå nästan 2 månader mellan).
    Vi pratade ju riktigt om det igår och jag sa min syn på det hela, hade en massa bra argument (tycker jag då), förutom att jag är hemskt sugen på en till så vill jag inte ha för långt mellan Leya och eventuellt syskon, sen sånt man inte får säga men hur det än är, eftersom sambon (och jag själv till viss del) är rätt bekväma av oss så måste det vara skönt att ha småbarnsåren gjorde och inte dra ut på det med långt mellan syskon? Sen har jag ju kommit på det där med föräldradagar, vi har ju fortfarande cirka 70 dagar kvar för Leya så vi kan ju vara ledig en stund hela familjen egentligen. Sen skulle jag aldrig kunna ha samvete att "glömma" ett piller {#lang_emotions_foot_in_mouth}

För övrigt har jag hostat 1½ timme inatt på morgonsidan så jag är dödligt trött nu {#lang_emotions_cat}
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Tess82

Här vaknade vi 8.40 idag. Skönt med en sovmorgon för jag ska jobba extra hela helgen, börja 7 fre, lör sön. Sen ska jag jobba må, ti, ons också. Sen är månaden slut ock jag har fortfarande inte hört något om hur det blir i oktober, det måste de ju ha klart snart tycker jag.

Ska ha en lugn dag hemma med Linnea idag, försöka städa av lite bara.

• Trekidz

Ska oxå vaccinera oss mot skräpflunsan...

Elias höll en tjejpolare i handen i på fsk, fällde en tår när jag gick därifrån, amningshormonerna ....

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13