• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Blindness

Leya har åkt buss idag med sin kusin, hon hämtade henne på dagis och tog bussen in till stan och dom hade matat fåglar och åkt karusell (sån där som kostar en tia och går runt runt runt) + en helikopter. Sen kom dom hem lagomt till maten var klar och sen gick dom ut och lekte lite och jag och sambon donade lite med alla våra projekt

Leya var pigg hela tiden tills hon vid 19 fick napp o nalle och kom ihåg att hon var egentligen rätt trött så då började hon tjata om att åka på dagis.... {#lang_emotions_surprised}

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora

Nu vaknade J hysterisk Börjar tro att hon lider av växtvärk. Idag har hon flera gånger sagt att det är ont och pekat på benet.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • 2små2stora
    Mel: spöken är inte lika lätt som växtvärk den kan man bota med alvedon. Så nu står hon och ritar grisar
  • Blindness

Gomorron!
    Leya har sovit som en stock hela natten, tar på krafterna att vara ute och åka med kusinen

Idag ska jag iväg och göra cellprov, usch och fy... sist jag gjorde det var jag gravid och det var såååå obehagligt! tror det var för att det var en läkare på gyn som gjorde det då och inte var van att göra det.

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora

God morgon. Natten har varit lugn och hon har ätit Yosa (havreyoghurt) till frukost

Nu ska vi snart promenera iväg till dagis.

• Melisabeth
    2små2stora skrev 2009-09-22 21:37:48 följande:
    Mel: spöken är inte lika lätt som växtvärk den kan man bota med alvedon. Så nu står hon och ritar grisar
    Ritar grisar
    Låter gulligt värre ju. Har nån sjuk fabläs för grisar
  • 2små2stora

Blää, känner mig som världen hemskaste mamma har åter igen lämnat en jätte ledsen J på dagis.

• Melisabeth
    2små2stora skrev 2009-09-23 09:08:05 följande:
    Blää, känner mig som världen hemskaste mamma har åter igen lämnat en jätte ledsen J på dagis.
    MEn det är nått som kommit nu eller, för så har det väl inte varit förrut?

Är det itne så förresten att de har kommit mer i den åldern nu - att de är såpass stora att de börjat få lite tidsbegrepp och mer "koll på" att vi går osv. Tänkte om man läser i alla rabiata dagistrådar (om de nu är läsvärda) så brukar det stå om att 1 åringarna är "för små för att fatta" typ, medans 2-3 åringar ska inte vara på dagis för att de börjar förstå att de blir "lämnade" och hej och hå.
    Man får sålla lite i informationen - men det är vad jag har lyckats läsa mig till att det hävdas - kanske ligger det nått i det?

Ellan ville inte gå till dagis idag, hon ville vara hemma med mamma och pappa istället.
    Hon gick dock när jag sa att jag skulle gå och jobba snart, men att jag hämtar henne på dagis idag. Då gick det bra. Men hon har lite svårt för det där med att hon "måste" gå till dagis när vi är båda hemma när hon går. Hon förstår ju inte riktigt det där med att jag går lite senare, hon vet bara att jag är borta när hon kommer hem oftast. Klart (?!) man hellre vill vara hemma om vi är hemma båda två - eller iaf ibland
  • 2små2stora
    Mel: det har hållit på sedan hon började efter sommaren. Hon hinner inte komma in i det förrän hon är sjuk eller jag långledig. Hon knallar så glatt dit och pratar om att mamma bobba, pappa bobba, mite kola, botim kola och Nanna gasis osv genom hela släkten men när vi kommer in tar det stopp.
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13