2små2stora skrev 2009-09-23 09:08:05 följande:
Blää, känner mig som världen hemskaste mamma har åter igen lämnat en jätte ledsen J på dagis.
MEn det är nått som kommit nu eller, för så har det väl inte varit förrut?
Är det itne så förresten att de har kommit mer i den åldern nu - att de är såpass stora att de börjat få lite tidsbegrepp och mer "koll på" att vi går osv. Tänkte om man läser i alla rabiata dagistrådar (om de nu är läsvärda) så brukar det stå om att 1 åringarna är "för små för att fatta" typ, medans 2-3 åringar ska inte vara på dagis för att de börjar förstå att de blir "lämnade" och hej och hå.
Man får sålla lite i informationen - men det är vad jag har lyckats läsa mig till att det hävdas - kanske ligger det nått i det?
Ellan ville inte gå till dagis idag, hon ville vara hemma med mamma och pappa istället.
Hon gick dock när jag sa att jag skulle gå och jobba snart, men att jag hämtar henne på dagis idag. Då gick det bra. Men hon har lite svårt för det där med att hon "måste" gå till dagis när vi är båda hemma när hon går. Hon förstår ju inte riktigt det där med att jag går lite senare, hon vet bara att jag är borta när hon kommer hem oftast. Klart (?!) man hellre vill vara hemma om vi är hemma båda två - eller iaf ibland