• gumman grön

xtravaganza

Tråden för oss xtravaganzare där vi kan peppa och stötta varandra i soppätandet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:47
    Resultat över hur duktigt vi kämpar!
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m46494617.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:57
    Då hoppas vi den här länken blir rätt
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47468635.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-02 07:17
    Recept tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47714372.html

• Svar på tråden xtravaganza
  • MissB

Gumma grön vad kul, GRATTIS!

Miss Marillion- Låter jätte jobbigt, jag förstår känslan av att vantrivas på jobbet. HOppas du hittar lite nya krafter!

Själv är jag på dag 2½(hur ska jag räkna när jag började mitt i en dag? spelar väl ingen roll egentligen). Igår gick jätte bra, fast jag var lite hungrig på kvällen. Idag var jag iväg och tränade och det var jätte skönt. Imorgon blir det 2 års kalas hos en kompis barn och jag känner mig inte alls stressad över det.
    Nu ska jag göra mitt kollage över mig själv och jag ser en kollage med bara massor klädor och märken som jag drömmer om. Jag är rätt så klädintresserade och ja, där hänger mycket av min stora dröm i att shoppa precis vad jag vill. Ska bli kul att se hur den blir!

• kmh

-5 kg blev resultatet efter 2 veckor, är jättenöjd.

Ikväll skall barnen och jag ta det lugnt hemma, känner mig riktigt trött efter veckan. Dottern har fått välja mat idag och det känns bra att hon valt något som jag själv inte tycker är så gott.

Jag äter psylliumfröna efter att de legat i vatten ett tag så att de blir lite geléaktiga.

Skall också börja på kollaget, men har lite svårt att komma igång. Jag tror att den viktigaste anledningen är att jag vill känna mig bekväm i olika situationer som uppkommer tex när man är på kalas eller skall göra någon aktivitet med jobbet, särskilt om det kommer fram en kamera.

• Lesarah

Hej hej,

Själv är jag på dag 16 med mina pulver. Hihi, kanske ska börja säga veckor men dagar låter ju så mycket mer. Hoppas det inte är någon som har något emot att jag trillar in i den här tråden. Har bara viktklubb där jag bor men fin anläggning/gym iaf.

Jag har svårt med vatten, är 160 cm så coachen säger att 3 liter kan räcka (vad har ni andra hört?) men bara det är ju svårt! I övrigt dricker jag mest choklad och vanilj men lessnar tack och lov inte. :)

Ska köra en massa veckor, innan den 15 okt har jag dock för mål att väga under 70. Eller nå; Jag väger 69 kilo den 15 oktober, som de vill att man ska säga. Börjar oroa mig för att det blir tight med tid nu... Fyra veckor och 5.1 kilo krävs det minsann. Vad tror ni tjejer (och killar?) är det realistiskt? :) Menar jag har som sagt redan kört 2 veckor så den där snabba viktminskningen i vecka 1 har redan varit. ;)

Oh, och det där med maten! Jag frossar i artiklar om mat och vad som är rätt och fel. Läser bloggar, aftonbladet, etc. Mat, vikt, etc... det blir massa fokus och folk tycker man är udda, "vadå matartiklar, du äter ju inte ens mat?"

Tack för mig, för den här gången! (och ursäkta längden)

• kmh

Hej och välkommen, jag har också svårt med vattnet. Har köpt 6 st 0,5 l flaskor som jag tänkte fylla med vatten varje dag och så skall de vara slut på kvällen, hoppas detta hjälper för mig.

2 kg i snitt per vecka har de sagt att det är vanligt att man går ner, så 5,1 kg på 4 veckor borde vara ok. Hur har det gått hittills?

Jag har tappat intresset för mat helt just nu. Fast idag slarvade jag med vattnet och blev hungrig, är på min 3:e vecka.

• misslindis

Inte hört något om att längden skulle spela roll beroende på hur mkt vatten...själv är jag 154cm och dricker mkt(sitter i mkt fr graviditeten o amningen)
    Coachen sa där emot att brukade man drick väldigt lite vatten innan så var det kanske mer normalt att drick ca 3L nu och mer om man drack mkt innan...

Jag e just nu på ett strålande humör(INTE) och har stor lust att bara skita i allt...

Lesarha - du kommer att fixa ditt mål ska du se *lycka till*

• Jujja

Ni är jätte duktiga som orkar hålla i, kämpa på...jag har tyvärr hamnat i svacka...men ska verkligen försöka ta mig upp.

• Miss Marillion

Jujja, du får göra som jag: jag har precis varit och klippt mig, och tonat håret, och så tänkte jag ha nagelvård ikväll, både händer och fötter. På något sätt har intresset för resten av kroppen bara exploderat hos mig, jag har t.o.m. inhandlat en mascara, har jag inte använt på säkert 15 år, det känns skitkul! Och lite förvånande... Önskar dig i alla fall all lycka till!

Hur roar man sig när man går på helfart då? Tja, man kan ju blanda ihop två soppor. Blåbär och vanilj, som om det blev särskilt gott. Nåja, nu är det testat i allafall.

• Lesarah

Tack! ^^

Det där med flaskor låter smart. :)
    Själv har jag försökt rita upp 6 trekanter på ett papper, och så markerar jag dem under dagen för varje halvliter jag dricker. Fungerade bra första veckan och gick ner 3.4 kilo men så den här veckan har jag "bara" gått ner 1.1 och har allmänt slarvat med vattnet (tror det kan vara pga det jag inte gått ner så mycket).

Tänker att går jag "bara" ner i snitt 1 kilo per vecka från och med nu så blir det ju svårt att nå.. men hoppas jag också kan gå ner ca. 2 i veckan.

Vad gäller längden så tror jag; kortare = mindre plats för vätska. Eller hur det var, så sa de till mig iaf. Verkar som om det sägs olika på olika ställen.

Nu ska jag åka genom halva sverige för att hälsa på en väninna den 14-21 oktober (kört helfart 5½ veckor då). Och då måste man ju besluta om man ska äta vanligt eller köra vidare med helfarten.
    Det är ju bara en vecka i ett långt liv så man borde väl fortstätta, fast samtidigt far man ju inte och hälsar på väninnor som lagar supergod mat varannan vecka heller. Oj vilket dilemma!

Hur skulle ni ha gjort? :)

• kmh

Lesarah: Jag hade inte ätit som vanligt, men kanske på halvfart. Är det en kompis som det fungera att äta soppa hos? Beror lite på hur långt du har kvar också. Någon skrev tidigare i tråden att man kunde få tarmvred om man åt en vanlig portion efter ha ätit soppor under ett flera veckor.

Jag skall på 2 veckors semester till Thailand i mitten av november, jag har bestämt mig för att köra fram tills dess helfart totalt 9 veckor, ha några dagar halvfart hemma och sedan fortsätta på halvfart under resan. Sedan har jag inte bestämt mig hur jag gör när jag kommer hem. Planen är att bara ha ett fåtal kilo kvar och då kanske det fungerar med att fortsätta på halvfart.

På kalas mm fram tills dess kommer jag bara äta mina soppor. Jobbigast blir äta ute på restaurang med jobbet med kollegor som jag inte jobbar med varje dag. Kan hända att jag bestämmer mig för att stanna hemma, men beror på hur det har gått med vikten fram tills dess.

• BHJE

Lesarah:
    Hade det varit jag så hade jag fortsatt på soppor. Jag är så målinriktad att inget får mig ur kurs + att jag i normala fall har svårt att hitta tillbaka till rätta vägen de gånger förr man har 'tagit paus' när man gått på annan diet. Men känner man att man klarar av att göra ett avbrott o sen kommer tillbaka på rätt kurs igen så är ju en vecka ingen tid. Dock ska du tänka på, precis som kmh skrev, att du ska ta det försiktigt när du börjar äta o verkligen gå efter den där upptrappningsveckan för risken för tarmvred är riktigt stor.

Svar på tråden xtravaganza