• gumman grön

xtravaganza

Tråden för oss xtravaganzare där vi kan peppa och stötta varandra i soppätandet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:47
    Resultat över hur duktigt vi kämpar!
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m46494617.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:57
    Då hoppas vi den här länken blir rätt
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47468635.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-02 07:17
    Recept tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47714372.html

• Svar på tråden xtravaganza
  • misslindis

gumman grön skrev 2009-09-24 14:24:44 följande:

Åhh den boken har ju jag köpt en gång i tiden, men bara bläddrat igenom den. Så den får jag ta och leta upp här I kväll är det gruppmöte, och jag har ju vägt mig varje vecka sen jag började, men vet inte om jag vågar ställa mig på vågen idag eftersom jag fuskade så häromdagen...
    Varför väger du di varje vecka? Vi får bara väga oss var tredje vecka...bortsett från den vi har hemma då *hihi*
  • BHJE

gumman grön:
    Efter att ha läst den boken så förstår jag varför viktväktarna inte funkade på mig.

misslindis:
    Har ni vågrestriktioner?? Vi får väga oss hur vi vill men man rekommenderar att man gör det max 1 gång i veckan o samma veckodag; smidigast på deras våg i samband med gruppmöte. Den enda restriktionen vi har är ingen vägning alls under upptrappningsveckan.

• gumman grön

Ja det lät konstigt att man inte får väga sig varje vecka? Oss har de bara rekommenderat att inte väga oss för ofta, men 1 gång i veckan måste jag väga mig för att få inspiration, och jag fick även väga mig under upptrappningsveckan, då jag hade tappat 1,4 kg :D
    Dom kanske sparar på kvittopapper på ditt viktcentra

• Miss Marillion

Restriktioner om vägning, det var det dummaste jag hört! Jag väger mig precis när jag vill, hahaha!

• MissB

Uj uj vilka jobbiga dagar. Båda igår och idag har jag varit rätt nere och bara tänkt på mat. Det kan säkert ha med mensen att göra men tanken på att inte äta på flera veckor verkar helt onåligt just nu. Jag har gått ner en hel del i vikt det märker jag på kläderna. På morgonen känner jag mig jätte peppad och duktig till att bara känna mig hungrig på eftermiddagarna. Vatten får jag i mig i jätte stora mängder så det är inte problemet. Har tankar som: Måste jag ner så snabbt, räcker inte 1-2kg i veckan? (tänker på halvfart då) fast egentligen vet jag att jag mår bäst av snabba resultalt.
    Grupp ikväll och det är väl en jädrans tur det.

Aprapå vägning, vi fick rekomendation om varannan vecka men vi får självklart göra som vi vill. Jag är på dag 8 och tänkte vänta tills det har gått två veckor för att väga mig ordentligt. Inte bara smyga hemma.

• gumman grön

Miss B när jag hade jobbiga dagar försökte jag intala mig själv att det är ju faktiskt en väldigt, väldigt liten del av hela ditt liv som du inte får äta någon mat.
    Och jag lovar dig att när du väl börjar äta igen, så kommer du se tillbaka på soppätandet och tycka det gick jättefort, och inte sakna det du idag tycker du missar.
    Och dessutom kommer maten smaka ännu godare sedan när du väl börjar äta igen!
    Och tänk på vilken snygging som visar sig i spegeln när du är i mål

Så försök hålla ut och kämpa på, det är värt det i slutändan!!

Styrkekram

• MissB

gumman grön: TACK så hjärtligt för peppandet, det behövs! Du är en idol just nu:) Du har rätt, några veckor ur mitt liv är inget jämnfort med min framtid. Jag klarar det!!!

• kmh

Vi får inte väga oss alls förrän vi har börjat äta mat igen och är färdiga med upptrappningen. Detta för % fett, vatten och muskler skall vara så lika förutsättningar som möjligt. Så visst är man nyfiken på hur det har gått på riktigt. Lite konstigt att det är så olika.

Väger mig hemma istället, varje dag blir det nu, men skall försöka hålla det till 1 gång per vecka.

• BHJE

Men när ni pratar om att väga...menar ni vanlig personvåg eller den där tanitavågen?
    På 'mitt' viktcenter ställer man fram sin personvåg o sen väger man sig om man vill. Tanitavågen gör man på inskrivningen och sen när man ska börja äta igen.

• maleo

idag vägde vi oss efter fyra veckor på helfart på tanitavågen o det kändes bra ! började på 88 och nu stod det på 77.6 ! så lite mer än 10 kg !! är jättenöjd och ska kämpa vidare för de andra tio !!

Svar på tråden xtravaganza