Jag har blivit rekommenderad att göra en läkarkontroll efter 3 veckor, skall försöka boka in det så fort som möjligt. Nu har jag tur för jag kan gå via jobbet.
Att livsmedelsverket endast rekommendar detta i 3 veckor kanske beror på att annars finns det folk som inte är överviktiga som använder shakerna för länge utan någon slags kontroll. Även om coachen inte är en läkare så finns det i alla fall en utomstående person som kollar upp dig. Gissar att man blir stoppad om man är på väg under normalt BMI. Måste också vara skillnad beroende på vad man väger innan på samma sätt som att det är viktigt att gå upp i vikt när man är gravid, men jag som vägde mycket var det ok att bara gå upp 6 kg så länge som jag åt regelbundet.
Hoppas att kroppen orkar hela vägen, just nu fungerar det jättebra, men jag känner att den behöver en dos motion varje dag för att må riktigt bra. Annars blir jag lätt frusen på kvällen.
Tipsar också om att smaksätta grönsakssoppan med 1 pressad vitlök och torkad chillifrukt, det blev jättegott och ganska starkt.