• gumman grön

xtravaganza

Tråden för oss xtravaganzare där vi kan peppa och stötta varandra i soppätandet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:47
    Resultat över hur duktigt vi kämpar!
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m46494617.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:57
    Då hoppas vi den här länken blir rätt
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47468635.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-02 07:17
    Recept tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47714372.html

• Svar på tråden xtravaganza
  • misslindis

Var tredje vecka på deras våg och sen tycker de att vi ska slänga ut den vi har hemma...och använda sina kläder som våg/måttband...
    Vill bara berätta att jag kom hem från Xtravaganza's Insperiationskväll(som suger)
    Dags att mata hungrig dotter...

• kmh

Det finns ingen vanlig våg i samband med träffen, går ju att väga sig i gymmet också. Tanitavågen står i ett speciellt rum.

Idag har jag både promenerat 30 min på lunchen, cyklat en tur med familjen och styrketränat på gymmet. Så idag var en bra dag.

Grattis Maleo till resultatet, såg att du och jag började på ungefär samma startvikt och skall gå ner ungefär lika mycket. Hur lång är du? Jag tycker det är jättesvårt att bestämma om målet är rimligt och om jag kommer vara nöjd där. Försöker gissa vad andra väger som jag tycker är lagom storlek, men kan inte med att fråga dem.

• Muminlina

Hej på er alla duktiga soppätare!
    Hoppas det är ok att jag ansluter mig här, jag ska snart börja med Xtravaganza.
    Jag har kommit med i en testgrupp på 10 personer som ska få köra hela kittet med soppor, träning och gruppmöten gratis i 4 veckor. De har precis startat upp här i min stad, så de har annonserat länge efter folk som vill vara med, när jag var där på intervju hade över 150 st sökt...
    Jag är mycket nyfiken och vet inte så mycket om det än, nu på tisdag ska jag på personligt möte med vägning. Spännande! Jag har väl säkert 40 kg att gå ner (guuud vad mycket det låter när man säger/skriver det!!!), så det lär bli många många veckor på helfart.
    Efter att nu ha läst hela tråden, har jag fått lite mer hum om hur det går till och det känns som jag "känner" er lite. Ni är väldigt duktiga, jag blir mycket peppad av er!
    En liten fråga bara, tycker ni att det är dyrt? För mig är det väldigt mycket pengar, om jag väljer att fortsätta efter testgruppen är slut...

• gumman grön
    MissB skrev 2009-09-24 17:22:29 följande:
    gumman grön: TACK så hjärtligt för peppandet, det behövs! Du är en idol just nu:) Du har rätt, några veckor ur mitt liv är inget jämnfort med min framtid. Jag klarar det!!!
    Det är kul att kunna peppa, man har ju gått igenom det själv, och vet hur mycket lite pepp kan göra

Vi får väga oss på tanitavågen varje vecka. Själv tycker jag det är jättekul att ha ett "kvitto" från varje vecka där man ser hur fettmassan går neråt och musklerna uppåt

Vilket härligt resultat Maleo!
    Själv kunde jag inte låta bli vågen, den visade i varje fall minus men det var då inte mycket -0,3kg...

Välkommen muminlina
    Angående att det är dyrt, jag tyckte oxå att det var fruktansvärt mycket pengar, men när jag och min sambo satte oss och räknade på hur mycket jag själv lade på mat och godis mm i månaden, så hamnade vi på ungefär samma summa som xtra kostar. Och maten blev helt plötsligt mycket billigare vid handlingarna, när jag började med soppor. För sambon nöjer sig med billig mat så som korv och potatis, tror nästan han har levt på det under min helfart
    Så räkna lite på det, det kanske inte blir så dyrt i slutändan ändå, och du vinner en betydligt bättre hälsa!
  • Muminlina

Tack för välkomnandet Gumman Grön! Du har säkert helt rätt i att utgifterna i övrigt minskar drastiskt, det bara känns som väldigt mycket när det ska betalas på en gång. Visst är det så att man skriver på för ett år, så även om man inte skulle gå på grupperna måste man betala?

• Mamma till V och E
    Muminlina skrev 2009-09-25 00:09:30 följande:
    Hej på er alla duktiga soppätare!Hoppas det är ok att jag ansluter mig här, jag ska snart börja med Xtravaganza. Jag har kommit med i en testgrupp på 10 personer som ska få köra hela kittet med soppor, träning och gruppmöten gratis i 4 veckor. De har precis startat upp här i min stad, så de har annonserat länge efter folk som vill vara med, när jag var där på intervju hade över 150 st sökt... Jag är mycket nyfiken och vet inte så mycket om det än, nu på tisdag ska jag på personligt möte med vägning. Spännande! Jag har väl säkert 40 kg att gå ner (guuud vad mycket det låter när man säger/skriver det!!!), så det lär bli många många veckor på helfart. Efter att nu ha läst hela tråden, har jag fått lite mer hum om hur det går till och det känns som jag "känner" er lite. Ni är väldigt duktiga, jag blir mycket peppad av er! En liten fråga bara, tycker ni att det är dyrt? För mig är det väldigt mycket pengar, om jag väljer att fortsätta efter testgruppen är slut...
    Jag har snart gått ner hälften av de 37 kg som jag vill gå ner. Jag är inne på min 8:e vecka på helfart. Det går jättebra och man ser mycket snabbt resultat.

Visst är det en hel del pengar. Själv är jag studerande och har begränsad inkomst. Men för mig innebär inte själva matkostnaden någon merkostnad då jag ju inte lägger ut pengar på livmedel till mig själv. Månadskostnaden är ju ganska hög, men det är den ofta även om du går på gym, viktväktare eller liknande. Och det är ju värt att betala lite för att få sin hälsa tillbaka. Skulle man genomgå en operation skulle man ju ha en inkomstförlust under sjukskrivning t.ex.
  • BHJE

Muminlina:
    Jag tyckte också att det var hutlösa priser i början men när man sen räknar på vad man annars lagt på mat, godis o annat onyttigt i månaden samt lagt till ett gymkort blev det här helt plötsligt attans så billigt även om det fortfarande är mycket pengar...såklart. Jag har länge sagt att jag skulle börja träna men aldrig kommit till skott. Nu är träningen inbakad i mitt pris så det är perfekt för mig

Jag har testat det mesta o det mest dyra var viktväktarna! Gick där i nästan två år, vägning varje onsdag á 90kr och jag tappade knappt 15kg hur jag än åt, tränade, svalt osv - totalt utkastad tid o pengar. Har aldrig mått så kass o känt mig så misslyckad som då. Nu när jag gjort 5 hela veckor på halvfart hade jag tappat nästan 12 kg så för mig är detta värt varenda krona

• MissB

Hej på er idag!:)
    MuminLina, välkommen till oss! Visst är det dyrt men jag ville satsa på detta så då gjorde jag det. Jag har iof väldigt tur med en man som är generös med båda kärlek och pengar och stödjer mig till 100%.
    Det är viktigt för mig att få stöd av omgivningen, det peppar och spårar en att fortsätta.

Igår när jag var på möte så var jag ENSAM! Förra veckan var det bara en till men hon kom inte igår. Totalt ska vi vara 5. Tycker det är ganska tråkigt. Jag sa till min coach att visst, en timmes personlig coachning är guld men jag kan alltid boka en tid med henne. Det är gruppen man vill följas åt och peppa varandra, kanske byta nr och hitta på lite nyttiga saker tillsammans med. Jätte trist tycker jag.

Igår när jag mådde som värst så mätte jag midjan, det är inte klokt men seriöst är det 14 cm på 8 dagar runt om! Frågade igår om det ens var möjligt och det var det tydligen. Jätte nöjd över det!

Fick ett tips att börja redan snart med att laga mat ur deras kokböcker när jag känner jag klarar av maten för att förberedda inför framtiden och det tycker jag verkar jätte smart. Annars kan det nog verka lite förvirrande i början.

Hur går det för er andra? Båda helfartare och halv!?

• BHJE

MissB:
    Är ni bara fem?? I min grupp är vi 25 - o utöver den gruppen har dom fyra eller fem till med ca lika många medlemmar i

Svar på tråden xtravaganza