• gumman grön

xtravaganza

Tråden för oss xtravaganzare där vi kan peppa och stötta varandra i soppätandet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:47
    Resultat över hur duktigt vi kämpar!
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m46494617.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:57
    Då hoppas vi den här länken blir rätt
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47468635.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-02 07:17
    Recept tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47714372.html

• Svar på tråden xtravaganza
  • Lesarah

Vi är många i våran grupp med, och det är på gång att starta ytterligare en grupp med här tror jag.

Dock så har jag ett problem som jag tänkte höra med er andra om. Igår morse var det möte, jag hade gått ner 1.6 och tränade 4-5 dagar förra veckan så det var bra. Har druckit vatten och allt som jag skulle och är nere på 72.5 (vill nå under 70 innan 15 okt, jag är 160 cm så ska ner till under 60 till nyår).

...Men jag mådde jättekonstigt igår när jag kom hem och så, var illamående, frös, var nedstämd. Hungrig hela tiden (och jag har gått 3 v helfart utan att vara hungrig en enda gång). Beslöt mig för att fara till gymmet iaf men efter bara 5 min på löpbandet (går snabbt, springer inte) vart jag illamående och var tvungen att sätta mig ner.

Kom hem, åt sista soppan. Gick i säng tidigt, sov ut ordentligt men idag har det känts lika dant. Hungrig bara minuter efter att jag har ätit, fryser, mår allmänt dåligt och känner mig nedstämd.

Är detta bara en tuff period eller vad tror ni? Min kropp verkar verkligen protestera.

• MissB

mozilla, ja visst är det trist. Nu kanske 25 hade känts som lite mycket men 8-10 vore kul iaf. Några att bolla med i samma sits så att säga.

LeSarah, ush vad tråkigt. Det är kanske det gummangrön pratar om när kroppen säger ifrån? Det är kanske dags att gå på halvfart? Så där kände jag mig när jag var på dag 3-5 och kroppen höll på att vänja sig samt gå in i ketonfasen.

• Lesarah

MissB,
    Jag hoppas verkligen inte det. :/
    Men tanken har snurrat i huvudet, kroppen bara skriker; "Laga mat! Bara lite, ät keso, du behöver keso... och så vidare."
    Jag hade inga som helst problem med detta under första veckan (eller de andra två) och det är trist att det kommer nu.
    Jag har gått ner 6.1 kilo, men det är 15 kilo kvar jue. Och jag har kommit till 73 från 79 en gång förut (med GI den gången) men så föll det. Vet inte om det bara är mentalt eller om jag faktiskt hör riktiga protester från kroppen nu.

Jag är nu inställd på att jag ska trappa upp den 8-14 och sedan köra halvfart en vecka och så in på helfarten igen - coachen tyckte det lät okay. Så jag har ju bara två veckor kvar till paus, men jaaa... Detta är inte lätt.

• BHJE

Lesarah:
    Skär ner på träningen! Ju mer du tränar, ju mer förbränner du o ju mer behöver du fylla på. Skippa gymmet, gå promenader istället. Garanterat kommer du att märka en stor skillnad. Hoppas det ordnar upp sig. Kram

• gumman grön

Lesarah:
    Håller med mozilla, skär ner på träningen ett tag och promenera så mycket kroppen tillåter istället.
    Själv vet jag att just 3:dje dagen, 3:dje veckan och vecka 6 var kämpiga flr mig, vet inte riktigt varför, lite lustigt egentligen.
    Men försök att hålla ut ett par dagar till, och skippa då träningen och se vad som händer.

När min kropp sa ifrån så sa musklerna ifrån, ropade efter mat, frös och svettades om vartannar, skakade som ett asplöv och en massa andra konstigheter.

• gumman grön

Just det ja, jag frågade ju om frukost i gåår, och det jag fick som svar var att jag ska inte vara hungrig efteråt, så jag ska öka på frukosten och se vad som händer. Ska även börja med turkisk youghurt till frukosten tänkte jag. Så får vi se vad som händer med kroppen

I kväll blir det fredagsmys med lite räkor och så ska jag unna mig ett glas vitt vin, vilket jag inte druckit sen April förra året.... Ska bli såå gott!

• kmh

Gumman grön: det låter gott, har ätit färdigt för idag så det blir bara mineralvatten ikväll.

Jag håller med om att 3:e dagen och 3:e veckan är de jobbigaste. Om man klarar 3:e dagen så har man helt plötsligt klarat 2 veckor och sedan om man tar sig igenom vecka 3 så flyter de efterföljande veckorna på. Har varit likadant om jag har ätit viktväktarmat, GI-mat eller annan kaloriräkning.

I vår grupp är vi ungefär 15 st i blandad ålder, strax under 30 till strax över 60 tror jag. Vissa ser ut som de bara behöver gå ner ca 10 kg andra har många kilo att gå ner.

Har cyklat till och från jobbet idag och kom iväg en stund till gymmet. Fast det är att få med sig barnen fram och tillbaka som är jobbigt inte själva träningen.

• misslindis

Lesarha - fattar det som att du kommit till en vikt du tidigare stått på under en tid. Min coach gissade att jag precis varit med om liknande för då vill kroppen gärna stanna där eftersom man en gång tidigare vägt det under en tid och kroppen "känner sig hemma då"...vet inte om det var till hjälp...men visst fixar du det och tycker att promenera låter som en toppen idé

• Muminlina

Fru Hennerdal: Wow - hälften av 37kg på 8 veckor!! Det är ju fantastiskt bra!! Du har rätt i att det är värt pengarna att få tillbaka sin hälsa.

Mozilla: Wow 12kg på 5 veckor!! Jag är imponerad!! Jag har precis som du velat komma igång att träna, och det är en av de största orsakerna till att detta låter som en väldigt bra metod för mig, eftersom det ingår i priset. Har oxå provat viktväktarna o gick ner 12 kg, sen träffade jag min sambo och kände mig snygg och struntade i att gå dit :p

Tack för välkomnandet MissB 14cm på 8 dagar!!! Låter ju fantastiskt!! Grattis! Jag har oxå en karl som är generös med kärlek, stöd och pengar, men för tillfället är ekonomin inte så stabil... Därför är jag väldigt glad att jag får prova på detta gratis ett tag innan jag bestämmer mig för att satsa
    Vad trist att vara ensam på gruppmötena! Hoppas du får sällskap snart.

Lesarha: Hoppas att du mår bättre snart! Har du pratat med din coach?

• Lesarah

MissLindis;
    Ja, förra året gick jag ner till 72-73 från 79 med hjälp av GI. Sedan var jag tvungen att ta en paus för det blev flytt och ändrade familjeförhållanden och grejer. Sedan höll jag den vikten i några månader, men det kröp sig sakta upp igen för jag hade inte motivation att träna och började med Coca Cola igen, och med koffein kom andra ovanor. Och så vips; 79 igen.

Men om det stämmer så kan det ju förklara varför jag inte kom ner under den vikten med GI heller (jag försökte och det liksom saktade av och sedan kom det där med pausen) och varför det bråkar nu. Kan ju också vara något mentalt 72-73 är något av en negativ siffra för mig på grund av att jag fastnar där, och då blir allt ännu jobbigare.

Och om kropppen dessutom gillar 72 såå... Tack det hjälpte jättemycket!

-

...och tack ni andra också!
    Talade med någon bekant som tyckte att jag borde hoppa av dieten direkt och så vidare.. och det var nedstämmande.
    Men så läste jag vad ni skrev (!) och tänkte att nej fan jag ger det några dagar till. Förbjuder mig från Power Dance och annan gymträning under helgen och bara tar det lugnt! När alla säger; träna inte, så är det lättare att låta bli.

Förlåt, nu blir detta lite av en halv bok.

Det är jätteskönt att ha andra att prata med som kan relatera.

-

Måste också säga att jag tycker att alla är jätteduktiga och det är så kul att inte bara vara helfart-are här i tråden, för då påminns man om att det finns ett liv "efter" helfart. :-P Skönt!

Vågar inte riktigt skriva in mig i resultatlistan ännu, men oj vad bra det verkar gå för er andra!

Svar på tråden xtravaganza