• gumman grön

xtravaganza

Tråden för oss xtravaganzare där vi kan peppa och stötta varandra i soppätandet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:47
    Resultat över hur duktigt vi kämpar!
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m46494617.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:57
    Då hoppas vi den här länken blir rätt
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47468635.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-02 07:17
    Recept tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47714372.html

• Svar på tråden xtravaganza
  • Lesarah

Muminlina; Välkommen! Underbart med gratis-veckor jue!
    Jag har inte talat med min coach eftersom de dessvärre inte har telefontid mer än mån-onsdag samt träffen på torsdag och då var jag dum nog att inget säga. Hade ju redan utslag att oroa mig över och ville inte att de skulle säga åt mig att jag måste sluta.

Och på tal om utslag verkar de blekna lite sedan jag uteslöt vaniljsmaken. Så jag tror det kommer lösa sig nu.

Glömde nämna det.

• Muminlina

Tack Lesara :) Ja det är roligt att gratis få prova på detta som ni är så duktiga på
    Vad dumt att du inte kan kontakta din coach, du hade ju säkert kännt dig lite lugnare då... Men det är ju skönt att ha en sån här tråd där alla är i samma situation (jag oxå snart) Skönt oxå att dina utslag blivit bättre!

• Lesarah

Ja, det hade säkert hjälpt lite. Men tråden är guld värt också. Det blir som en del av hela konceptet känns det som att kunna läsa/prata av sig lite om XV under de dagarna det inte är träff. Annars skulle jag nog googla mig galen. Haha.

På eftermiddagen har jag istället roat mig med att baka (tro det eller ej!) och det har hjälpt mig att fokusera. Luktar nu nybakat matbröd i hela lägenheten fast allt åkte in i frysen, bor i ett ensam-hushåll nämligen.

Undrar om man inte skulle ta och frysa in lite nyttiga rätter också.

Antar att många nu har familj och lagar mat/bakar för de andras skull eller helt skippar det. Men är det någon annan som bara lagar/bakar för sakens skull eller är jag ensam om det?

• BHJE

Lesarah:
    Jag har sambo o tre barn så det blir ju att man lagar mat till andra, dock så har min sambo gått över på halvfart men jag lagar hans mat också. Förbereder hans lunchlåda på kvällen osv...haha..jag skippar i normala fall gärna matlagningen då jag har nada fantasi samt tycker det är skittråkigt - nu tvingar jag han att lämna över sin mat i mitt våld också

Tänkte på din coach...har ni inte hans/hennes mailadress? Vi har fått mailadressen till vår o hon svarar ibland även på kvällar/helger om man mailar med frågor osv.

• Lesarah

Haha. Önskar jag hade någon att laga åt! Känns ju dumt att fylla frysen med mat egentligen.

Och Coachen; Jo jag har hennes mail-adress, men har inte riktigt velat maila. Vill inte skicka iväg något förhastat så de tycker jag ska avbryta "eftersom jag oroar mig för mycket" eller så.

• gumman grön

Ni är så duktiga som håller på med helfarten!

Själv har jag funderat på att ge halvfarten någon vecka till och kanske hoppa på helfart igen, om kroppen tillåter. Har ju 10-15 kg kvar, och det känns som en hel evighet bort på halvfart.

Och ett tips när ni väl börjar äta....
    Drick väldigt lite vin första gången, unnade mig ett glas i går kväll. Och herre j'''ar vad det slog, kändes som jag druckit hela flaskan

• Mamma till V och E
    Lesarah skrev 2009-09-25 23:40:19 följande:
    Ja, det hade säkert hjälpt lite. Men tråden är guld värt också. Det blir som en del av hela konceptet känns det som att kunna läsa/prata av sig lite om XV under de dagarna det inte är träff. Annars skulle jag nog googla mig galen. Haha.På eftermiddagen har jag istället roat mig med att baka (tro det eller ej!) och det har hjälpt mig att fokusera. Luktar nu nybakat matbröd i hela lägenheten fast allt åkte in i frysen, bor i ett ensam-hushåll nämligen. Undrar om man inte skulle ta och frysa in lite nyttiga rätter också. Antar att många nu har familj och lagar mat/bakar för de andras skull eller helt skippar det. Men är det någon annan som bara lagar/bakar för sakens skull eller är jag ensam om det?
    Jag lagar mat och bakar för maken och sonen. Älskar ju nybakat bröd även jag, men ser ingen anledning till att baka sådant åt mig själv då mitt kolhydratintag kommer att vara ganska begränsat resten av livet om jag ska kunna leva och behålla min nya vikt.
  • Lesarah

Själv har jag aldrig ätit mycket för bröd och skulle inte äta det dagligen, men någon mysig lördagsmorgon kanske, med keso och en mängd grönsaker. Såklart inte under halvfarten men i framtiden. Har bakat småbröd och fryst in i små påsar om två, så då räcker det att ta fram bara lite!

Förresten, är det någon här som väger sig varje dag? Jag har undvikit det och bara vägt mig efter XV-träffarna på deras våg. Men nu senaste dagarna har jag ju mått dåligt (som ni vet) så ställde mig på hemmavågen igår och även idag, och det var (bara) -0.1 i skillnad! och plötsligt kände jag att "Wow! Det händer något från dag till dag!" Hade inte tänkt på det förut, även om jag såklart inser att det måste vara så.

I alla fall, hur upplever ni andra det och vad tänker ni om väga/inte väga sig varje/varannan dag?

• Miss Marillion

Välkommen Muminlina, vad roligt att du får fyra veckor på prov, ska bli kul att höra mer om!

Jag har gått ner 9,6 kilo på tre veckors helfart, är mer än nöjd med det, och kan inte fatta att det är så lätt att bara äta soppor! Jag grunnar mycket på livet efter detta, det nya, för jag VILL ABSOLUT inte göra den här resan en gång till, nu är det liksom slut en gång för alla. Kan bli ledsen när jag tänker på hur mycket pengar mitt eviga viktprojekt har kostat - tänk vad man istället hade kunnat göra för alla dessa tusentals kronor?! Varit duktig och hållt sig där nere första viktresan och lagt pengarna på klädere istället? . Nåja, hjälper inte att vara efterklok, gjort ÄR gjort, och så var det med den saken.

Jag väger mig tyvärr varje dag, så trots att jag inte klarar av restriktionere, se tidigare dum kommentar i tråden, skulle jag verkligen behöva få min våg kidnappad . Fast å andra sidan, jag blir verkligen peppad av att se att det rör sig nedåt varje dag. Hmm, svårt dilemma.

Har varit och handlat lördagsgodis till sonen idag, och var inte ett dugg sugen. Det är så himla skönt! Tyckte också det var kul att läsa vad ni skrev om 3 dagar respektive 3 veckor, jag ser tydligt att det stämmer in på mig också. Åt lite igår kväll, jag måste ha ett saltbehov just nu, för flera dagar i rad har jag stoppat in ett par kräftstjärtar och tuggat, och jag märker att jag mår så bra av saltet. Någon som känner igen sig?

Nu ska jag diska, tvätta, dammsuga, putsa fönster och plantera om krukväxter. Därefter väntar tomten och höströjning. Men jag har två dagar på mig, och jag gör det med glädje. Det är ett bra sätt tycker jag, för då hinner jag inte tänka på mat ö.h.t.

Just nu har jag bara fetaost i huvudet. Hur fan får man bort den?

• BHJE

*peppar, peppar...knack i pannan* men än har jag inte känt av något sug efter något. Jag är mer eller mindre mätt hela tiden o då äter jag med ca 3,5 timmes mellanrum (delar ju mina påsar) o jag hoppas det fortsätter såhär. Har två veckor kvar på helfart men funderar på att fortsätta tills kroppen säger "MAT". Skönt om man kan tappa så mycket som möjligt av överflödet innan man ska börja äta igen

Ang att väga sig varje dag...jag väger mig en gång i veckan o i samband med gruppträffen. Har vid andra 'bantnings'tillfällen ägt min egen våg o vägde mig varje dag, ibland både morgon o kväll och det mådde jag inte alls bra av. Vi äger inte ens en våg...sambon ville köpa en men jag sa blankt nej

Svar på tråden xtravaganza