• gumman grön

xtravaganza

Tråden för oss xtravaganzare där vi kan peppa och stötta varandra i soppätandet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:47
    Resultat över hur duktigt vi kämpar!
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m46494617.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:57
    Då hoppas vi den här länken blir rätt
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47468635.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-02 07:17
    Recept tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47714372.html

• Svar på tråden xtravaganza
  • BHJE

Gumman grön:
    Jag har också börjat planera för mitt besök hos frissan. När vågen pekar på minus 15 är det dags; helt ny frisyr o nya färger i håret. 3,15kg dit o som jag längtar

• misslindis

Låg oxå och funderade på vilken frisyr jag ska ha snart ...någon som vet om man kan gå in hos en frisör och fråga vad de skulle vilja göra med mitt hår och sedan gå vidare till nästa för att sedan välja en...har som sagt väääldigt långt och rakt hår och vill ju göra något nytt till mitt nya jag

Började läsa "Den hemliga kocken" igår kväll och den verkade väldigt bra...hoppas få en stund på dagen idag då jag kan läsa oxå =)

• misslindis

mozilla - tackar o bugar...har jag något att göra(ytterligare) efter en trevlig promenad med lite shopping om en stund

• gumman grön

Åhh den sidan får jag gå in och kolla på, hade varit kul med nått nytt
    Får väl se vad min frissa säger med, hon är bra på att tala om vad jag passar i och inte

• MissB

´Godkväll!
    Vilken dag! Båda igår och idag så drog jag och mannen ut på en super härlig snabb morgonpromenad. Idag kom jag hem och gjorde mig iordning för en sväng på stan. Tänk så glad jag är, jag kunde köpa 2 blusar och 1 kavaj i hederliga vanliga, icke plus storlekar i st 46. 16 cm borta ifrån midjan på 11 dagar! Det var kicken jag behövde för idag var lättare.
    Jag har ett tag kvar innan jag kan köpa vanliga byxor i 46 men jag nästan klämde in mig i ett par idag haha..stretch of course.

Roligt att ni vill klippa av er håret. Imorgon ska jag äntligen iväg och göra förlängningar som jag har villat göra i flera år. Det är så himla dyrt så jag har inte gjort det men imorgon är det dags. Ska bli spännande att se hur det ser ut.

Jag gjorde en grej idag förresten. Jag såg att någon skrev om lite mjölk i kaffet. Jag tog till morgon kaffet idag. Jag tänkte att ok, jag kanske förstör jätte mycket nu men lite lite lyx. Det var så gott! Sen resten av dagen har jag druckit svart. Vet inte hur det blir men eftersom jag har inte fuskat med något annat så hoppas jag att lite lyx i kaffet går bra ibland.

Ska bli kul att se vad ni hittar på för frisörer!

• misslindis
    testade lite olika frisyrer och till min förvåning så passade jag bäst i kort/snaggat(tror det var sångerskan Pink's frisyr som blev bäst)
    Har haft kort page när jag gick i mellanstadiet och lovade mig att aldrig skaffa det igen...vi får väl se nu

Tack för länken...

MissB - lite mjölk i någon gång och då liten mängd kan ju inte göra så stor skada tycker man...grattis till de inköpta kläderna!
    Jag blev förälskad i en klänning/leggins o tillhörande kofta på Lindex idag men vågar ju inte handla än...har ju minst 10kg kvar
  • Muminlina

Tack Kmh, är skönt att höra att det är enklare än man tror... Härligt att ha en semester inplanerad, och skönt att du kan känna att det känns bra att då gå på halvfart, kanske man kan göra lite så över juldagarna?

• kmh

Idag har jag mått sådär, känner att mitt blodtryck är lågt för varje gång jag böjer mig ner och sedan reser mig upp känner jag mig yr. Det brukar svartna lite för ögon i vanliga fall, men inte så här. Min mage fungerar sådär också, vill ju egentligen gå på toaletten varje dag, men nu blir det ungefär var tredje. Finns det något mer man kan göra än att dricka mycket vatten, psylliumfrön och röra på sig? I vanliga fall hade jag ätit katrinplommon, men det fungerar ju inte nu.

Kul att ni tänker skaffa nya frisyrer, det kan vara roligt att ha ett före och efterkort om ni tänker klippa er mycket. Jag är ganska korthårig så någon större förändring blir det inte för min del, men skall bli kul att komma till frisören om en månad. Har gått hos henne i nästan 4 år och det skall bli spännande att se om hon säger något om vikten.

MissB: Visst är det härlig när man äntligen kan köpa vanliga storlekar.

• millan

Blir såååå nyfiken på det här!! Ska på personligt möte på tis, har sökt att få bli testperson. Men det är ju sjuuukt dyrt!!! Hur har ni råd?????? Vill någon berätta ca pris, inskrivningsavgift, medlemsavgift, månadskostnad, veckokostnad, pris på soppor mm???? Vill såååå gärna men som ensamstående så är ekonomin ganska ansträngd

Svar på tråden xtravaganza